يکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸
کد مطلب : 130209

چه کسی سود می‌برد؟

همزمان با استمرار جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، رسانه‌های عبری زبان گزارش داده‌اند در حادثه مجدل شمس در جولان  11 اسرائیلی کشته و حدود 30 نفر زخمی شده‌اند. مقامات رژیم صهیونیستی و غربی مدعی شدند که این حمله توسط حزب‌الله صورت گرفته است حال آنکه مقاومت لبنان آن را تکذیب و جریان‌های سیاسی لبنانی نیز آن را یک توطئه عنوان کردند بویژه حادثه در منطقه‌ای دروزی نشین روی داده است.
یک سوال اساسی در هر رویداد و رخدادی مطرح است و آن اینکه نفع‌برندگان آن کیستند؟ مروری بر تحولات روزهای اخیر چند تحول مهم در حوزه فلسطین را نشان می‌دهد. در سرزمین‌های اشغالی تظاهرات‌ها برای سرنگونی نتانیاهو به شدت بالا گرفته و شنبه همچون هفته‌های گذشته هزاران نفر در میدان دموکراسی تل‌آویو و حدود 80 نقطه دیگر از فلسطین اشغالی تجمع کرده و خواهان برکنار کابینه اسرائیل شدند. سخنرانی نتانیاهو در کنگره با تظاهرات ضد صهیونیستی گسترده مردم آمریکا و حتی آتش زدن پرچم آمریکا همراه شد در حالی که بسیاری از نمایندگان کنگره نیز در نهایت نسبت به سخنرانی نتانیاهو اعتراض کرده و آن را یک افتضاح دانستند. المپیک پاریس در حالی برگزار می‌شود که موج حمایت از فلسطین سراسر فرانسه را در بر گرفته و در کنار تظاهرات مردمی بسیاری خواستار اخراج رژیم صهیونیستی از این بازی‌ها شدند چنانکه حتی حربه مظلوم نمایی صهیونیست‌ها مبنی بر تهدید جان کاروانشان نیز نتوانسته از این موج ضد صهیونیستی بکاهد. دادگاه لاهه نیز اخیرا محکوم سازی شهرک سازی و اشغالگری صهیونیست‌ها حکم داده است.
مجموع این تحولات نشانگر دست برتر فلسطین و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است و لذا هرگونه انجام عملیاتی همچون مجدل‌ شمس هیچ گونه کارکرد و توجیهی برای جبهه مقاومت ندارد بلکه این رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهوست که با این حادثه می‌تواند از یک سو از اعتراضات داخلی بکاهد و از سوی دیگر با ادعای گسترش جنگ منطقه‌ای افکار عمومی را از رسوایی آنچه در آمریکا گذشت و انزوای این رژیم در المپیک پارس به حاشیه منحرف سازد. همچنین دولتمردان و سیاستمداران دموکرات و جمهوریخواه آمریکا که با میزبانی از نتانیاهو جایگاه مردمی خود را در آستانه انتخابات از دست داده‌اند با مظلوم نمایی برای صهیونیست‌ها و داستان سرایی علیه مقاومت رفتارهای صهیونیستی خود را توجیه نمایند تا شاید از ریزش آرای انتخاباتیشان بکاهد.
 
فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdccxxqso2bq1i8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی