شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵
کد مطلب : 131059

بوی کباب نیست بلکه ...

طی روزهای گذشته زنجیره‌ای از رفتارهای ضد ایرانی توسط مقامات ارشد آمریکایی و اروپایی با ضریب دادن‌های گسترده رسانه‌های غربی صورت گرفته است. شورای اروپا در نشست خود بار دیگر ایران را متهم به مشارکت موشکی و پهپادی در جنگ اوکراین می‌کند، اتحادیه اروپا در دیدار با شورای همکاری خلیج فارس ادعاهای واهی علیه تمامیت ارضی ایران مطرح می‌کند، اتحادیه اروپا از تحریم برخی شرکت‌های هواپیمایی ایران سخن می‌گوید، آمریکا نیز مدعی برخی تحریم‌های جدید علیه تهران می‌شود، پرونده‌ها و ادعاهای حقوق بشری علیه ایران مطرح و در سخنانی که بیشتر برگرفته از زوال عقلی است بایدن رئیس جمهور آمریکا مدعی آگاهی از برنامه رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران می‌شود و....
این تحرکات از سوی کشورهای غربی در حالی صورت می‌گیرد که در کنار مباحثی همچون بهره‌گیری از این وضعیت برای انتخابات آمریکا و به قدرت رساندن هریس با هر حربه و تخلف انتخاباتی شده، برخی اهداف جهانی را نیز در این رفتارها می‌توان مشاهده کرد. ایران با پاسخ وعده صادق 2 در کنار نمایش جدیت میدان بار دیگر هیمنه بازدارندگی صهیونیست‌ها وغرب را فرو ریخت بگونه‌ای که آمریکایی‌ها برای آرام کردن فضای درونی این رژیم بر ارسال سامانه تاد تاکید کردند که البته عملیات‌های موشکی و پهپادی حزب‌الله که به محل اقامت نتانیاهو نیز رسیده عملا پوشالی بودن این ادعا را اشکار ساخت و هیچ فرافکنی نمی‌تواند بر این امر سرپوش گذارد.
نکته دیگر وضعیت بحرانی رژیم صهیونیستی در عرصه داخلی و بیرونی بویژه شکست در برابر حزب‌الله است در عین آنکه دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران نیز مانع از آن شده تا غرب بتواند سناریوی اجماع سازی علیه مقاومت و منطقه را اجرایی سازد.
افرادی همچون بایدن و تروئیکای اروپایی با جوسازی‌های دورغین و اتهام زنی و داستان سرایی علیه ایران از یک سو نمی‌‌توانند به توجیه و سرپوش نهادن بر جنایات یک ساله رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان بپردازند و نسل‌کشی در بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد، اردوگاه‌های آوارگان و... جنایاتی است که هرگز قابل کتمان کردن نمی‌باشد. نکته مهم آنکه اقدامات کوبنده حزب‌الله لبنان پس از ترور فرمانده و سید حسن نصرالله دبیرکل‌حزب‌الله که دامنه آن به پایگاه‌های بزرگ رژیم صهیونیستی با صدها تلفات رسیده است، در کنار حماسه بزرگ یحیی سنوار که یک رسوایی و شکست بزرگ برای صهیونیست‌ها و حامیانشان رقم زد، تحولاتی است که رژیم صهیونیستی توان فرار از آنها را ندارد و هیچ فضاسازی و داستان سرایی نیز نمی‌تواند مانع از توجه جهانی به آنها شود.
سران آمریکا و برخی کشورهای اروپایی با وقاحت تمام در حالی شهادت سنوار را جشن گرفتند و در رفتاری دیکتاتورانه و آپارتایدی دیگران را از عزا داری برایش منع کردند که همزمان با ادعای فراهم شدن زمینه‌ها برای آتش بس به دنبال اهمیت زدایی از مجاهدت و پیام بزرگ سنوار در رسوا کردن دشمنان فلسطین بوده اند حال آنکه شواهد نشان می‌دهد که این طراحی نه تنها به نتیجه نرسیده است و جهانیان سنوار را قهرمانی ماندگار دانسته‌اند که پرده‌ای دیگر از شکست اطلاعاتی، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستیو اقتدار مقاومت را به نمایش گذاشت. اکنون با شهادت سنوار دیگر هیچ کشور عربی جرات رویکرد سازشکارانه را نخواهد داشت و عملا طراحی آمریکا برای منطقه با شکست مواجه شده است و این هشداری برای برخی سران عرب است که همچنان در توهم برخوردار شدن از منافع سازی با موضع‌گیری علیه ایران و مقاومت است.
نکته مهم آنکه وعده صادق یک و دو و نیز حمایت‌های قاطع ایران از امنیت و ثبات منطقه نشان داده است که تهران با هیچ کس شوخی ندارد و پاسخ هر تهدیدی با قاطعیت خواهد دادبر این اساس آمریکا اکنون جان نیروهای خود را با اعزام آنها برای هدایت سیستم‌های موشکی آمریکایی در اسرائیل در معرض خطر می‌دهد. در همین حال در حالی که ایران در روزهای اخیر تلاش‌های بسیاری برای مهار یک جنگ تمام‌عیار در منطقه‌ داشته، به‌ وضوح می‌گوید که در دفاع از مردم و منافع‌ خود هیچ خط قرمزی نخواهد داشت. هر که علم و آگاهی از زمان و چگونگی حمله رژیم‌صهیونیستی به ایران داشته باشد و یا تجهیزات و پشتیبانی برای چنین حماقتی در اختیار قرار داده باشد، منطقا مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی را برعهده خواهد داشت و در جمع اهداف مشروع ایران قرار خواهد گرفت. آنچه بایدن و همقطارانش باید دریابند آن است که بویی که به مشامشان می‌رسد، بوی جوجه و کباب معروف ایرانی نیست بلکه بوی داغی است که بر پیشانی دیوانگانی قرار می‌گیرد که در توهم دست درازی و تهدید این مرز و بوم را داشته باشند.
 
قاسم غفوری
https://siasatrooz.ir/vdcgnq9qyak9wz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی