دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
کد مطلب : 130301
وزیر صهیونیست با حمایت آمریکا مدعی شد؛

مرگ ۲ میلیون فلسطینی اخلاقی است

مرگ ۲ میلیون فلسطینی اخلاقی است
وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی افراطی ممانعت از ارسال کمک‌های انساندوستانه به نوار غزه و مرگ احتمالی چند میلیون فلسطینی را اخلاقی و قابل توجیه دانست.
«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ادعا کرد که اگر یک شهرک صهیونیستی در «گوش قطیف» وجود داشت، حادثه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ رخ نمی‌داد و حماس کنترل غزه را به دست نمی‌گرفت و آن را به «مکان تروریستی» تبدیل نمی‌کرد.این عضو تندرو کابینه رژیم صهیونیستی گفت: ما اکنون کمک‌های (انسانی) را به غزه می‌آوریم چرا که گزینه دیگری نداریم. هیچ کس به ما اجازه نخواهد داد باعث مرگ ۲ میلیون غیرنظامی از گرسنگی شویم حتی اگر این امر توجیه‌پذیر و اخلاقی باشد تا ما گروگان‌هایمان را بازگردانیم.وزیر تندرو صهیونیست افزود: انسانیت در ازای انسانیت امری موجه است اما اکنون چه باید بکنیم؟ ما امروز با واقعیت مشخصی مواجه هستیم. ما به مشروعیت بین‌المللی برای این جنگ نیاز داریم و اسرائیل باید کنترل کامل آنچه را که وارد نوار غزه می‌شود، به دست گیرد.
اسموتریچ ادامه داد: اسرائیل به بازسازی منطقه مرزی نوار غزه پایبند است و بخشی از آن نیز شهرک‌سازی در نوار غزه است؛ گرچه سلطه بر غزه از اهداف جنگ نیست و اسکان مجدد در این باریکه نباید از اهداف جنگ کنونی باشد. باید تمرکز جنگ بر اهدافی باشد که در جامعه اسرائیل درباره آن توافق شده است مانند نابودی حماس و بازگرداندن گروگان‌ها.پیشتر سازمان هلال احمر فلسطین با اشاره به شهادت شماری از فلسطینیان ساکن نوار غزه بر اثر قحطی و گرسنگی هشدار داد که در نتیجه تداوم سیاست قحطی در نوار غزه، جان هزاران بیمار، کودک و غیرنظامی در این منطقه در خطر است.
براساس نظرسنجی مرکز صهیونیستی « CJI»، در حالی 29 درصد از صهیونیست ها در فکر فرار از سرزمین های اشغالی هستند که 2 درصد از آنها در حال انجام اقدامات عملی برای خروج از فلسطین هستند.سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که روز چهارشنبه هفته جاری نشست فوق ‌العاده وزیران خارجه این سازمان در خصوص جنایت‌های اشغالگران از جمله ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و تعرض به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.مقاومت فلسطین برای دومین روز متوالی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف نوار غزه را هدف حملات راکتی قرار داد.
یک رسانه صهیونیستی، سندی از ارتش این رژیم فاش کرد که مربوط به سناریوهای ترسناک جنگ گسترده با حزب‌الله بوده و نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها به شدت نگران یک حمله بزرگ و فلج‌کننده هستند.در پی ترس و وحشت حاکم بر اراضی اشغالی از ترس پاسخ ایران و حزب الله به جنایت‌های تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «فواد شکر» فرمانده نظامی ارشد حزب الله، یک رسانه عبری به سند ارتش اسرائیل درباره سناریوهای جنگ گسترده با حزب الله اشاره کرد که بیانگر نگرانی فزاینده صهیونیست‌ها از وقوع چنین جنگی است.جنبش حماس شهادت یک بانوی آزاده فلسطینی بر اثر شکنجه توسط نظامیان صهیونیست در دوره اسارت وی را تسلیت گفته و با تاکید بر اینکه آزادی اسرا نزدیک است، از مردم کرانه باختری خواست تا اشکال مقاومت ضد اشغالگران را تشدید کنند. جنبش حماس فلسطین در واکنش به شهادت «وفاء جرار» بانوی آزاده فلسطینی ساکن جنین که بر اثر شدت جراحات وارده به وی در جریان بازداشت وحشیانه توسط نظامیان صهیونیست و اهمالکاری عامدانه پزشکی در دوران اسارت در زندان‌های رژیم اشغالگر، به شهادت رسید، با صدور بیانیه‌ای شهادت این بانوی آزاده فلسطینی را تسلیت گفته و اعلام کرد: شهیده «وفاء جرار» در طول سال‌های زندگی خود دارای سابقه طولانی در عرصه ملی و جهادی بود و نمونه بارز یک بانوی فداکار است.جنبش حماس افزود: این بانوی آزاده همسر «عبدالجبار جرار» از رهبران اسیر جنبش حماس است. ما شهادت ایشان را به ملت فلسطین در جنین و سراسر کرانه باختری و همچنین خانواده این بانوی مجاهد تسلیت می‌گوییم.
ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران خشم محور مقاومت و ایران را برانگیخت به طوری که اکنون بر همگان آشکار شده است که این ترور بی پاسخ نخواهد ماند. مقامات صهیونیست در حال حاضر در تلاش هستند حمایت‌های بین المللی از خود را برای خنثی سازی حمله احتمالی جلب کنند.  یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره تشدید تنش‌ها در خاورمیانه با گودیو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.
هفت کشور بزرگ صنعتی موسوم به گروه هفت و در بحبوحه تهدید ناشی از گسترش درگیری‌ها، خواستار تنش‌زدایی و خویشتنداری تمامی طرف‌ها در منطقه خاورمیانه شدند.خبرگزاری رویترز نوشت: گروه هفت ضمن درخواست خویشتنداری و تنش‌زدایی در منطقه اعلام کرد که رویداد‌های اخیر «خطر گسترش درگیری‌ها در منطقه را در پی دارد».گروه هفت در بیانیه‌ای «بار دیگر از همه طرف‌های درگیر خواست از تکرار چرخه مخرب خشونت‌های تلافی‌جویانه پرهیز کنند، تنش‌ها را کاهش دهند و به شکل سازنده‌ای در جهت تنش‌زدایی گام بردارند».اقدام تل آویو در به شهادت رساندن فؤاد شکر، فرمانده ارشد نظامی حزب الله لبنان در حمله هوایی به حومه بیروت در ۳۰ ژوئیه و همچنین ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران، تنش‌ها در منطقه را تشدید کرده است.یک روزنامه عبری از موافقت آمریکا با ارسال بمب‌های نیم تنی از نوع Mk۸۳ به رژیم صهیونیستی خبر داد.روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشت، ایالات متحده با ارسال بمب‌های نیم تنی از نوع Mk۸۳ به نیروی هوایی رژیم صهیونیستی موافقت کرده است.
جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ادامه دارد و علاوه‌بر ۱۳۰ هزار شهید و زخمی، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی هم در میان ویرانی گسترده و قحطی که منجر به مرگ صدها کودک شده است، مفقود هستند.همچنین از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، تل‌آویو ۱۱ میلیارد دلار تجهیزات نظامی مختلف از آمریکا دریافت کرده است.براساس اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این تجهیزات شامل ناوگان جدید جنگنده‌های اف-۳۵، تانک، موتور خودروهای زرهی، خودروهای جنگی و هزاران تن تجهیزات نظامی دیگر می‌شود.از طرفی رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.
https://siasatrooz.ir/vdcfxxdyyw6dmma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی