دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴
کد مطلب : 128751
سرنوشت بابک زنجانی پس از 10 سال زندانی چه می‌شود؟

فرار از اعدام!

فرار از اعدام!
آیا اکنون که اموال بابک زنجانی جبران بدهی او را می‌کند، حکم اعدام او نقض و آزاد می‌شود؟
روز گذشته خبر بازگرداندن اموال بابک زنجانی به کشور بازتاب زیاید رد سرانه‌ها و افکار عمومی داشت، در حکمی که برای او صادر شده بودف اعدام و رد مال قید شده بود، حکمی که در سال 1395 تأیید شده بود.
البته از سوی برخی مسئولان قضایی این سحن گفته شده بود که اگ او همه اموال دولتی را که در اختیار گرفته بازگرداند احتمال کاهش جرم و حکم وجود دارد.
از آن سال تاکنون بابک زنجانی در چند مرحله اقدام به معرفی اموال خود در خارج از کشور کرده و سرانجام همه اموال او که متعلق به کشور است به ایران بازگردانده شد.
مسعود ستایشی سخنگوی دستگاه قضا در 10 بهمن 1402 در نشست خبری در باره پرونده بابک زنجانی گفته بود: پرونده این شخص رسیدگی شده است. این فرد به علت اخلال در نظام اقتصادی به اعدام و رد مال محکوم شده است و اقداماتی درباره رد مال انجام داده است و اقدامات قوی تری در جهت رد مال در دست انجام است و هرگام زمان لازم تشخیص داده شود، حکم سلب حیات نیز انجام می‌شود. دستگاه قضایی با احدی تعارف ندارد و طبق موازین قانونی در همه پرونده‌ها اقدامات صورت می‌گیرد.بابک زنجانی در حال تحمل کیفر به لحاظ رد مال در بازداشتگاه است. اما با این وجود با توجه به رد مال از سوی بابک زنجانی احتمال این که او از طناب دار بگریزد وجود دارد.
کوهپایه زاده وکیل بابک زنجانی در باره سرنوشت بابک زنجانی چه خواهد بود، گفته است: در متن حکم قطعی صادره از دیوان عالی کشور ذکر شده است که چنانچه بابک زنجانی بتواند بدهی خود را مسترد نماید استحقاق بهره‌مندی از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی را دارا است. وی با تاکید بر اینکه این رای چندین سال پیش صادر شده است، خاطرنشان کرد: ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی به عفو و بخشودگی اشاره دارد.این وکیل‌ پایه یک دادگستری تصریح کرد: بابک زنجانی از دی ماه ۱۳۹۲ تا امروز در بازداشت به سر می‌برد. او ۱۰ سال حبس و زندانی را متحمل شده است. انشالله که همانطور که حقوق بیت المال استیفا شد در چارچوب قوانین و مقررات اتفاق خوبی را شاهد باشیم که رعایت قانون و حکم صادره نیز بشود.
https://siasatrooz.ir/vdcbswb88rhb5zp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی