شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۵
کد مطلب : 131053
واکنش جهانی به شهادت دلیرانه سنوار

اسطوره‌ها همیشه زنده‌اند

اسطوره‌ها همیشه زنده‌اند
شهادت سنوار نه یک برگ برنده بلکه یک شکست دیگر در کارنامه رژیم صهیونیستی ثبت کرد چرا که جهانیان با اشاره به نحوه شهادت او، بر جاودانه و همیشگی بودن اسطوره‌هایی همچون سنوار تاکید کردند.
در ادامه واکنش فلسطینی‌ها به شهادت شکوهمندانه یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام تسلیت به خاطر شهادت یحیی سنوار، بر ضرورت وحدت ملی فلسطین برای مقابله با اشغالگران تاکید کرد.جنبش فتح از مردم فلسطین خواست تا با تقویت پایداری، مقابله با اشغالگری و رد همه توطئه‌ها برای از بین بردن آرمان فلسطین، در این مرحله دشوار و حساس گرد هم آیند و با یکدیگر متحد شوند.حکومت سرپرست افغانستان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت شهادت «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، تاکید کرد: شهادت این مرد بزرگ به تقویت جهاد علیه اشغالگران قدس خواهد انجامید.
نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی در مطلبی درباره «یحیی السنوار» نوشت:‌ «اینکه اسرائیل سنوار را کشت، امروز به نظر می‌رسد که دستاوردی بزرگ است اما به مرور زمان_همان‌گونه که همیشه این‌گونه بوده_ دیگرانی ظهور خواهند کرد تا به مقاومت ادامه دهند.»انور ابراهیم نخست وزیر مالزی در واکنش به شهادت یحیی سنوار، این «ترور وحشیانه» را نشانه دیگری از شکست جامعه جهانی در مبارزه و تضمین برقراری صلح و عدالت، خواند.
روزنامه رای الیوم نوشت: صهیونیست‌ها با تصویری که از آخرین لحظات شهادت «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس منتشر کردند، مرتکب اشتباه محاسباتی شدند، آنها متوجه تاثیر این صحنه بر جهان عرب و اسلام نبودند.این رسانه افزود: سنوار روی زمین، مسلح و در حال جنگ در میان مردانش بود، نه نزدیک اسیران اسرائیلی و نه در زیر زمین و داخل تونل. او آنگونه که اشغالگران ادعا می‌کردند، در میان آوارگان غیرنظامی پنهان نشده بود؛ آوارگانی که در معرض بمباران و سوزاندن چادرهایشان قرار گرفتند، با این بهانه که سنوار در میان آنهاست.
رای الیوم ادامه داد: صحنه آخر از سنوار به عنوان فدایی فلسطینی که تا آخرین نفس می‌جنگد، تصویری بود که افکار عمومی جهان عرب و اسلام و حامیان مقاومت در دنیا را بهت زده کرد. تصویری که به نمایش درآمد، تصویری از قهرمان میهن پرست و مبارزی مدافع مردم و سرزمینش را نشان داد و این تصویری که با جمله پیروزی یا شهادت همخوانی دارد.
تحلیلگران صهیونیست انتشار تصاویر مربوط به آخرین لحظات زندگی شهید السنوار را اشتباهی بزرگ از سوی تل‌آویو خواندند و تاکید کردند که این تصاویر او را به یک اسطوره تبدیل کرد.«الیور لوی» تحلیلگر آژانس رسانه‌ای رژیم صهیونیستی تاکید کرد که به اعتقاد مردم فلسطین و حزب الله لبنان تصاویر لحظات پایانی عمر السنوار ثابت می‌کند که او یک مبارز بود که تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون خود حتی هنگامی که مجروح بود، مبارزه کرد.«گای آویعاد» دیگر تحلیلگر و نظریه پرداز صهیونیستی می‌نویسد که حماس سازمان خود را با اشخاص ماهر دیگری که کمتر از السنوار نیستند، ساماندهی خواهد کرد. شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در رابطه با شهادت یحیی السنوار می‌نویسد که این سازمان‌ها مانند ققنوس هستند که بار دیگر رشد و نمو پیدا می‌کنند. «بن حامیم» دیگر تحلیلگر و روزنامه نگار صهیونیستی در پایگاه اجتماعی ایکس می‌نویسد که السنوار حتی در زمان مرگ خود نیز بر اسرائیل پیروز شد.کانال ۱۲ اسرائیل تصویری از متعلقات سنوار پس از شهادت وی منتشر کرد که شامل یک تسبیح، دو کتاب دعا، یک گذرنامه، گلوله، یک چراغ قوه کوچک، شکلات نعنایی، ناخن‌گیر و مقداری پول نقد بود.به گزارش این شبکه، خلاف ادعای نهادهای امنیتی اسرائیل، هیچ اسیری همراه سنوار نبود. در تصاویر ویدئویی پس از شهادت سنوار، او در پوشش کامل نظامی و با جلیقه ضد گلوله دیده می‌شود.«حنان گیون» فرمانده سابق یگان اطلاعاتی 8200 رژیم صهیونیستی که بزرگترین مرکز جاسوسی این رژیم به شمار می‌رود، گفت که توانایی یحیی سنوار در گمراه کردن اسرائیل و محرمانه نگه داشتن عملیات طوفان الاقصی بسیار شگفت انگیز است.
رئیس موقت پارلمان عراق با انتشار پیامی شهادت یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس را در نوار غزه تسلیت گفت و افزود: روح پاک السنوار تا آزادی فلسطین از اشغالگران، در کنار مردم و ملت فلسطین حاضر خواهد بود.حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش شهادت یحیی السنوار گفت که رژیم صهیونیستی سست‌تر از آن است که همبستگی ملت فلسطین را تضعیف کند.
https://siasatrooz.ir/vdcam6n6e49new1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی