دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
کد مطلب : 128671

شورای نگهبان مفاد تبلیغات نامزدها را محدود کند!؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی: «بعضی از نامزدها، وعده‌هایی به مردم می‌دهند که خودشان هم می‌دانند از دست آن‌ها ساخته نیست؛ شما که نمیتوانی این وعده را عملی کنی، چرا به مردم وعده می‌دهی؟... باید صادقانه با مردم رفتار کرد.»
یکی از معضلات عمومی کشور در بین مسئولان رده‌های مختلف از رئیس جمهور گرفته تا یک مدیر اداره کوچک، دادن وعده‌های رنگارنگ به مردم است.
این معضل الان که در آستانه برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم هستیم بیش از بیش تکرار می‌شود و در حقیقت قاطبه مردم به دلیل استیصالی که در زندگی عمومی شان دارند فریب این وعده‌های پوچ را می‌خورند و دست به انتخاب‌هایی می‌زنند که سرنوشت چهار ساله کشور را تغییر می‌دهد.
متاسفانه به دلیل کم کاری وزارت کشور، شورای نگهبان، استانداران و فرمانداران، مردم در جریان شرح وظایف جدی و قانونی نمایندگان در مجلس نیستند و در بحبوحه انتخابات هر کسی که وعده‌های پر طمطراق و زیبا بدهد بهتر می‌تواند مردم را اغفال و اغوا کند نت رأی بگیرد.
راهیابی اینگونه نامزدها و محقق نشدن وعده‌های داده شده نه تنها باعث سرخوردگی مردم می‌شود بلکه در نهایت بدبینی آن‌ها به نظام حکومتی را نیز در پی دارد.
اینجاست که شورای نگهبان و وزارت کشور ضمن انجام آموزش‌های لازم به مردم در خصوص وظایف نمایندگان و تفکیک این وظایف از دستگاه‌های دولتی، باید در جلسات توجیهی از نامزدها بخواهند از دادن وعده‌های پوچ و دهان پرکن بطور جد خودداری کنند.
این دستگاه‌های مسئول ناظر بر سلامت انتخابات باید در دوران تبلیغات تحرکات نامزدها را رصد کنند و علاج واقعه را قبل از وقوع بنمایند.
وقتی که نامزدی کارش را با دادن وعده دروغ آغاز کند یقینا اگر هم انتخاب شود تا پایان چهار سال مجبور است به دروغ گفتنش ادامه دهد که این عمل بطور کلی وهن نظام سیاسی و تقنینی کشورخواهد بود.
علی ایحال با توجه به فرصت باقیمانده به انتخابات مسئولان باید به توصیه موکد مقام معظم رهبری که در صدر این یادداشت آمده است توجه جدی نمایند تا از این رهگذر مردم کمتر اغفال شوند!
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdccm4qss2bqie8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی