دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
کد مطلب : 100500

زنگنه و مبارزه با مافیا!

زنگنه و مبارزه با مافیا!

«با مافیا مبارزه‌کردم» این را وزیر نفت بیژن نامدار زنگنه مدعی شده است اما نگفته با توجه به اینکه ۲۶ سال وزارت را تجربه کرده! که ۱۲ سال آن در وزارت نفت بوده است! چه کسی مافیای نفت است و او با چه کسی مبارزه کرده که سابقه بیشتری در نفت دارد؟! مصاحبه‌ای که وزیر نفت با روزنامه اعتماد داشته اغلب به نمی‌توانم اظهار کنم سپری شده است، او البته بابک زنجانی را نمونه‌ای از مافیای نفت می‌بیند! کسی که ابهامات زیادی درباره آغاز فعالیتش در دوره اصلاحات وجود دارد.
زنگنه البته یکی از شاهکارهایی که در این مصاحبه دارد در پاسخ به سوال نقد درباره عملکردش است که گفته:«نقد زیاد دارم. ولی الان ذهنم برایش آماده نیست.» و معلوم نیست با این آماده نبودن پذیرش نقد و نیافتن ایرادات دوره قبل چطور می‌خواهد دوره جدید را با اصلاح روند گذشته بهبود بخشد!
او بدون اشاره به این نکته که چطور بدون بازگشت پول نفت به دلیل مشکلات حساب‌های بین‌المللی افزایش خام‌فروشی را رقم زده است! یک شاهکار دیگر هم در پاسخ به این سوال اعتماد خلق کرده؛ وقتی خبرنگار می‌پرسد: آقای زنگنه، اینکه نتوانستید در چهار سال گذشته هیچ قرارداد توسعه‌ای ببندید را جزو نقاط ضعف‌تان می‌دانید؟ (قرارداد توسعه نفتی فاز ١١ پارس‌جنوبی با توتال یک ماه بعد از این مصاحبه امضا شد.) گفته: «خیر، جزو نقطه ضعف‌های دلواپسان می‌دانم که نگذاشتند کار کنیم. خیلی ما را اذیت کردند. هنوز هم (اذیت) می‌کنند. هدف‌شان هم این بود که در انتخابات بگویند شما کاری نکردید. اصلا تلاش‌شان این است که ما نتوانیم کار کنیم بعد بگویند دیدید کار نکردید! به زبان ساده می‌خواهند در کشور کار نشود تا بعدا بگویند اینها نتوانستند کار کنند.»
البته مصاحبه زنگنه جای ابهام زیادی دارد اینکه چرا او به افزایش خام‌فروشی بدون توجه به تبدیل نفت به ارزش افزوده بعد از تذکرات پی‌درپی رهبری توجهی نکرده و همچنان رویه خام‌فروشی ادامه دارد. هر چند که زنگنه این را هم توضیح نداده که اگر مشکلاتی بر سر راه بوده و نمی‌توانسته کار کند چرا پست را به دیگری تحویل نداده و مجددا هم در دولت دوازدهم همین مسیر را پذیرفته است!!!
نکته ویژه این مصاحبه این است که هیچ‌گاه درباره کرسنت که بزرگترین ابهام تاریخ نفتی کشور است و زنگنه ظاهرا بیشترین اطلاعات را درباره آن دارد سوالی پرسیده نشده است و شاید هم خبرنگار پرسیده و آقای ژنرال ترجیح داده است که پاسخگو نباشد!

https://siasatrooz.ir/vdcdzz0fzyt0zk6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی