یکی از معضلات و مشکلات ریشه‌ای و بنیادی درفعالیت سیاسی گروه های مختلف اصولگرا و اصلاح طلب که عمدتاً هم باعث بی اعتمادی مردم به آن‌ها شده و می‌شود این است که هیچکدام از این گروه‌ها تاکنون بعد از گذشت 45 سال از انقلاب اسلامی برنامه مشخص اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نداشته‌اند که حول محور این برنامه‌‌ها به افکار عمومی پاسخگو باشند. اما تا دلتان بخواهد جنجال آفرین و غوغاسالار هستند بخصوص هنگام برگزاری انتخابات خاص!
اینک که در آستانه برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم هستیم هیچکدام از گروه‌های اصلاح طلب (چه تندرو و چه کندرو) و گروه های اصولگرا مانند جمنا، شانا، امنا، پایداری‌ها، ائتلافیون و مستقلین تاکنون یک سطر برنامه اصولی و مدون ارائه نکرده‌اند که در مجلس آتی چه خواهند کرد؟ اما الی ماشاالله دست به افشاگری‌های کاذب و صحیح و مخدوش کردن چهره های سیاسی زده‌اند.
اینجاست که درمی یابیم چرا تحزب و حزب گرایی در کشور طرفداری ندارد و همین آقایان مثلا فعال سیاسی یکماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها پیدایشان می‌شود و بعد از انتخابات نیز به خواب چهار ساله می روند تا انتخابات بعدی!
این روزها که اقتصاد و معیشت مردم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که دغدغه مردم گشته،‌ این گروه‌های چپ و راست سکوت مطلق کرده‌اند و یک سطر برنامه هم ارائه نکرده‌اند.
در حالی که نظرسنجی‌ها نشان داده که موضوعاتی همچون مسکن و اجاره‌بها، مهار تورم و گرانی، افزایش حقوق و دستمزد، وضعیت اشتغال و آینده جوانان و... مهم‌ترین اولویت‌های مردم و خواسته آنان از مجلس بعدی است، اما همین گروه‌ها که مدام دم از افزایش مشارکت مردم در انتخابات می‌زنند برای گره‌های کور زندگی مردم طرحی ندارند و آن‌ها همچنان در فضایی گنگ و مبهم سرگردانند! به راستی وقتی این گروه ‌ای مرجع به اصلی ترین وظیفه خود پای بند نیستند و هنور نتوانسته‌اند جامعه مخاطب خود را اقناع کنند چگونه می خواهند مردم را به پای صندوق‌های رأی بکشانند؟
به آقایان چپ و راست باید گفت هر چند که دیر شده است و زمان بسیاری از دست رفته است ولی لااقل در این مدت باقیمانده ازسخن کم کنید و بر مبلغ بیفزایید!
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcdfj0f5yt0x56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی