چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
کد مطلب : 130785

جواب «های»، «هوی» است؟!

اوایل این هفته رئیس جمهور در دومین سفر خارجی خود برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل به نیویورک سفر کرد.
فارغ از حواشی ایجاد شده در خصوص این سفر، ناگهان با یک موج رسانه‌ای از سوی رسانه‌های اصلاح طلب روبرو شدیم که رئیس جمهور فقط با ۱۲نفر به نیویورک رفته است و در همین موج ضمن اعلام آمار کاروان همراهان رئیس جمهور احمدی نژاد، روحانی و رئیسی و مقایسه با۱۲ نفر پزشکیان رؤسای جمهور قبلی را متهم به ریخت و پاش و اشرافیگری و مسافرت تفریحی از خزانه بیت المال و جیب مردم کردند. خلاصه آمار کاروان ۱۲ نفری برای بسیاری از رسانه‌ها و اهل فن، آماری دروغین و کذب بنظر آمد تا اینکه پریروز حسین دهباشی ضمن متهم کردن دولت چهاردهم به دروغگویی و عوامفریبی اعلام کرد همراهان آقای پزشکیان ۱۸۴نفر هستند.
انتشار این توییت د رجامعه حواشی زیادی را ایجاد کرد و عملا تیم رسانه‌ای و ارتباطات ریاست جمهوری «آچمز» شد و نتوانستند پاسخ صحیح و قانع کننده‌ای به افکارعمومی بدهند.
در برابر انفعال نهاد ریاست جمهوری علی‌اصغر شفیعیان مدیر سایت انصاف‌نیوز و از نزدیکان به پزشکیان به میدان آمد و جور کم کاری ارتباطات نهاد را برعهده گرفت و اعلام کرد تعداد همراهان حدود ۸۶ نفر است. شفیعیان گفته است؛ تعداد همراهان رئیس جمهور پزشکیان در سفر نیویورک نه ۱۲ نفر است که برخی به عنوان حامی دولت ادعا کرده‌اند و نه ۱۸۴ نفر که مخالفان دولت ادعا کرده‌اند؛ بلکه چیزی بین ۸۰ تا ۹۰ نفر است که شامل اعضای همراه، تشریفات، رسانه، حفاظت و گروه پرواز می‌شود. به گفته شفیعیان، عباس عراقچی، حاجی میرزایی، محمدجواد ظریف، علی طیب‌نیا، تخت‌روانچی، قائم‌پناه، عابدی مشاور نهاد، مهدی سنایی، مجیدی، گوهری، افشارزاده، زهرا پزشکیان ازجمله افرادی هستند که رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.
شفیعیان درباره دیگر اعضا نیز گفت؛ ۱۸ نفر در قالب تیم تشریفات، ۱۸ نفر از خبرنگاران (چند نفر مربوط به معاونت ارتباطات دفتر رئیس جمهور و چند نفر رسانه‌ای دیگر) ۲۴ نفر تیم حفاظت و ۱۴ نفر نیز تیم پرواز هستند. وی درخصوص اقوام رئیس‌جمهور در این سفر نیز گفت: آقای مجیدی (داماد) دستیار اجرایی دفتر رئیس‌جمهور است و سفر زهرا پزشکیان (دختر رئیس‌جمهور) نیز چیزی مثل همراهی همسران روسای دولت‌هاست.
در مجموع تعداد افراد همراه رئیس‌جمهور حدود ۸۶ نفر هستند که چیزی شبیه گذشته است. این توضیحات آقای شفیعیان بسیار معقول و پسندیده است و تاکنون روال رؤسای جمهور قبلی همین بوده است که تعدادی جو زده بدون اینکه از پروتکل‌های سفر نفر اول اجرایی کشور اطلاعی داشته باشند شروع به تخریب روسای جمهور قبلی نمودند.اما یادشان رفته که از قدیم گفته‌اند جواب «های»،«هوی» است.
 
فرهاد خادمی
https://siasatrooz.ir/vdcbwgb8srhbfzp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی