سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶
کد مطلب : 130844

تله جنگ یا نه جنگ نه صلح؟

دوگانه نه جنگ نه صلح، یک دوگانه خسته کننده، ملال آور و کسل کننده است، برخی اعتقاد دارند که شتر سواری دولا دولا نمی‌شود و باید یا رومی رومی بود یا زنگی زنگی، برخی دیگر بر این عقیده‌اند که نباید در تله جنگ آمریکا در منطقه افتاد.
روشن است که در یک هماورد و نبردی تاریخی و سرنوشت ساز، اگر در قبال تهدیدات و حملات دشمن کوتاه بیاییم و مماشات به خرج دهیم باعث گستاخی آن خواهد شد.
باید به فضای دوگانه‌ای که اکنون پس از ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله که رژیم صهیونیستی به شهادت رساند، پایان داده شود.
چند روزی است که در برخی رسانه‌های کشور و کارشناسان و تحلیلگران مباحثی مطرح می‌شود که برخی از آن مسائل نباید مطرح شود،‌نه این که افکار عمومی در جریان آن‌ها قرار نگیرند بلکه این نظرات و دیدگاه‌ها نباید در مقابل دیدگان دشمن باشد.
به این راحتی و آسانی درباره موضوع و مسئله مهم و حساس تصمیم گیری واکنش ایران به جنایات رژیم جعلی اسرائیل اظهار نظر کردن و یادداشت و مقاله و تحلیل ارائه کردن به نظر می‌رسد که تنها در ایران دیده می‌شود و در جای دیگری نمی‌توان نمونه‌ای پیدا کرد.
چنین موضوع مهمی، مسئله امنیت ملی است، تصمیم گیری در این زمینه قطعاً با بررسی‌های دقیق، سنجش‌های حساس و تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی از سوی مسئولان ارشد و سازمان‌ها و نهادهای ذیربط باید صورت گیرد و نباید به کف خیابان‌ها کشیده شود. دلیل آن نیز روشن است چرا که دشمن از فضای رسانه‌ای، کارشناسی و افکار عمومی کشور آگاه می‌شود و برنامه ریزی‌های خود را در قابل چنین فضایی انجام می‌دهد. چه لزومی دارد که در فضای مجازی نظرسنجی‌هایی از مردم شود که آیا موافق واکنش ایران به رژیم جعلی اسرائیل هستید یا نه؟
آیا چنین نظرسنجی‌هایی پایه و اساس علمی و دقیقی دارد؟ آیا نتایج این نظرسنجی‌ها را می‌توان ملاک قرار داد؟
در جنایتکار بودن رژیم صهیونیستی تردیدی وجود ندارد، این رژیم غاصب که حتی در سر سودای اشغال دیگر کشورهای اسلامی همچون لبنان، سوریه، عراق و ایران را هم دارد، دست به هر اقدامی خواهد زد تا بتواند خود را از ورطه سقوط نجات دهد.
اگر به جنگی که اسرائیل در منطقه به راه انداخته با دقت بیشتر بنگریم به این نتیجه خواهیم رسید که هر چند رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از 41 هزار تن از مردم غزه را به شهادت رسانده و این منطقه یک ویرانه باقی گذاشته،‌هر چند به لبنان حمله کرده سید حسن نصر الله را به شهادت رسانده و صدها تن دیگر را به شهادت رسانده، اما به اهدافی که در نظر داشته و دارد دست نیافته است.
حزب الله با وجودی که رهبر خود را از دست داده همچنان به حملات موشکی و راکتی خود به شهرهای صهیونیستی ادامه می‌دهد و حتی در مقابل حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی نیز ایستادگی کرده است و این نشانه ظرفیت و قابلیت این سازمان است.
لبنان، دولت و احزاب این کشور باید اقدام به بسیج عمومی و فراخوان برای مقابله با حملات اسرائیل بدهند. احزاب و دولت لبنان در این مسئله بسیار منفعل و ضعیف عمل کردند.
کشور لبنان در خطر است و این مردم لبنان هستند که باید برای دفاع از کشور خود بسیج شوند. ارتش رژیم صهیونیستی حتی اگر حزب الله هم وجود نداشت به لبنان حمله می‌کرد. حزب الله بود که تاکنون باعث شده بود تا رژیم صهیونیستی به لبنان تعرض نکند.
آیا زمانی که اسرائیل لبنان را اشغال کرده بود، حزب الله وجود داشت؟!
و اما باید گفت، جنگ گسترده و فراگیر در منطقه تنها به زیان ایران نخواهد بود،‌قطعاً در این نبرد گسترده، نخستن جایی که نابود خواهد شد رژیم صهیونیستی است و این مسئله را حامیان اصلی رژیم موقت و جعلی اسرائیل می‌دانند.
می‌دانند که با آغاز جنگ همه جانبه، جبهه مقاومت با همه ظرفیت‌های خود با همراهی ایران وارد عمل خواهد شد و حمایت‌های ایالات متحده از اسرائیل هم مانع نابودی آن نخواهد شد.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdchkvnzk23nx6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی