سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
کد مطلب : 128832
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی:

خط قرمز شانا مخالف نبودن نامزدهای انتخابات با دولت است

خط قرمز شانا مخالف نبودن نامزدهای انتخابات با دولت است
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: نبودن برخی نمایندگان فعلی در فهرست ما دلایل خاصی که مثلا نمره منفی داده باشیم ندارد؛ شورای ائتلاف بنا داشت در فهرست خودش نسبت به دوره قبل تحول ایجاد کند.
نشست خبری غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی(شانا) دیروز در تسنیم برگزار شد.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ملتی که انقلاب را به وجود آورده، با فداکاری خود آن را ادامه داده است. ما به‌عنوان شورای ائتلاف نیروهای مردمی انقلاب اسلامی فهرستی به مردم تهران عرضه کرده‌ایم و تصور می‌کنیم در شهر بزرگی مانند تهران و در سایر شهرهای بزرگ، برای توده مردم امکان آشنایی با تمامی نامزدها وجود ندارد و احزاب و تشکل‌های سیاسی می‌توانند وظیفه خود را در معرفی افراد شایسته به مردم ایفا کنند.
وی با بیان اینکه این به معنای مجبور بودن مردم به رأی دادن نیست و بلکه مردم آزادند و انتخاب با مردم و این حق مردم است، گفت: ما از حدود شش ماه پیش یعنی از اواخر شهریورماه فعالیت انتخاباتی خود را در سراسر کشور آغاز کردیم و در سراسر کشور کارگروه‌های انتخاباتی را تشکیل دادیم و سازوکار ثبت‌نام و مراحل بعدی را به استان‌ها ابلاغ کردیم.
حداد عادل تصریح کرد: ما 20 نفر را از اواخر هفته گذشته نهایی کردیم و چند روز صرف نهایی کردن فهرست شد و دوستان پایداری 8 نفر را به ما اعلام کردند و بالاخره این فهرست به این کیفیت منتشر شد که ترکیبی از نامزدهای ما و 8 نفر از آقایان پایداری است و دو نفر هم از شهرری و اسلامشهر است.
وی در ادامه تاکید کرد: خط قرمز ما در انتخاب افراد، یکی مخالف دولت نبودن است؛ یعنی ما دولت آقای رییسی را از خودمان می‌دانیم و پشتیبانی از این دولت را وظیفه خود می‌دانیم و می‌خواهیم مجلسی تشکیل شود که با دولت همکاری کند؛ در عین اینکه نقد و بررسی در لوایح وظیفه مجلس است ولی مجلسی نمی‌خواهیم که نقطه مقابل دولت باشد و بلکه مجلسی می‌خواهیم که مددکار دولت باشد. وی در پاسخ به سوالی در خصوص نامه مهدی یزدی خواه درباره حوزه انتخابیه شهر ری و حواشی ایجاد شده درباره نامزد نهایی این حوزه انتخابیه گفت: ما شهر ری و اسلامشهر را به منزله دو شهرستان گرفتیم و همان سازوکاری را که در مورد شهرستانها  اعمال کردیم در این دو شهرستان نیز اعمال کردیم. از شهر ری فردی معرفی شده بود که 117 رای آورده بود و شورای انتخاب با توجه به رای او ایشان را پیشنهاد کرد منتها در آخرین ساعات، شورای نگهبان نظرش نسبت به این فرد عوض شد و به ما اطلاع دادند که رد صلاحیت شده است.
حداد عادل در پاسخ به سوالی درباره حذف و اضافه افراد در لیست، گفت: نبودن نمایندگان فعلی مجلس در فهرست شانا به این موضوع بود که قصد تحول داشتیم؛ از این رو شورای ائتلاف قصد تغییر و تحول در لیست خود داشت.
حداد عادل درخصوص وجود انتقاداتی بر جریان انقلاب و شورای ائتلاف درباره وجود پدرخواندگی، گفت: انتخابات صحنه رقابت و وقت همین حرف‌هاست؛ اگر این حرف‌ها را نزنند، بازار انتخابات داغ نمی‌شود و برخی انصاف دارند و برخی هم انصاف ندارند.
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: در خصوص کیفیت فهرست ما هم باید بگویم در بین این 30 نفر 24 نفر از نظر تحصیلات دکتری دارند و بیشترشان تدریس می‌کنند و یا استاد نمونه دانشگاه هستند. 6 نفر زن هستند و میانگین سنی نامزدها 42 سال است و این ابتکار و تحول تازه است. این میانگین سنی از میانگین سنی لیست قبلی ما کمتر است که نشان می‌دهد ما به جوان گرایی توجه ویژه داریم. حدادعادی ادامه داد: در این لیست یک نفر از شهرری و یک نفر از اسلامشهر حضور دارند. 10 نفر به خانواده معظم شهدا، 3 فرزند شهید و سردارانی مانند آقای قالیباف و کوثری از یادگاران دفاع مقدس و تعدادی رزمنده و جانباز نیز حضور دارند. 16 نفر سابقه نمایندگی مجلس دارند و 14 نفر برای نخستین بار به مجلس معرفی می‌شوند.

بنای ما تخریب دیگران نیست
حداد عادل در پاسخ به سوال تسنیم، مبنی بر اینکه طی چند هفته گذشته شاهد برخی تخریبها و بداخلاقیها در رقابتهای انتخاباتی در درون خود جبهه انقلاب و جریان اصولگرا بودیم که ممکن است دلزدگیهایی در بخشی از مردم هم ایجاد کند. موضع شما در برابر این گونه رفتارهای انتخاباتی چیست؟، گفت: بنای ما تخریب دیگران نیست و پاسخگویی به دشنام و افتراها را نداریم. همچنین مردم ما عموما عقلانیت بیشتر از هیجان های کاذب می پسندند ؛ از این رو این تخریب ها یک حربه انتخاباتی است و برای ما شکست در انتخابات وارد شدن به بداخلاقی های انتخاباتی است پس به گفته رهبری ما وارد این بد دهانی ها نمی شویم. وی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: البته شاید اگر خودخواهی در من باشد بگویم مجلس هفتم ولی به هرحال به مجلس یازدهم به واسطه کارنامه ای که داشته نمره قبول می‌‌دهم. این مجلس در مسائل مربوط به مالیات، بیمه، بانک مرکزی، مجوزهای کسب و کار،  اصلاح قانون نظام صنفی مصوبات خوبی داشته بنابراین مجلس یازدهم را موفق میدانم و امیدوارم مجلس دوازدهم بتواند کارهای ناتمام مجلس یازدهم را تمام کند از جمله ساماندهی فضای مجازی که به دلیل پیچیدگی‌هایی که داشت به سرانجام نرسید را به سرانجام برساند.
او همچنین در پاسخ به سوالی درباره لایحه عفاف و حجاب، گفت: درست است که رعایت حجاب  مستلزم اعتقاد است و حجاب یک امر شرعی است که وقتی کسی معتقد باشد، آن را رعایت می‌کند. جمهوری اسلامی ایران یک جمهوری سکولار نیست و بر پایه دین استوار شده است؛ انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی بوده و حکومت ما حکومت اسلامی است و آنچه در اسلام حرام شده، حکومت ما هم آن حکم را در جامعه اجرا می‌کند. فعالیت فرهنگی لازم است ولی هر امر فرهنگی باید یک قانون هم داشته باشد.
https://siasatrooz.ir/vdcbfwb85rhb5wp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی