پیرو انتشار گزارشی با عنوان «وام مهربانی فریبنده» مورخ 1402/8/02 در آن، رسانه، توضیحاتی به شرح ذیل ارسال می‌گردد:
خواهشمند است دستور فرمائید مطابق ماده ۲۳ قانون مطبوعات و در راستای تنویر افکار عمومی مطالب به شرح ذیل در روزنامه سیاست روز در اسرع وقت درج گردد.
تسهیلات مهربانی ملی در چارچوب و ضوابط بانک مرکزی پرداخت می‌شود.
حسب بند (۲) مصوبه یکهزار و سیصد و شصت و هشتمین جلسه شورای محترم پول و اعتبار مورخ 1402/7/18 و به منظور تنوع بخشی به تسهیلات قابل پرداخت از سوی شبکه بانکی بابت رفع احتیاجات و نیازهای ضروری و ترویج فرهنگ قرض الحسنه و سپرده گذاری از سوی اقشار مختلف جامعه مقرر شده سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه ضروری با سپرده‌گذاری اشخاص حقیقی به سه میلیارد ریال افزایش یابد. شایان ذکر است هم‌اکنون این چنین طرح هایی با عنوان وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی با سپرده‌گذاری یک تا ۱۲ ماهه و میانگین کارکرد حساب توسط سایر بانک‌ها صندوق‌ها و بانک‌های قرض‌الحسنه اجرا می‌شود و بانک ملی ایران نیز به عنوان بانکی با قدمت بیش از ۹۰ سال و همراهی و همیاری به مردم عزیز کشور در این امر مشارکت داشته و نسبت به خدمت‌رسانی به مردم و مشتریان خود اقدام می‌کند.
 در پایان خاطر نشان می‌سازد بانک ملی ایران در راستای چارچوب ضوابط و مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی نسبت به اعطای این وام مانند سایر بانک‌ها اقدام کرده و خارج از شمول دستور العمل مزبور اقدامی صورت نگرفته است.
با توجه به اینکه انتشار اخبار خلاف واقع باعث سردرگمی در افکار عمومی شده و اعتماد احاد مردم را به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدشه دار می‌نماید؛ مقتضی است قبل از انتشار اخبار مشابه موضوع پس از تایید از مرجع خبر منتشر گردد.
https://siasatrooz.ir/vdcao0n6a49nui1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی