?>?> لعنت به المپیک | سیاست روز
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶
کد مطلب : 130195
رژیم صهیونیستی در سایه توجهات به بازی‌های فرانسه مدرسه‌ای دیگر را قتل‌عام کرد

لعنت به المپیک

برگزار‌کنندگان المپیک همچنان از اخراج اسرائیل کودک‌کش خودداری می‌کنند
لعنت به المپیک
در حالی افکار عمومی جهان معطوف به المپیک است و مسئولان برگزار کننده نیز خواست جهانی برای اخراج تیم رژیم صهیونیستی را نادیده می‌گیرند که این رژیم در جنایتی دیگر دهها دانش آموز را در مدرسه‌ای به خاک و خون کشید.
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در بمباران شهر دیر البلح در مرکز این باریکه توسط ارتش رژیم صهیونیستی، ۳۰ فلسطینی تا این لحظه به شهادت رسیده و بیش از ۱۰۰ نفر هم زخمی شدند.از سوی دیگر منابع پزشکی به الجزیره اعلام کردند که بر اثر تداوم حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه از جمله مرکز و جنوب غزه ۵۱ نفر به شهادت رسیده اند.منابع فلسطینی صحنه‌هایی هولناک از لحظات اولیه بمباران مدرسه‌ای در دیر البلح در مرکز نوار غزه منتشر کردند که آوارگان فلسطینی در آن اسکان داده شده بودند.منابع خبری اعلام کردند که در شمال شهر رفح نیز هفت نفر بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها زخمی شدند.صهیونیستها کودکی را که با نان برگشته بود را هدف قرار دادند. همچنین یک کودک ۱۲ ساله فلسطینی در نتیجه سوء تغذیه و عدم وجود دارو در غزه جان خود را از دست داد. «حمدی قمیلة» کودک ۱۲ ساله فلسطینی در نتیجه سوء تغذیه و فقدان داروهای لازم برای مداوا که حاصل استمرار نسل کشی در غزه و مسدود بودن گذرگاه‌های این منطقه محاصره شده است، جان خود را از دست داد.
دفتر رسانه‌ای دولت غزه، آمریکا و رژیم صهیونیستی را مسئول مستقیم جدیدترین جنایت انجام شده در دیرالبلح دانست و از جامعه جهانی خواست برای توقف حمام خون در غزه اقدام جدی انجام دهند.بر اساس این گزارش جنایت‌های صهیونیست‌ها در شرایطی دنبال می‌شود که این رژیم باعث تخریب مراکز بهداشتی و درمانی و به آتش کشیدن بیمارستان‌ها و خارج کردن آنها از مدار خدمت‌رسانی شده و در عین حال فشار گسترده‌ای بر کادر پزشکی و اتاق‌های عمل جراحی باقیمانده وارد می شود که بخشی از این فشارها در نتیجه کمبود ادوات پزشکی و بهداشتی است.این بیانیه جنایت وحشتناک اشغالگران صهیونیست در حمله به یک بیمارستان میدانی که خدمات پزشکی به ده‌ها بیمار و مجروح ارائه می‌داد را با شدیدترین لحن محکوم کرده و رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا را مسئول کامل ادامه این جنایت‌ها علیه آوارگان و غیرنظامیان غزه دانست.
از سوی دیگر پزشکان داوطلب آمریکایی که در غزه حضور داشتند خطاب به رئیس جمهور این کشور و نامزد انتخابات ریاست جمهوری نامه نوشتند.پزشکان و نیروهای امدادی داوطلب آمریکایی که در غزه حضور داشتند در نامه‌ای خطاب به جو بایدن رئیس جمهور این کشور و کامالا هریس نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کردند: ما نمی‌توانیم در برابر آنچه که در غزه دیدیم ساکت بمانیم.در این نامه آمده است: ما هرگز صحنه‌های دردناک زنان و کودکان در نوار غزه را فراموش نخواهیم کرد؛ صحنه‌هایی که قابل تحمل نیستند. خبر دیگر آنکه در ادامه ناکامی صهیونیست‌ها در برابر مقاومت، یک رسانه‌ صهیونیستی به نقل از افسر این رژیم اعلام کرد که ارتش اسرائیل تاکنون نتوانسته به یک تصویر کامل از تونل‌های حماس دست یابد. همچنین مجموعه کشور‌های عربی در شورای امنیت در بیانیه‌ای تاکید کردند که رژیم صهیونیستی از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند. از سوی دیگر یک مقام ارشد مقاومت فلسطین در واکنش به گزارش منابع خبری در خصوص قصد تل‌آویو برای ارائه پیشنهاد جدید آتش‌بس گفت که حماس هیچ پیشنهاد جدیدی را دریافت نخواهد کرد.ارتش اسرائیل دیروز دستور تخلیه محله پر ازدحامی در نوار غزه که «منطقه امن» اعلام شده بود را صادر کرد.هزاران تن از آوارگان فلسطینی هم‌اکنون در این مکان ساکن هستند و این منطقه پیش از این به عنوان «منطقه امن» معرفی شده بود و کمک‌های بشردوستانه در آن پخش می‌شد. دستور تخلیه اردوگاه المواصی در حالی صادر شده است که ارتش اسرائیل پیش از این از ساکنین محله‌های جنوبی خان یونس خواست که به این اردوگاه نقل مکان کنند.هزاران نفر از مردم استرالیا در اعتراض به «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی در غزه به خیابانها ریختند و از دولت کانبرا خواستند اسرائیل را تحریم کند.۷۵ گروه نیز از بایدن و کنگره آمریکا خواسته‌اند تا ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی را همین الان متوقف کند.نتایج جدیدترین نظرسنجی در سرزمین های اشغالی نشان می‌دهد که ۶۲ درصد صهیونیست‌ها خواهان پایان جنگ علیه غزه هستند.

اعتراض‌ها به حضور رژیم صهیونیستی در المپیک
میک والاس المپیک پاریس را به دلیل حضور نماینده اسرائیل مایه خنده دانست. والاس که همواره یکی از منتقدان حمله اسرائیل به مردم غزه است، درباره حضور نماینده اسرائیل در بازی‌های المپیک پاریس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دولت (کابینه) اسرائیل که کمترین قوانین بین‌المللی را رعایت می‌کند و در حال حاضر در غزه نسل‌کشی می‌کند، اجازه یافت در این مسابقه شرکت کند.» همچنین یک رسانه ایرلندی با انتشار کاریکاتوری از حضور رژیم صهیونیستی در بازی‌های المپیک انتقاد کرد.در یک سمت این کاریکاتور ورزشکاران فرانسوی و ایرلندی در حال رژه رفتن هستند و در سمت دیگر، کاریکاتوری از بنیامین نتانیاهو دیده می شود که با پرچم رژیم صهیونیستی و پاهای آغشته به خون در حال حرکت از میان ویران های فلسطین اشغالی است.
از سوی دیگر تماشاگران مراسم افتتاحیه المپیک پاریس برای نشان دادن اعتراض خود کاروان رژیم صهیونیستی را حین عبور از رودخانه سن هو کردند.پیش از این نیز بسیاری از هواداران فلسطین در سراسر جهان اعتراض خود را به حضور تیم رژیم صهیونیستی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ابراز کرده بودند. در روزهای اخیر بسیاری از نهادها، کمپین‌ها و فعالان سیاسی و حقوق بشری، خواستار اخراج ورزشکاران صهیونیست از المپیک پاریس شده‌اند، اما مقامات فرانسوی ضمن اعلام خوش آمدگویی به صهیونیست‌ها، نشان داده‌اند که از حضور آنها خرسند هستند. گروهی متشکل از ۲۶ قانونگذار فرانسوی از کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) درخواست کردند تا رژیم صهیونیستی را از شرکت در بازی‌های المپیک پاریس حذف کند. کمیته المپیک فلسطین نامه‌ای به توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) ارسال کرده و از او خواسته است رژیم صهیونیستی را از حضور در مسابقات بین‌المللی منع کند. در این نامه می خوانیم: «ورزشکاران فلسطینی، به‌ویژه ورزشکاران غزه، از عبور و مرور امن محروم هستند و به دلیل جنگ آسیب زیادی دیده‌اند. تقریباً ۴۰۰ ورزشکار فلسطینی جان باخته‌اند و تخریب اماکن ورزشی وضعیت اسفناک ورزشکارانی را که در حال حاضر تحت محدودیت‌های شدید قرار دارند، تشدید می‌کند.»
https://siasatrooz.ir/vdcgyz9qnak9wq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی