يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
کد مطلب : 128655

آقایان! توپ در زمین شماست، حقیقت را روشن کنید!؟

یکی از خبرگزاری داخلی، خبری از قول یک نامزد رد صلاحیت شده از شهر ایذه منتشر کرده است با این مضمون: «هدایت‌الله خادمی (نماینده دوره دهم مجلس) که به دلیل رد صلاحیت از شرکت در رقابت‌های انتخاباتی بازمانده است، مدعی شد: دلال‌ها برای تایید صلاحیتم ۱۰ میلیارد تومان خواستند!
وی افزود: رقم‌هایی که دلال‌ها برای فروش التزام تقاضا می‌کردند تقریبا مشابه بودند کسی ۱۰ میلیارد تومان، دیگری ۳۰۰ سکه و بعضی‌ها ۱۲۰ هزار دلار آمریکا!»
خب این یک ادعا است، نامزد رد صلاحیت شده با توجه به سوابق سیاسی‌اش بعید است که چنین خبری را جعل کرده باشد چرا که در صورت صحت نداشتن آن در حقیقت دست به «خودکشی سیاسی» زده است وهیچ راه بازگشتی ندارد اما از آنجا که این خبر به سرعت باد منتشر شده است لازم است که هرچه زودتر جناب آقای جنتی و جناب آقای وزیر کشور تمامی ابزارهای امنیتی، اطلاعاتی و نظارتی خود را به میدان آورده تا صحت و سقم این خبر و ادعا مشخص شود، و در حقیقت الان «توپ» درزمین این دو بزرگوار است!
در فرض اول اگر خبر صحیح باشد که باید به پروسه بررسی صلاحیت نامزدها شک و با عوامل آن برخورد تند و قاطع کرد،‌ البته باید مستندات مدعی خبر بررسی و حتی به اطلاع مردم نیز برسد تا مردم بدانند چه کسانی با حیثیت شورای نگهبان و وزارت کشور دو مجری اصلی برگزاری انتخابات بازی کرده‌اند و آن‌ها را به سزای اعمالشان رساند.
در فرض دوم اگر خبر دروغ  باشد و مستندی هم در کار نباشد باید با فرد کذبگو برخورد قاطع شود که تا ساحت انتخابات از این آفت‌ها پاکسازی شود و مردم در سلامت روند تایید صلاحیت‌ها شک نکنند و به یقین برسند این فرآیند عاری از هرگونه رشوه خواری و رانتخواری بوده و نامزدهای تایید صلاحیت شده بری از هر گونه آلودگی اخلاقی و مادی تایید شده‌اند.
به هر حال این یک مطالبه افکار عمومی است و متولیان امر در هر صورت باید بصورت شفاف و مستند و مستدل با مردم حرف بزنند و به آن‌ها اطمینان‌های لازم را بدهند. آقایان منتظر روشنگری‌تان هستیم.
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcenv8znjh8wpi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی