شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰
کد مطلب : 128085

جشنواره‌های ایران خانه دار می‌شود

جشنواره‌های ایران خانه دار می‌شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم کلنگ‌زنی حریم تئاترشهر که با حضور هنرمندان برگزار شد، از نزدیکی زمان ساخت خانه جشنواره‌های ایران در قلب تهران خبر داد.
به گزارش فارس، مراسم کلنگ‌زنی حریم مجموعه تئاترشهر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون هنری وزارت ارشاد و هنرمندانی چون داریوش ارجمند، ایرج راد، کاظم هژیرآزاد، خسرو احمدی، رضا بنفشه‌خواه و اسماعیل خلج برگزار شد.
محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: جمع کردن نظرات هنرمندان و جمع کردن آن با نظرات شهرداری و میراث فرهنگی کار سختی بود که انجام شد و امیدوارم با طرحی که به ثمر آمده این اتفاق به خوبی انجام شود.
سپس داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت روی سن آمد و گفت: تعجب می‌کنم از من برای صحبت دعوت شده چراکه من متعلق به تئاتر شهرستانم و به این موضوع افتخار می‌کنم. خوشحالم که امروز این مجموعه تئاتری قرار است حفاظت شود. وی ادامه داد: از شلوغی اجراهای تئاترشهر من فقط یک بار در این مجموعه اجرا کردم و امیدوارم همانطور که از این مجموعه محافظت می شود از تمامی هنرمندان هم محافظت شود. ارجمند در ادامه گفت: طرح تئاترشهر را دیدم و طرح خیلی خوبی است و از دل طرح خود این مجموعه برآمده و با آن همخوانی دارد.
این هنرمند در ادامه بیان کرد: از وزیر محترم و مسئولین ممنونم که این طرح را بعد از مدت ها اجرا کردند و امیدوارم که این مجموعه واقعا تئاترشهر باشد و همه هنرمندان در آن اجرا کنند. وی افزود: چرا همیشه فکر می‌کنیم باید دست در جیب دولت کنیم، هنرمند باید مردم را جذب کند.ما باید به سمت مردم برویم؛ هنرمند باید دستمزدش را از مردم بگیرد و قرار نیست دولت همه چیز هنر را تامین کند.
سپس ایرج راد به ایراد سخن پرداخت، و گفت: تئاترشهر برای همه هنرمندان تئاتر جایگاه ویژه‌ای است، سال ۴۶ این مجموعه ساخته شد و در سال ۵۱ به اتمام رسید.
وی ادامه داد: در ابتدا این بنا را برای رادیو ساختند و بعد به وزارت فرهنگ رسید. داستان‌های عجیبی برای این ساختمان افتاد و ما در خانه تئاترتلاش کردیم آسیبی به آن نرسد.
راد با اشاره به طرح پهنه رودکی گفت: قرار بود اتفاق خیلی خوبی در این مجموعه رخ داده و از تئاترشهر تا تالار وحدت تبدیل به پهنه رودکی شده و تماشاخانه‌های متفاوت و گالری‌های هنری در این مسیر احداث شود. وی ادامه داد: در زمان احداث مترو مسیر مترو را با جلساتی تغییر دادیم تا به این سالن آسیبی نرسد، بعدها هم در مراحل دیگر این ساختمان در حال آسیب بود و از آن جلوگیری کردیم.
رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر بیان کرد: در کنار همه این صحبت‌ها همیشه به دنبال ایجاد حریم تئاترشهر بودیم، جلسات متعددی تشکیل شد و به سرانجام نرسید. امروز خوشحالم که بالاخره در جایی هستیم که این حریم ساخته می‌شود.
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: در مدتی که من در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم و در اولین بازدیدهایی که از تئاترشهر داشتم با درخواست ایجاد حریم برای این مجموعه مواجه شدم. وی ادامه داد: این حریم در تئاترشهر در سال ۱۳۶۸ برداشته شده بود، برای ایجاد حریم این مجموعه هم بحث میراثی وجود داشت و هم شهرداری باید همکاری می‌کرد که بابت همراهی تشکر می‌کنم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این مجموعه در اختیار هنرمندان و مردم است، ما در مسئولیت به صورت موسمی می‌آییم و می‌رویم و این مجموعه برای اهالی هنر می‌ماند. وی افزود: به زودی بزرگ‌ترین مجموعه هنری در تهران ساختش آغاز خواهد شد و خانه‌ای برای همه جشنواره‌های ایران خواهد بود و همه امکانات مدرن را دارا خواهد بود آن هم در قلب شرق تهران.
https://siasatrooz.ir/vdcbwwb8srhb5gp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی