جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
کد مطلب : 128589
در سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان؛

قفل ساخت پل «خلیج فارس» باز شد

قفل ساخت پل «خلیج فارس» باز شد
رئیس جمهور که در چارچوب سفرهای استانی به استان هرمزگان سفر کرده بود دیروز جمعه در دومین روز از سفر طرح‌های مختلف عمرانی را افتتاح کرد این طرح‌ها شامل بهره‌برداری از ۱۵۷ طرح صنعت و انرژی می‌شود.
یکهزار و ۳۲ طرح عمرانی نیز به ارزش هزار و ۵۰ میلیارد ریال در هرمزگان در این سفر به بهره برداری ‌رسید که در راستای توسعه استان تأثیر گذار است.
افتتاح ۲ بیمارستان و تعدادی طرح بهداشتی و درمانی، تکمیل برخی پروژه‌های ریلی نیمه تمام، تأمین تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه‌های استان، تکمیل و تجهیز مجتمع توانبخشی ایثارگران، تکمیل، بازسازی و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، اجرای طرح‌های هادی روستایی و ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر، اجرای طرح‌های کشاورزی، تکمیل و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و تکمیل و بهره برداری از کتابخانه مرکزی بندرعباس از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان هرمزگان است.
سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در جمع مردم شهرستان میناب استان هرمزگان افزود: قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه تهدیدی برای هیچ کشوری نیست بلکه قدرت ما امنیت‌ساز است و کشورهای منطقه می‌توانند به این قدرت اتکا کنند و ابزار نظامی بخشی از توان نظامی ماست و اساس قدرت این نظام قدرت برتر ایمان است.
سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه از نمایشگاه نیروی دریایی سپاه دیدن کرد و با مرور دستاوردهای کشور در حوزه علمی، فناوری و نظامی گفت: این نمایشگاه و رویدادهایی مانند این، نماد شعار «ما می‌توانیم» است؛ امروز توان نظامی، علمی و فناوری جمهوری اسلامی آن چنان بالا و خیره کننده است که دشمن قادر به انجام کاری علیه ما نیست.
وی همچنین در جریان بازدید صبحگاهی از نمایشگاه «راهیان پیشرفت» نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: پیام این نمایشگاه برای مردم عزیز ما، شعار «ما می‌توانیم» و برای دشمن «شما هرگز نخواهید توانست»، است.
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه سفر استانی،‌ به جنوبی ترین استان ایران، شهرستان میناب رفت. میناب در ۸۵ کیلومتری شرق بندرعباس واقع است. میناب از شهرهای قدیمی کشور است و مردمان آن به کشاورزی و باغداری و صیادی اشتغال دارند. وجه تسمیه آن نیز به میان دو آب شیرین و شور تعبیر می‌شود که سویی از این شهر به سمت دریا و سویی دیگر به سمت رودخانه و چشمه‌های جوشان شیرین بوده است اما در سال‌های اخیر با کاهش بارش‌ها و انتقال آب این شهر به بندرعباس، دچار گرفتاری‌های زیادی در زمینه آب شده است و بسیاری باغات آن خشک شده است.
سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان هرمزگان در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان حضور یافت و ضمن دریافت گزارش از موانع، مشکلات، مسائل و موضوعات اولویت‌دار هرمزگان، دستورات لازم برای رفع یا بررسی این موانع را صادر کرد.
در ابتدای این جلسه موضوع پروژه بزرگ معطل مانده پُل خلیج فارس و دلایل چرایی توقف اجرای این پروژه و همچنین راهکارهای تأمین منابع مالی برای تکمیل آن مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس گزارش معاون اجرایی رئیس جمهور، روند اجرای این پروژه که اجرای آن مزایای زیادی برای استان به همراه خواهد داشت، از دو دهه پیش و به دلیل عدم تأمین مالی با ۱۵ درصد پیشرفت متوقف مانده است.
رئیس جمهور در ادامه پس از استماع گزارش و پیشنهادهای معاون اجرایی، رئیس سازمان منطقه آزاد قشم و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با تاکید بر ضرورت‌های راهبردی اجرای این طرح، به سازمان منطقه آزاد قشم دستور داد ضمن طرح این مسئله در شورای اقتصاد، اقدامات اجرایی آن را آغاز کند.
پُل خلیج فارس به طول سه هزار و ۴۳۰ متر شامل دهانه‌های ۳۶۰ متری و پایه‌های بر روی دریا، عرض عرشه ۳۲ متری دارای چهار مسیر رفت و آمد خودرو، یک مسیر رفت و آمد راه آهن و یک مسیر اضطراری و پیاده‌رو است که پس از اجرا می‌تواند جزیره قشم را به سرزمین اصلی متصل کند.
https://siasatrooz.ir/vdcaaan6o49num1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی