چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
کد مطلب : 128842

اکران نوروزی به سینما رونق می‌دهد؟

اکران نوروزی به سینما رونق می‌دهد؟
ترکیب اکران نوروز پیش رو برای سینما مهم است، ترکیبی که سازمان سینمایی آن را درست و موثر می‌داند،‌ اما پخش‌کنندگان سینما به آن اعتراض کرده‌اند.
به گزارش فارس، اقتصاد سینما به مخاطب و چرخه درست اکران بسیار وابسته است و عدم تکرار فروش هزار میلیاردی سال جاری در سال آینده می‌تواند شکست طرح‌های اقتصادی مدیران سینمایی برای هنر هفتم را رقم بزند.در حالی که در سال جاری بیش از 35 درصد از فروش هزار میلیاردی سینما مربوط به آثار اکران نوروزی و فیلم کمدی این بازه است،‌ انجمن پخش کنندگان به ترکیب آثار نوروز پیش‌رو و تعداد کم کمدی‌های آن اعتراض کردند. این در حالی است که پیش از این منتقدان به عدم ذائقه سازی سازمان سینمایی و تکیه بر فروش کمدی اعتراض کرده بودند.
سینمای ایران در سال 1402 با فروشی هزار میلیار تومانی روبه‌رو شد و رکوردهای گیشه را جابجا کرد، این در حالی بود که بخش زیادی از این فروش مربوط به 4 فیلم اول گیشه و آثار کمدی سینما است.اکران نوروزی سال گذشته با فیلم‌های «فسیل»، «غریب»، «عروس خیابان فرشته» و «بچه‌های طوفان» روی پرده رفت که از این «فسیل» فروش عجیبی داشت و «بچه‌های طوفان» با یک شکست عجیب مواجه شد.
برای نوروز 1403 6 فیلم «تمساح خونی»، «پرویز خان»،‌ «آپاراتچی»، «بی‌بدن»،‌ «آسمان غرب»، «نوروز» و انیمیشن «ایلیا در جست‌وجوی قهرمان» انتخاب شده‌اند که کانون پخش کنندگان به عدم وجود آثار پرمخاطب در این بسته اکرانی اعتراض کرده‌اند.
ذائقه سازی در سینما و زنده نگه‌داشتن ژانرهای مختلف همراه با فراهم کردن مقدمات رشد اقتصاد سینما از مواردی است که می‌تواند هنر هفتم را زنده نگه دارد.
یکی از پخش کنندگان قدیمی سینما داریوش بابائیان ضمن اعلام اعتراض این گروه به ترکیب اکران نوروزی 1403 گفته است که « تعداد آثار شادی‌آفرین در ترکیب اکران نوروزی کم است و تنها یک فیلم توانایی جذب مخاطب دارد، حداقل 5 فیلم باید در این ژانر برای اکران در نوروز وجود داشته باشد.»اما مدیر مرکز تولیدات سینمایی سوره محمد ساسان معتقد است که «اگر بخواهیم برای فروش بیشتر فقط به رویه موجود سینما توجه داشته باشیم فقط باید کمدی بسازیم و اکران کنیم که این باعث مرگ دیگر ژانرهای سینمایی و آسیب به سینما خواهد شد.
تنوع آثار برای جذب مخاطب از اقشار مختلف جامعه به احیا اقتصاد سینما کمک می‌کند، از طرفی اکران هم‌زمان چند فیلم کمدی می‌تواند باعث فیلمسوزی و عدم استفاده از تمام ظرفیت یک اثر برای جذب مخاطب می‌شود.از طرفی استفاده از آثار کمدی که توانایی جذب مخاطب را دارند در هر فصل اکران می‌تواند باعث اقبال همیشگی مخاطب به سینما شود.
https://siasatrooz.ir/vdcc04qsi2bqi48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی