?>?> انحراف در اظهار نظر! | سیاست روز
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
کد مطلب : 127062
ماجرای انفجار در گرگان چه بود؟

انحراف در اظهار نظر!

انحراف در اظهار نظر!
ناگهان صدای مهیبی مردم شهر گرگان در استان گلستان را متوجه خود کرد و باعث ترس آنها شد اما ماجرای انفجار دیروز در گرگان چه بود؟
پس از انفجار شیئی ناشناس که در برخی خیابان‌ها دیده شد و حتی ترکش‌های آن به داخل برخی خانه‌ها هم رفت، سخنان و اظهار نظرات گوناگون و متفاوتی از سوی مسئولان و مردم در شهر مطرح شد.
در ابتدای ماجرا برخی مسئولان استانی درباره انفجار، سخنان ضد و نقیضی را مطرح کردند از ساقط شدن پهپاد تا شلیک خمپاره و سقوط 8 شیئی ناشناس در 8 نقطه شهر از آن دست اخباری بود که در رسانه‌ها منتشر شد.
در چنین اتفاقاتی نیازمند یک صدای واحد هستیم که البته هر بار نامناسب‌تر از وقایع قبلی سخن گفته می‌شود و علاوه بر سردرگمی افکار عمومی و ترس مردم، رسانه‌های خارجی را نیز تحریک به جریان سازی و تبدیل یک اتفاق ساده و معمولی به یک سوژه برای خبرسازی می‌کند.
باید برای اتفاقات اینچنینی، یک تیم اطلاع رسانی وجود داشته باشد تا سریع وارد عمل شده و با بررسی و تماس دقیق و حتی حضور آنی در صحنه،‌ اخبار و گزارش‌های درست را منتشر کند.
علاوه بر آن نیاز است تا همه مسئولان استانی و شهرستانی در چنین مواقعی توجیه شوند تا با اظهارات و اعلام خبری خود باعث تبدیل شدن یک اتفاق ساده به یک چالش جدی نشوند.
بهترین اظهار نظر در چنین مواقعی این است که مسئولان استانی یا شهرستانی بگویند حادثه یا اتفاق از سوی مسئولان ذیربط در دست بررسی است و با به نتیجه رسیدن بررسی‌ها اخبار و گزارش‌های آن منتشر خواهد شد.در اتفاقی که در گرگان افتاد هر یک از مسئولان اظهارات متفاوتی داشتند تا این که پس از چند ساعت،‌ سخنگوی وزارت دفاع درباره آن توضیح داد که جا دارد سازمان مربوطه در چنین اتفاقاتی زودتر از دیگران ورود کند.
سخنگوی وزارت دفاع در این زمینه گفت: در فرآیند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی پهپادی که در منطقه کویری انجام می‌شود و این موضوع سابقه هم دارد، یکی از سامانه‌هایی که در فرآیند آزمون و تحقیقات بود دچار نقص فنی شده و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی می‌شود.
سردار طلایی‌نیک درباره جزئیات حادثه دیروز در گرگان افزود: به اطلاع هم وطن عزیز می‌رسانم که در فرایند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی پهپادی که در منطقه کویری انجام می‌شود که این موضوع سابقه هم دارد یکی از سامانه‌های که در فرایند آزمون و تحقیقات بود دچار نقص فنی می‌شود و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی می‌شود.
وی ادامه داد: قطعاتی از این سامانه متلاشی شده در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرد که تیم‌های امدادی و عملیاتی مربوطه آنها را جمع آوری کردند. سخنگوی وزارت دفاع گفت: از اهالی محترم گرگان انتظار می رود اگر با قطعاتی از سامانه مواجه شدند از دستکاری و جابجایی آن خودداری کنند تا تیم‌های امدادی و عملیاتی که در حال جمع آوری این قطعات هستند بتوانند وظایف امدادی و عملیاتی خود را انجام دهند.
سردار طلایی نیک تاکید کرد: این آزمایش‌ها در مناطق کویری داخل کشور انجام می شود که چنین اتفاقی در همه دنیا رخ می‌دهد و در یکی از این آزمون‌ها یکی از سامانه‌های تحقیقاتی و آزمایش دچار مشکل شده و قطعات آن در شهر گرگان سقوط کرده است.
سردار طلایی نیک اضافه کرد: ستاد امدادی و تامین در استان گلستان و شهرستان گرگان وجود دارد و مسئولیت خود را انجام می‌دهد و مردم هم می‌توانند در صورتی که قطعاتی را یافتند به واحدهای مستقر اطلاع دهند.
وی گفت: امیدواریم مشکل خاصی پیش نیاید و طبق دستورات صادر شده همه کارها انجام خواهد شد و خوشبختانه هیچ گونه صدمات و تلفات جانی نداشتیم و قطعاً هر خسارتی به هموطنان و همشهریان گرگانی وارد شده باشد از طریق دستگاه های ذیربط خسارت آن‌ها جبران خواهد شد.
https://siasatrooz.ir/vdcfvedy0w6d0xa.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی