سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶
کد مطلب : 129780

عرفان طهماسبی مزد زحماتش را گرفت

عرفان طهماسبی مزد زحماتش را گرفت
بیست و نهم اسفندماه 1399، شب اعلام نتایج فینال عصر جدید، عرفان طهماسبی با بیش از 5 میلیون رایِ مردمی توانست رتبه دوم این مسابقه تلویزیونی را از آن خود کند.
محبوبیت طهماسبی پس از فینال آغاز نشد، بلکه با شروع اجراهای وی در همین برنامه، به سرعت اجراهای محلی و جنوبی وی در فضای مجازی دست به دست شد و به یکباره با حجم عظیمی از توجه روبه رو شد که همین موضوع باعث شد اجراهای بعدی وی در برنامه احسان علیخانی یکی از یکی بهتر و حساب شده‌تر باشد و بتواند خیلی سریع جای خود را در دل مردم و دوستداران این سبک باز کند.عرفان طهماسبی از آن دست آرتیست‌هایی است که قدر فرصت‌هایش را به خوبی دانست. با حضور در عصر جدید و تمرین و ممارست پس از اتمام برنامه و خروج از‌هاله توجه توانست با ارائه کارهای منطقی و به دور از جو زدگی، آرام آرام و منطقی، پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کند و حال به جایگاهی برسد که موزیک‌هایش طرفداران فراوانی داشته باشد و هر سلیقه موسیقایی را به خود جذب کند.
قطعا کسانی که به این مرحله می‌رسند لذتش را خواهند برد. چشیدن طعم موفقیت آن هم به حق و کاملا سالم! طهماسبی از آن تیپ موزیسین‌هایی است که دوست دارد روی پای خود بایستد و به موقع به آنچه که احساس می‌کند مُحِق است برسد که اگر این گونه نبود وی می‌توانست خیلی زود و پس از شهرتی که یک شبِ از عصر جدید به دست آورده بود، اقدام به اخذ مجوز کند و به سرعت بدون پختگی لازم روی استیج برود و حتی خیلی زود با اجراهای ضعیف و خام استیج را به دست فراموشی بسپارد و اندک طرفدارانش را هم همان طور که یک شبِ یه دست آورده بود، یک شبِ از دست بدهد.
عرفان طهماسبی با برنامه ریزی درست و به جا و پرهیز از عجله برای بیشتر دیده شدن با فاصله ای معقول اقدام به ارائه آثار خود در فضای مجازی کرد. هر یک از آثار عرفان به طرز عجیبی مورد توجه دوستداران موسیقی قرار گرفت و بارها در صفحات مجازی باز نشر شد تا جایی که در یک برهه زمانی او صدرنشین  رنکینگ تمام چارت‌های موسیقی ایرانی بود.
قطعه «تو» که یکی از آثار این خواننده است، با بیش از ده میلیون بار بازدید تنها در صفحه شخص‌اش، خیلی زود به صدر اکثر چارت‌های موسیقی ایرانی راه یافت و به یکی پردانلودترین قطعات موسیقی سال گذشته تبدیل شد.
عرفان طهماسبی با انتشار قطعه «گلوبند» نیز تمام معادله‌ها را بر هم زد و با بازدید ۱۶ میلیونی (تنها در صفحه شخصی اش)، نشان داد که علاوه بر اینکه یک استعداد ذاتی در جلب توجه مخاطب را داراست، یک «تیپ‌سازِ» حرفه ای و باهوش است.
قطعا این موفقیت‌ها شانسی نیست و بی‌شک یک سناریوی جدی و یک استراتژی ویژه را در پشت پرده به خود می‌بیند. عرفان طهماسبی اگر سال قبل هم کنسرت‌هایش را  آغاز می‌کرد همین استقبال از آثارش را پیش روی خود می‌دید . اما سناریو به نحوی پیش رفت که او تلاش و ممارست خود را برای رسیدن به قله آرزوهایش طوری چیده بود که بی شک حالا در بهترین شرایط کاری و حرفه ای، آنرا تجربه کند. جایگاهی بسیار جدی و محترم که پیش بینی‌های بزرگی را می‌شود درباره آن داشت و او حالا «مهم ترین» خواننده سال ۱۴۰۳ است.
با ظهور خواننده‌هایی نه چندان موفق در چند سال اخیر، ذائقه موسیقایی مخاطبان،خصوصا نسل جدید به شدت تغییر پیدا کرده و با عبور از دوران کلاسیک، به آثاری در ژانر رپ و هیپ‌هاپ تبدیل شده است. عرفان طهماسبی با قدم گذاشتن در این عرصه می‌توانست به راحتی با آثاری دم دستی و نه چندان قوی ولی فراوان، خیلی زود به دوران حرفه ای حضور خود در مارکت موسیقی پایان بدهد ولی با کنترلی درست و به جا بر روی میزان محبوبیت و شهرت و پرهیز از عجله توانست خیلی زود علاوه بر محبوبیت، جای خود را در مارکت موسیقی کشور تثبیت کند .
چند ماهی بود که خبرِ اخذ مجوز عرفان طهماسبی از وزارت فرهنگ و ارشاد برای برگزاری کنسرت شور و حال فراوانی میان طرفداران این خواننده به راه انداخته بود و همگی امیدوار بودند که وزارت ارشاد به اعطای مجوز به این خواننده جوان موافقت کند .
چند روز پیش عرفان طهماسبی با انتشار خبری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به صورت ضمنی اعلام کرد که وزارت ارشاد با برگزاری کنسرت و اجرای او موافقت کرده است و در نهایت این خواننده پس از مدت‌ها انتظار به همت موسسه آوای هنر توانست مجوز فعالیت رسمی در ایران را اخد نماید. ظاهرا قرار است روزهای 27 و 28ام همین ماه کنسرت این خواننده پرطرفدار برای اولین بار در سالن هتل اسپیناس پالاس برگزار شود و انتظار می‌رود که از این رویداد استقبال خوبی به عمل بیاید.
 
علی کلانتری
https://siasatrooz.ir/vdcevo8z7jh8wfi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی