چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹
کد مطلب : 130050

شروطی عقلانی، عامه پسند و شفاف برای انتخاب وزرا

در ادامه بحثمان درباره کابینه چهاردهم و ترکیب آن قبلاً نوشته‌ایم اما آنچه بنده را بر آن داشت تا باز هم سطوری را در این خصوص قلمی کنم این است که؛
۱-اولاً نفس این کار که رئیس جمهوری برای انتخاب وزرایش شرط و شروطی را اعلام و آن را نیزعلنی و رسانه‌ای کند امری خجسته است که تاکنون سابقه نداشته و از طرف دیگر باعث می‌شود تا سهم خواهان و رانتخواران حساب کار دستشان بیاید و به لانه‌های خود بخزند!
۲-رئیس جمهور منتخب، در دستوری شفاف از اعضای کارگروه‌های انتخاب گزینه وزارت خواسته است که وزرای پیشنهادی، اولا سابقه وزارت نداشته و مهمتر از همه زیر۶۰ سال هم باشند.
۳-مهمتر اینکه پزشکیان عملاً در این نامه به نوعی اعلام نموده که وامدار هیچ جناح و دسته‌ای نیست و سلامت، تخصص و کارآمدی برایش مهمتر است. هر چند که او سبقه اصلاح طلبی دارد اما با این نامه نشان داد که ایران شمول فکر می‌کند حتی اگر یک ژست سیاسی باشد ولی به هر حال باید در پیشگاه ملت پاسخگو باشد.
۴-مفاد این نامه نشان می‌دهد دغدغه پزشکیان، فراتر از دغدغه احزاب و گروه‌های اصلاح طلب است و لذا همین امر از الان باعث دلخوری این گروه‌ها را نیز فراهم کرده است.
۵-گروه‌های اصولگرا هر چند امیدی به داشتن عضوی در کابینه ندارند و لذا بنظر باید این موضوع را رسماً و علنی به پزشکیان اعلام کنند تا او بداند که از سمت جناح رقیب تحت فشار نیست.
آنچه که مسلم است نامه و نیت پزشکیان در زمان  شروع کارش را باید به فال نیک گرفت و به طرفدارانش و حامیان سیاسی اش توصیه کنیم که اجازه دهند رئیس جمهور کار خودش را در فراغت بال و آسودگی خاطر جریان انتخاب کابینه را به پیش ببرد.

فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcgnz9qzak9wz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی