شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
کد مطلب : 128861
شکستی دیگر برای رژیم صهیونیستی و متحدان غربی‌اش ثبت شد

طنین فریاد مظلومیت غزه در اجلاس سران آمریکای لاتین

طنین فریاد مظلومیت غزه در اجلاس سران آمریکای لاتین
روسای جمهوری برزیل، کلمبیا، ونزوئلا، بولیوی و هندوراس در جریان سخنرانی‌های خود در اجلاس سران جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (سلاک)، نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را رد کرده، «بی‌تفاوتی تکان‌دهنده جامعه بین‌المللی» نسبت به جنایت‌های اسرائیل در غزه را مورد انتقاد قرار داده و توقف این کشتار را خواستار شدند.
هشتمین اجلاس سران جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب (CELAC) در کینگستون، پایتخت سنت وینسنت و گرانادین‌ها (کشوری واقع در دریای کارائیب) برگزار شد و لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری برزیل، بخشی از سخنرانی خود را به بحران فلسطین اختصاص داد و از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد که تنها اعضای دارای امتیاز وتو هستند، خواست تا اختلاف‌های خود را کنار بگذارند و نسل‌کشی در غزه را متوقف کنند.لولا داسیلوا گفت: کرامت و انسانیت ما در خطر است. بنابراین، باید به نام بقای بشریت، این کشتار متوقف شود.وی به دبیرکل سازمان ملل پیشنهاد کرد تا در برابر هر شرایطی که حفظ صلح را به خطر می‌اندازد، به ماده ۹۹ منشور ملل متحد استناد کند.
 گوستاوو پترو رئیس‌جمهوری کلمبیا نیز در جریان سخنرانی خود، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی را به دلیل آغاز جنگ نسل‌کشی علیه فلسطینیان در غزه که بیش از ۳۰ هزار کشته بر جای گذاشته، محکوم کرد. نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور نیز در جریان سخنرانی خود در جمع سران آمریکای لاتین در نشست سلاک، از استاندارد دوگانه عدالت بین‌المللی در حمایت همه جانبه از مردم فلسطین انتقاد کرد و آتش‌بس در غزه را خواستار شد.
لوئیس آرسه و سیومارا کاسترو روسای جمهوری بولیوی و هندوراس نیز حمایت خود از صلح در خاورمیانه و آتش‌بس در غزه را ابراز کردند.رئیس‌جمهوری بولیوی نیز اعلام کرد که اسرائیل «مطمئناً به آنچه در اجلاس سران کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب رخ می‌دهد، توجه می‌کند، جایی که نه یک کشور، بلکه یک منطقه، موضع قاطع خود در برابر نسل‌کشی اسرائیل علیه غزه را کامل نشان داده است».
میگل دیاز کانل رئیس جمهورکوبا ، کشتار مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را «هالوکاست وحشتناک جدید» خواند و گفت هیچ چیزی نمی‌تواند نقض فاحش حقوق بشر در غزه و کرانه باختری را توجیه کند.
لازم به ذکر است برنامه جهانی غذا هشدار داد که در نتیجه جنایت های رژیم صهیونیستی در غذا، هزاران نفر در نوار غزه با قحطی و گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند.  برنامه جهانی غذا در بیانیه خود تاکید کرد که حدود ۳۰۰ هزار نفر در این منطقه با مقدار بسیار کم غذا یا آب پاکیزه، زندگی خود را می‌گذرانند.سازمان همکاری اسلامی در روز سه شنبه هفته جاری درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، نشست فوق العاده برگزار می کند.
دادگاه لاهه اعلام کرد که جمهوری نیکاراگوئه از آلمان به اتهام "کمک به نسل کشی" و ارائه کمک های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی و توقف کمک مالی به "آنروا" به این دادگاه شکایت کرده است.مرکز حقوق بشری اروپا-مدیترانه ای اعلام کرد: تحقیقات اولیه درباره کشتار فلکه النابلسی در جنوب غرب شهر غزه علیه غیرنظامیان فلسطینی، نشان از دست داشتن کامل اسرائیل در این جنایت دارد.وزیر خارجه فرانسه نسبت به پیامدهای انسانی حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داد. اردنی‌ها با تشکیل زنجیره انسانی در اطراف پلی در شمال اردن اعتراض شدید خود را به محاصره غزه اعلام کردند.حمله های ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه در حالی ادامه دارد که بار دیگر افراد منتظر دریافت کمک های غذایی از سوی اشغالگران هدف قرار گرفتند. خبر دیگر آنکه گروهی از کنشگران حامی فلسطین روبروی وزیر دفاع امریکا قرار گرفتند و او را وزیر نسل کشی خطاب کردند.
 ناتاسا پیرک موسار رییس جمهور اسلوونی اعلام کرد حمله اسراییل به فلسطینی‌هایِ در انتظار کمک‌های بشردوستانه خاطرات محاصره سارایوو را تداعی می کند.مردم انگلیس در حالی تظاهرات در حمایت از فلسطین، را دیروز برگزار کردند که سوناک نخست وزیر این کشور به بهانه مخالفت با گسترش «افراط‌گرایی» در این کشور هشدار داده است.
خبر دیگر آنکه سخنگوی وزارت امورخارجه چین، کشتار گسترده فلسطینی‌ها توسط رژیم اسرائیل در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه را به شدت محکوم کرد و گفت: پکن از تل‌آویو می‌خواهد هرچه سریع‌تر این حملات را متوقف کند.
در این میان روزنامه عرب نیوز گزارش داد که از زمان آغاز حملات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها (پس از ۷ اکتبر/۱۵ مهر) بسیاری از شهروندان مالزی خرید محصولات از شرکت‌های غربی که به تل‌آویو کمک نمودند را متوقف کرده‌اند.آخرین برندی که در این کشور با اکثریت مسلمان آسیای جنوب شرقی به طور علنی چنین بحرانی را تایید کرد استارباکس بود؛ شرکت مادر آن «برجایا فودز»، تحریم‌ها را عامل کاهش نزدیک به ۴۰ درصدی درآمد خود اعلام کرد.
https://siasatrooz.ir/vdcd9j0ffyt0xj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی