پنجشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۲
کد مطلب : 130106
سرپرست وزارت خارجه خبر داد؛

پیگیری جنایت ترور سردار سلیمانی در دادگاه‌های ایران

پیگیری جنایت ترور سردار سلیمانی در دادگاه‌های ایران
سرپرست وزارت خارجه ایران گفت که جنایت ترور سردار سلیمانی در دادگاه‌های داخلی ایران در دستور کار و مورد پیگیری است.
«علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه صهیونیست‌ها نمی‌توانند شکست‌های غزه را با توسعه جنگ افروزی در دیگر مناطق در سطح منطقه جبران کنند بلکه بیشتر خود را در باتلاق مخاطرات بسیار جدی‌تر فرو می‌برند، هشدار داد: لبنان زنده کننده شکست‌های تاریخی برای صهیونیست‌ها است، چه در سال ۲۰۰۰ و چه ۲۰۰۶؛ لذا، لبنان قطعاً جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود.
باقری که پس از دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در نیویورک، در جمع خبرنگاران در پاسخ سوالی درباره تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان و ادعاهای این رژیم و نیز واکنش جمهوری اسلامی ایران گفت: این تجربه ثابت شده است، هر چه که صهیونیست‌ها بیشتر در منطقه تنش‌آفرینی کنند و بیشتر جنایت انجام دهند، خودشان را در باتلاق تهدیدات و مخاطرات جدی‌تر فرو می‌برند.باقری پیش از این و در دیدار «پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان نیز هشدار داد که هرگونه تنش‌آفرینی جدید در منطقه به ضرر آتش‌افروزان خواهد بود.
سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره پیگیری موضوع ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» که به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا صورت گرفت، نیز گفت: «جمهوری اسلامی ایران موضوع ترور سردار سلیمانی را از طریق چارچوب‌های حقوقی بین‌المللی مورد پیگیری قرار داده و همچنان در دستور کار خودش دارد». باقری تاکید کرد: جنایت ترور سردار سلیمانی در دادگاه‌های داخلی ایران هم در دستور کار و مورد پیگیری است.
باقری با اشاره به استقبال وزیر خارجه روسیه از دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت درباره چندجانبه‌گرایی اظهار داشت: ما همچنین در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت در موضوع فلسطین هم مشارکت خواهیم داشت و مواضع ایران را درباره مهمترین موضوع جهان امروز، جنایتی که صهیونیست‌ها در غزه انجام می‌دهند، به تفصیل و تشریح بیان خواهیم کرد. در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن رد گزارش ادعایی یکی از رسانه‌های آمریکایی مبنی بر نقش ایران در حمله به ترامپ، انتشار چنین ادعاهایی را دارای اهداف و انگیزه‌های مغرضانه سیاسی دانست.ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه برخی گزارش‌های ادعایی در یکی از رسانه‌های آمریکایی پیرامون نقش ایران در حمله مسلحانه اخیر به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را تکذیب کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در پیگرد قضایی ترامپ به‌دلیل نقش مستقیم او در جنایت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مصمم است، اما هرگونه مداخله در حمله مسلحانه اخیر علیه ترامپ و یا ادعاها در مورد قصد ایران برای چنین اقدامی را قویاً رد می‌کند و چنین ادعاهایی را دارای اهداف و انگیزه‌های مغرضانه سیاسی می‌داند.
خبر دیگر آنکه رضا نجفی معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران که به همراه «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه در نیویورک به سر می‌برد، در نشست مجمع عالیرتبه سیاسی در سازمان ملل گفت: اقدامات قهری یک‌جانبه (UCMs) مانعی بزرگ در راه همکاری‌های بین‌المللی هستند و باعث تضعیف فعالیت‌های سیستم سازمان ملل می‌شوند و تحقق توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای در حال توسعه را مختل و چندجانبه‌گرایی را تضعیف و یک‌جانبه‌گرایی را تقویت می‌کنند.معاون وزیر امور خارجه ایران گفت که سازمان ملل متحد باید به طور صریع با اقدامات قهری یکجانبه مخالفت و خواستار لغو فوری آنها گردد.
معاون وزیر خارجه ایران بر ضرورت تقویت نقش و جایگاه خانواده در دستیابی به اهداف ملی توسعه‌ای کشورها تاکید و تصریح کرد که سازمان ملل متحد باید از خانواده و ارزش‌های آن حمایت کند.نجفی در ادامه به پیشرفت‌های قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اقتصاد مقاومتی بویژه در زمینه کاهش فقر، تقویت و گسترش عدالت اجتماعی، تضمین امنیت غذایی، توانمند سازی زنان و دختران، تقویت فناوری و نوآوری و حفاظت از محیط زیست پرداخت. معاون وزارت خارجه ایران همچنین بر ضرورت رفع تمامی موانع موجود برای دستیابی به توسعه ملی کشورهای بویژه از طریق لغو اقدامات قهری یکجانبه پرداخت و گفت که مردم فلسطین بیش از ۷۵ سال است که به دنبال حقوق انسانی اساسی خود هستند. لذا چگونه می‌توانیم درباره دستیابی به اهداف توسعه پایدار بحث کنیم در حالی که شاهد جنایات جنگی و نسل‌کشی در سرزمین‌های فلسطینی هستیم؟
https://siasatrooz.ir/vdciuuazqt1apz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی