جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
کد مطلب : 99142
بحرینی‌ها بر ادامه مقابله با سرکوب‌گری آل‌خلیفه تاکید کردند

حمایت واحد مردم و علما از شیخ‌عیسی قاسم

حمایت واحد مردم و علما از شیخ‌عیسی قاسم

در حالی که تنها ۳ روز به قرائت حکم آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین باقی‌ مانده است، مردم بحرین برای یازدهمین ماه مستمر در اطراف منزل ایشان حلقه تحصن را فشرده‌تر کرده‌اند و همزمان علما نیز به آل‌خلیفه در باب پیامدهای محاکمه این عالم جهان اسلام هشدار دادند.
ساکنان منطقه الدراز (محل سکونت آیت‌الله عیسى قاسم) با صدور بیانیه‌ای برای دفاع از آیت‌الله عیسی قاسم اعلام آمادگی کامل نموده و از تمامی مردم بحرین خواستند تا در این مرحله مهم تاریخی به دفاع از ایشان پرداخته و به جمع تحصن‌کنندگان بپیوندند.
ائتلاف ١٤ فوریه در بیانیه‌اى به نظام و پادشاه بحرین درخصوص هرگونه تعرضى به ساحت آیت‌الله عیسى قاسم هشدار داده و تاکید کرده است حمایت عربستان و امریکا و انگلیس هیچ منفعتى برای حکومت در رسیدن به اهدافش نخواهد داشت. رژیم بحرین نیز بازداشت علمای شیعه، جوانان، بانوان و فعالان حقوقی و سیاسی را تشدید کرده است.
شیخ محمد المنسی، شیخ محمد النشابه، شیخ ملا هانی بسیرة، شیخ علی الجفیری از جمله علمایی هستند که تنها در هفته گذشته به مراکز تحقیق و بازجویی احضار شدند و درخصوص مسائل عقیدتی و حضور در منطقه الدراز مورد بازجویی قرار گرفته و هیچ اتهام مشخصی متوجه آنان نگشته است. همچنین جمعه گذشته شیخ عبدالزهرا الکربابادی پس از حمله نیروهای امنیتی به منزلش به همراه خواهر و همسرش بازداشت شد که تا امروز در مرکز تحقیقات بازداشت بوده و مورد بازجویی است و خبر دقیقی از اتهام وارده به وی در دست نیست.
همچنین درخصوص ۳۷ تن از فعالان حقوقی بحرین در هفته گذشته قرار ممنوعیت خروج از کشور صادر شد و ۲۵ تن از آنان به مراکز تحقیق و بازجویی احضار شدند و مردم در اعتراض به استمرار محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم و تشدید بازداشت علما، جوانان و بانوان از هفته پیش بر شدت فعالیت‌های میدانی خود افزوده و با نزدیک شدن به جلسه دادگاه آیت‌الله عیسی قاسم در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز با شعار الجریمة الکبرى (جنایت بزرگ) شرکت می‌کنند.
همچنین به دعوت مردم و معارضان بحرین در داخل و خارج از این کشور امروز پنج‌شنبه ۴ ماه می‌(۱۴ اردیبهشت) ساعت ۸ شب به وقت بحرین (۲۱:۳۰ به وقت تهران) کمپین توییتری در اعتراض به محاکمه آیت‌الله عیسی قاسم با هشتگ #الجریمة_الکبری کلید خواهد خورد.
علمای بحرین نیز همزمان با نزدیک شدن به روز قرائت حکم آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور بیانه‌ای صادر کردند. در این بیانیه آمده است موضع شرعی اعلام شده توسط مرجعیت مبنی بر «دفاع تا پای جان از حضرت آیت‌الله شیخ عیسی احمد قاسم» ارواحنا فداه همچنان استوار و پابرجاست.
محاکمه و مورد هدف قرار دادن ایشان بر اساس ادای فریضه شرعی خمس در حقیقت نشانه رفتن موجودیت دینی و رکنی اصلی از ارکان وطن است، و سلب تابعیت از ایشان نشانه رفتن هویت ملی تمامی شهروندانی‌ست که از این خاکند، پس قضیه، قضیه تمامی مومنانی است که به دینشان غیرت می‌ورزند و تمامی شهروندانی که به وطنشان وفا دارند.
هر گونه حکمی که در این محاکمه ضد مذهبی صادر شود باطل بوده و از تمامی منظرها فاقد هرگونه ارزش است چه از منظر قانونی ، چه ملی و چه دینی و مقابله مردمی با آن واجب است که عدم مقبولیت و رفض آن اعلام گردد.ما همچنین از ملت شریف خواهانیم که در شب جمعه (۱۴ اریبهشت) با اقامه «نماز استغاثه به حضرت صاحب‌الزمان(عج)» در درگاه الهی تضرع نمایند تا شر مفسدان و کید متجاوزان را از وطن عزیزمان دور نماید.
در همین حال ائتلاف جوانان انقلابی ۱۴ فوریه همزمان با برپایی محاکمه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان امروز پنجشنبه با صدور فراخوان برگزاری راهپیمایی خواستار مشارکت گسترده اقشار مردم بحرین در مناطق مختلف این کشور شد. این ائتلاف با صدور بیانیه‌ای بر اهمیت آمادگی برای شکستن محاصره ظالمانه منطقه الدراز و تجمع در میدان الفداء تاکید و نتائج این محاکمه را درتاریخ انقلاب بحرین مهم و خطری برای این کشور دانست. این بیانیه به رژیم آل‌خلیفه از جمله حمد عیسی آل‌خلیفه شاه بحرین و هم‌پیمانان عربستانی، انگلیسی و آمریکایی‌اش درخصوص هرگونه آسیب به شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین هشدار داد. بحرین از سال ۲۰۱۱ تاکنون با بحران نارضایتی‌های عمومی مواجه است.

https://siasatrooz.ir/vdcewz8o.jh8oei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی