شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳
کد مطلب : 130269
اعتراف نظامیان ایالات متحده به اقتدار دفاعی مقاومت

آمریکا آمادگی درگیری با ایران را ندارد

آمریکا آمادگی درگیری با ایران را ندارد
مشاور ارشد  وزیر دفاع آمریکا در دولت دونالد ترامپ در یک مصاحبه‌ به بررسی شرایط منطقه غرب آسیا و رژیم صهیونیستی پرداخته و اذعان می‌کند که آمریکا آمادگی درگیری با ایران ندارد.
همزمان با انتشار اخباری مبنی بر هشدار مقامات آمریکایی به رژیم صهیونیستی مبنی بر همکاری نکردن با این رژیم در صورت پاسخ دادن به خونخواهی مقاومت، داگلاس مک‌گرگور، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا در مصاحبه خود درباره احتمال درگیری آمریکا با ایران گفت: «آمریکا به اندازه کافی آماده نیست، ما در سراسر دنیا پراکنده شدیم. نیروهای نظامی ما احتمالاً کمتر از دهه‌های گذشته هستند.» وی که در زمان کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا در دولت ترامپ مشاور او بود، در این باره ادامه داد: «من فکر نمی‌کنم که ما آماده درگیری با کشور‌های توانمند هستیم. ما در سی سال گذشته به روی درگیری با رقبایی که ارتش، نیروی هوایی و دریای نداشتند تمرکز کردیم.»مک‌گرگور همچنین درباره احتمال گسترش درگیری‌ها گفت: «اکنون با احتمال جدیِ درگیری با نه تنها ایران و دیگر کشورها در خاورمیانه مواجه هستیم. اگر ما موفق به یک جنگ بزرگ منطقه‌ای شویم، چین و روسیه تماشاچی نخواهند ماند».وی درباره قدرت ارتش آمریکا تشریح کرد: «ما دیگر در مقابل حمله‌ها شکست‌ناپذیر نیستیم... ما مشکلات زیادی داریم... و از همه مهم‌تر ما ادوات و تجهیزات سابق را نداریم. این دیدگاه در خاورمیانه و شرق اروپا وجود دارد که ما به اندازه کافی قوی نیستیم.»
مک‌گرگور در ادامه با اشاره به نفوذ رژیم صهیونیستی در آمریکا گفت: «نتانیاهو می‌داند که ایالات متحده آمریکا چگونه کار می‌کند (و مدیریت می‌شود). او می‌داند که اکنون او نفوذ و کنترل بیشتری در اعمال ما در مسائل سیاست خارجی و سیاست دفاعی در واشنگتن دارد، بیشتر از هر کسی که در پست ریاست‌جمهوری آمریکا فعالیت می‌کند. وی درباره لابی‌های رژیم اسرائیل بیان کرد: «لابی اسرائیل به هدفی رسید که از سال‌ها پیش به دنبال آن بود. این که حمایت بی‌چون و چرای دولت آمریکا را در هر کاری که می‌خواهد انجام دهد، داشته باشد. او می‌داند که این شرایط پایدار نیست، اما می‌داند که اکنون این کنترل را دارد. در نتیجه آن او می‌خواهد از این فرصت استفاده کند.» وی با اشاره به افزایش تنش‌ها در غرب آسیا ادامه داد: «ایران قطعا در جایگاهی است که می‌تواند بخش عظیمی از اسرائیل را با موشک‌های خود با خاک یکسان کند و ترکیه نیز یکی از بزرگترین و تواناترین نیروهای زمینی در جهان را دارد و می‌تواند در 30 روز 2 میلیون نفر را وارد میدان جنگ کند. اسرائیل در چند موقعیت مختلف ترکیه را تحریک کرده است. یکی در قبرس، یکی در جنوب لبنان.»
در همین حال مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید در مصاحبه‌ای گفت که حمله انتقام‌جویانه ایران بسیار شدیدتر از قبلی خواهد بود و خسارات سنگینی به اسرائیل وارد می‌کند.«جان بولتون» سیاستمدار دست راستی آمریکایی و مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید به روزنامه الشرق الاوسط گفت که منطقه شاهد یک «درگیری فراگیر» میان ایران و اسرائیل در پی ترور «فؤاد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران است.او به این روزنامه سعودی گفت: «انتقام ایران در ازای ترور هنیه، خسارت‌بار و پر قدرت خواهد بود، پس از سلسله وقایعی که در هفته‌های اخیر رخ داد، از جمله حملات در داخل عراق، ترور فؤاد شکر مرد شماره دو حزب‌الله و سپس ترور اسماعیل هنیه، [باید گفت] در عمل یک درگیری میان اسرائیل و ایران وجود دارد».
نماینده آمریکا در سازمان ملل در دوره جرج بوش پسر، این سؤال را مطرح کرد که پاسخ انتقام‌جویانه ایران علیه اسرائیل چگونه خواهد بود؟بولتون در پاسخ گفت: «باید بگویم چنین به نظر می‌رسد که ایران یک اقدام مؤثر و به شدت مهم انجام خواهد داد که شواهد این امر در نماز خواندن رهبر عالی ایران در یک مراسم بزرگ برای پیکر هنیه و سخن او که قول داد یک انتقام سخت خواهد گرفت، خود را نشان داد. معتقدم که این بار اتفاق مهمی رخ می‌دهد و با رخ‌داد قبلی در آوریل که ایران 320 موشک و پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کرد که تأثیر کمی داشت، تفاوت دارد».
مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید در ادامه به الشرق الاوسط گفت که تهدیدات ایران برای انتقام سخت، اسرائیل را به تقویت سامانه‌های دفاعی خود وادار خواهد کرد.او گفت: «اما باید ببینیم که ایران چه خواهد کرد و اسرائیل نیز چگونه پاسخ می‌دهد، دوباره می‌گویم که اوضاع بسیار خطرناک است و پیش‌بینی‌ها به پاسخ بسیار قدرتمند ایران اشاره دارد».
بولتون در خصوص کیفیت و چگونگی پاسخ و اینکه آیا ایران با گروههای عراقی، سوری، لبنانی و یمنی هماهنگ خواهد شد، گفت: «فهم قطعی کیفیت و چگونگی پاسخ ایران دشوار است، در دفعه قبلی بسیاری از موشک‌ها و پهپادها ره‌گیری شد و ایران به گونه‌ای حمله کرد که به یک تنش بزرگ‌تر منجر نشود، اما این بار گمان نمی‌کنم که ایران عزت و کرامت خود و اتفاقی که افتاده است را نادیده بگیرد، از این رو معتقدم که در این مرحله ایران پاسخ خطرناکی بدهد و اهدافی را داخل اسرائیل هدف قرار دهد که منجر به تلفات و خسارات زیادی می‌شود».
در همین حال منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی اذعان کردند رسانه‌های ایرانی ما را فریب می‌دهند. رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند: رسانه‌های ایرانی با به راه انداختن جنگ روانی فریبمان دادند و دیوانه مان کردند.
این خبر‌ها در شرایطی منتشر می‌شود که رژیم صهیونیستی به دلیل احتمال حمله تلافی‌جویانه گروه‌های مقاومت در ترور دو شخصیت بزرگ محور مقاومت در آماده‌باش کامل به سر می‌برد.
https://siasatrooz.ir/vdciquaz3t1apr2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی