سه شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲
کد مطلب : 130536

پای دلالان به نهضت ملی مسکن باز شد

پای دلالان به نهضت ملی مسکن باز شد
درحالی وزیر جدید راه و شهرسازی وعده تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن را داده که این طرح گرفتار دلال‌بازی شده است. موضوعی که صدای سازندگان را در آورده است.
 یکی از وعده‌های وزیر جدید راه و شهرسازی تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر و نهضت ملی مسکن است. فرزانه صادق در این‌باره گفته است: اتمام باقیمانده مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار ویژه قرار دارد. برای سایر موارد مربوط به بخش مسکن هم برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن مسکن را به دست مردم برسانیم.
وی تاکید کرد‌: خانه‌دار کردن دهک‌های یک تا 3 یعنی مسکن محرومان، کارگران و اقشار ویژه یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.این در حالی است که دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان وضعیت کنونی نهضت ملی مسکن را مثبت ارزیابی نمی‌کند.
فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با تسنیم از وجود رانت در طرح نهضت ملی مسکن خبر و توضیح داد: شوربختانه امروز مشاهده می‌کنیم که پروژه‌های نهضت ملی مسکن طی یک رانت و تحت عنوان کارگزاری از سوی برخی شرکت‌ها در بین سازندگان توزیع می‌شود.وی ادامه داد: اشخاصی که اهلیت آنها مشخص نیست تحت عنوان کارگزار توزیع کار نهضت ملی مسکن را انجام می‌دهند که لازم است برای بررسی دقیق این فرآیند عجیب نهادهای نظارتی ورود سریع و جدی داشته باشند.وی افزود: فردی به بنده پیام داده که در شهر دزفول می‌تواند 400 تا 4000 واحد نهضت ملی مسکن را بدون بورکراسی‌ها معمول واگذار کند.وی تصریح کرد: این اشخاص چه کسانی هستند؟ وقتی از شخص پیشنهاد دهنده این سئوال را پرسیدم که شما تحت چه عنوان در حال توزیع واحدهای نهضت ملی مسکن هستید، به نظر می‌رسد دلال هستید فقط خندید.دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با طرح این پرسش که بر اساس چه متر و معیاری واحدهای نهضت ملی مسکن برای توزیع به فرد یا شرکتی واگذار شده است، اضافه کرد: شرکتی که با بنده تماس گرفت، تحت عنوان کارگزاری در حال توزیع ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در بازار است.
خبر دیگر آنکه مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان نهضت ملی مسکن برای آنکه حذف نشوند و یا به انتهای لیست نروند باید هرچه سریعتر ۲۳۰ میلیون تومان خود را تکمیل کنند.حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه متقاضیان واحد‌های مسکن ملی و پروژه‌های نهضت ملی مسکن دیگر فرصتی ندارند و باید هرچه سریع آورده‌های خود را تکمیل کنند گفت: فرصت متقاضیان برای تکمیل آورده رو به پایان است و باید هرچه سریعتر آورده‌ خود که ۲۳۰ میلیون تومان است را تکمیل کنند ودیگر فرصتی ندارند.
او بیان کرد: متقاضیان باید در هر دوره ۴۰ میلیون تومان واریز می‌کردند و تا به امروز آورده‌ آنها به ۲۳۰ میلیون تومان می‌رسید بنابراین اگر متقاضیان این میزان را تکمیل نکنند به انتهای لیست می‌روند و در نتیجه حذف خواهند شد.جنتی یادآور شد: اگر تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ابلاغ شود متقاضیان تنها باید ۵۰۰ میلیون تومان آورده داشته باشند، اما در حال حاضر بانک‌ها همین تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی را هم پرداخت نمی کنند و این امر باعث کند شدن روند ساخت پروژه‌ها شده است.
https://siasatrooz.ir/vdcfmxdyvw6dmta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی