دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹
کد مطلب : 126067

تب دلار در کجا فروکش می‌کند؟

طلای جهانی هفته ای پرنوسان را پشت‌سر گذاشت اما در نهایت در مقیاس هفتگی درجا زد...
طلای جهانی هفته ای پرنوسان را پشت‌سر گذاشت اما در نهایت در مقیاس هفتگی درجا زد. به سخن دیگر در حدود ۳ هفته است که انس میان ۱۹۳۵ تا ۱۹۸۰ دلار درجا می‌زند.
درجا زدن انس محصول عرضه و تقاضای دو گروه در بازار است که یکی به افزایش نرخ های بهره توسط بانکهای مرکزی جهان می نگرد و روند حرکتی انس را نزولی می داند و دیگری به آمار خرید انس توسط بانک خلق چین نظر می کند و با طرح این پرسش که به چه علت این بانک هر ماه مشغول خرید طلا ست ،به تحلیل می پردازد.
بررسی نمودار های هفتگی نشان از آن دارد که این فشار نزولی هنوز پایان نیافته اما در نمودار روزانه شاهد نشانه‌هایی از کف سازی قیمت طلای جهانی و آمادگی انس برای آغاز یک اصلاح صعودی هستیم. نگاهی به نمودار روزانه طلای جهانی نیز نشان می‌دهد که قیمت انس در یک محدوده میان ۱۹۳۶ تا ۱۹۸۲ دلار گیر افتاده و بازار در صورتی یک روند جدید را مشاهد خواهد کرد که یکی از این دو سطح شکسته شود.
به طور کلی در صورت شکست حمایت ۱۹۳۶ دلار حمایت بعدی در ۱۹۰۰ دلار قرار دارد و در سمت مقابل هم در صورت شکست مقاومت ۱۹۸۲ دلار ، مقاومت بعدی در تراز ۲۰۰۰ دلارقرار دارد.
اما تحلیل های موجود در بازار دلار نشان می دهد که سرانجام پس از مدت‌ها دلار موفق به شکست حمایت ۵۰۰۰۰ شد و توانست در پایان هفته در رقم ۴۹۳۵۰ معامله شود. در تحلیل هفته گذشته این نگاه وجود داشت که این حمایت (۵۰۰۰۰ دلار) حاصل همپوشانی دو سطح حمایتی است و مستحکم نیز به نظر می رسد بنابراین شکست آن نیازمند یک خبر یا اتفاق مهم بنیادی است.
در نهایت این خبر مهم بنیادی در رسانه‌های غربی منتشر شد و کمک کرد که خط روند صعودی ۱۰ ماهه دلار بشکند. اکنون اما مهم آن است که این افت قیمت تا کجا ادامه خواهد داشت؟
بررسی نمودار روزانه قیمت دلار نشان می دهد که حمایت‌های بعدی در سطوح ۴۸۰۰۰ و ۴۵۰۰۰ تومان قرار دارند . اینکه افت دلار تاکجا ادامه می‌یابد به این بستگی دارد که تا چه حد اخبار منتشره به عمل نزدیک شوند. پس باید چشم انتظار ماند و دید.

سارا علیاری
https://siasatrooz.ir/vdcjmmevauqe8yz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی