پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۵
کد مطلب : 129231
رژه مقتدرانه ارتش

کابوس ناتمام اسرائیل

کابوس ناتمام اسرائیل
رژه امسال ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از انجام عملیات وعده صادق پیامی متفاوت برای دشمنان داشت؛ حواستان را جمع کنید!
باز هم 29 فروردین ماه از راه رسید و مانند هر سال نیروهای 4 گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در سراسر کشور اقتدار خود را در دریا، زمین و آسمان با نمایش تجهیزات مختلف به ره کشیدند اما روز ارتش 1403 با تمامی سالروزهای قبلی فرق مهم داشت.
ماجرا به 5 روز قبل بازمی گردد یعنی 25 فروردین ماه، وقتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دقایق کمی باقی مانده به پایان و وروید به 26 فروردین عملیات «وعده صادق» را برای تنبیه رژیم صهیونیستی اجرا کرد و ارتش جمهوری اسلامی ایران هم پشتیبان عملیات بود، پاسخی که رکوردهای جذابی را برای ایران به دست آورد و در 73 سال گذشته بی سابقه بود، موضوعی که مورد تاکید رئیس جمهور هم قرار گرفت، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی که به همراه فرماندهان نیروهای مسلح و وابستگان نظامی خارجی میهمان ارتش در تهران بودند گفت: اقتداری که سپاه و ارتش در عملیات وعده صادق آفریدند و کاری کردند که به فرموده فرمانده کل قوا، رژیم صهیونیستی تنبیه شد، این عملیات دقیق و حساب شده بود و اعلامی بود به همه جهان و قدرت‌های به ظاهر مجهز، به آمریکا و حامیان رژيم صهيونيستی که ایران در صحنه است و نیروهای مسلح ما آماده و منتظر فرمان فرمانده کل قوا هستند.
حالا نیروهای 4 گانه ارتش از روز عملیات تاکنون در آماده باش صددرصدی هستند تا در صورت هر اقدامی از طرف رژیم تروریستی اسرائیل نه تنها پاسخی محکم به آنها بدهند بلکه آتش بر سر این رژیم کودک کش بریزند و رژه امسال ارتش هم بیانگر این مهم بود.

صلابت ارتش با تجهیزات فوق پیشرفته
میهمانان خارجی رژه امسال ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به انجام عملیات وعده صادق توجه بالایی به تجهیزات به نمایش درآمده در مراسم داشتند تا ببینند جمهوری اسلامی ایران آنگونه که بیان می کند قادر است حمله احتمالی اسرائیل را پاسخ دهد یا نه و ارتشیان قهرمان هم چه خوب اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.
در ابتدای رژه امسال مانند ادوار گذشته نفرات پیاده نیروهای هوایی، دریایی، زمینی و پدافند از مقابل جایگاه رژه رفتند و سپس نوبت به یگان های خودرویی رسید؛ خودروهایی که حامل انواع توپ ها، موشک ها، شناورها و پهپادها بود.
نمایش تجهیزات و ادوات با رژه تانک‌هایی چون نسل سوم ذوالفقار شروع شد و در ادامه انواع نفربرها و خودروهای تاکتیکی از مقابل جایگاه عبور کردند، بخش دیگر هم نمایش انواع تیربارها و سلاح های تک تیرانداز سوار بر خودروهای ارس و سفیر بود؛ تجهیزات پزشکی و مقابله با حملات شیمیایی و میکروبی هم مانند هر سال در رژه دیده می شد، حتی شناورهای تندرو نداجا هم امسال نشان دهنده بخشی از توان دریایی نداجا بود اما نگاه همه امسال به دو بخش ویژه معطوف شده بود، با توجه به اتفاقات چند روز گذشته نگاه همه به پهپادها و توان نیروی پدافند هوایی بود که چه تجهیزاتی را با خود آورده اند.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه نیروهای خود واحد پهپادی دارد و تمام نیروها انواع پرنده‌های بدون سرنشین خود را برای رژه امسال آورده بودند از نسل‌های قدیمی مانند ابابیل 2 و سفیر تا پهپادهای جدیدتری که در طول یکسال گذشته به ناوگان هوایی ارتش ملحق شدند مانند پهپاد کمان 22، مهاجر 6 و ابابیل 5 ارتقا یافته.
نیروهای ارتش امسال ثابت کردند با پرنده‌های بدون سرنشین در کنار پرنده‌های با سرنشین از طرفی کمربند محکمی برای حفاظت از آسمان ایران ایجاد کردند و از طرف دیگر پهپادهای انتحاری ایران چون آرش، کرار و کیان هم مانند تیری مهلک از آسمان بر سر اهداف فرود خواهند آمد آن هم به شکلی که دشمن حتی متوجه آنها هم نشود. در بخش تجهیزات پدافندی هم نیروی پدافند هوایی ارتش جدای از نمایش دستاوردهایی چون پهپاد کرار که موشک پدافندی برد کوتاه «مجید» برای انهدام انواع اهداف هوایی طراحی شده، سامانه های مختلف خود را به نمایش گذاشت تا نشان دهد در صورت هرگونه تجاوز احتمالی به خاک میهن اسلامی آماده پاسخ و نابودی اهداف در شکلی وسیع و در بُرد و ارتفاع مختلف است.
جوانان ایرانی در نیروی پدافند هوایی امسال انواع رادارهای خود مانند کاشف، مطلع الفجر و کاوش که قابلت کشف، رهگیری و درگیری با انواع تجهیزات حتی پنهانکارها را دارد به نمایش درآوردند این یعنی حتی «اف 35 » اسرائیل هم از دید چشمان ایران دور نیست؛ هر چند که نیروهای پدافندی ایران پیش از این با رهگیری « اف 22 » فوق پنهانکار در خلیج فارس اقتدار خود را به جهانیان نشان دادند.
نیروی پدافند هوایی از سوی دیگر سامانه های مختلف پدافند موشکی خود را هم آورده بود مانند سامانه «مجید2»که سامانه دفاع موشکی برد کوتاه و نمونه ارتقا یافته سامانه مجید 1  است، حتی اس 200 و اس 300 هم در این رژه حضور داشت اما گل سر سبد تمام سامانه های پدافندی رژه امسال غول تمام ایرانی «باور 373» بود، سامانه ای برد بلند با موشک های مهیب که قاتل هر پرنده‌ای در آسمان است و با باور جوانان ایرانی ساخته و ارتقا پیدا کرده است.

نمایش گوشه‌ای از توانمندی‌ها
عملیات «وعده صادق» و تنوع تجهیزات آن به دنیا ثابت کرد این که ایران طیف وسیعی از ادوات نظامی را در اختیار دارد واین که فرماندهان نیروهای مسلح همیشه در رژه های 29 فروردین و 31 شهریور حرف از تنوع تجهیزاتی می زنند و می گویند تجهیزاتی وجود دارد که دشمن هنوز از آنها بی خبر است یک حقیقت است.
امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رژه به این موضوع اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ما در یک حالت آمادگی برای مقابله با شرارت های احتمالی هستیم و آنچه که در سراسر کشور به نمایش گذاشتیم بخش کوچکی از توانمندی‌ها بود و آن بخش از تجهیزات که در حالت آماده باش است در رژه حضور نداشت؛ این روزها همه نیروهای ما در سنگرهای دفاعی آماده هستند تا در برابر اقدام اختمالی دشمن، اقدام متقابل کنند و در آمادگی کامل هستیم تا مأموریت خود را به خوبی انجام دهیم.
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برخلاف دوران گذشته که هیچ اختیاری از خود نداشت در حال حاضر نه تنها امنیت کشور بلکه به گفته سران بسیاری از کشورها ضامنی برای امنیت کل منطقه غرب آسیا است و این را می توان در چند عملیات گذشته مانند وعده صادق و عین‌الاسعد دید.
 
گروه سیاسی - امین ملکیان
https://siasatrooz.ir/vdcfm1dyyw6d00a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی