?>?> پیام‌های یک عملیات | سیاست روز
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸
کد مطلب : 130675

پیام‌های یک عملیات

در ادامه تحولات مربوط به فلسطین، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات عملیات موشکی و منحصر بفرد دیروز ارتش این کشور علیه تل‌آویو را اعلام کرد و افزود که این رویداد برای نخستین بار در تاریخ جعلی دشمن صهیونیستی صورت گرفت.یحیی سریع در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات ز علیه تل‌آویو با موشک بالستیک فراصوت جدید انجام شد، این موشک به هدف خود رسید و سامانه‌های پدافندی دشمن در رهگیری و مقابله با آن شکست خورد.
این عملیات با موفقیت در حالی صورت گرفته که در باب آن چند نکته قابل توجه است. نخست آنکه استفاده از موشک‌های پیشرفته بومی ساخت یمنی‌ها نشان می‌دهد که سیاست تحریم و فشار علیه این کشور و مقاومت عملا شکست خورده است و بومی سازی توان دفاعی موجب شده تا یمن بتواند هر روز ابعاد جدیدی از ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی را به نمایش گذارد.
دوم آنکه یمنی‌ها با این عملیات نشان دادند که هر زمان که بخواهند می‌توانند انتقام تجاوز صهیونیست‌ها به الحدیده را بگیرند و صرفا در انتظار زمان و مکان مناسب برای این مهم می‌باشند. سوم آنکه این عملیات باردیگر تهی بودن ادعای برتر بودن توان نظامی و سامانه‌های موشکی صهیونیست‌ها را نشان داد. چنانکه ارتش رژیم صهیونیستی پس از چند ساعت سکوت به شکست سامانه پدافند هوایی این رژیم در رهگیری موشک شلیک شده توسط نیروهای مسلح یمن و اصابت آن به تل‌آویو اعتراف کرد.ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد موشک پرتاب شده توسط حوثی‌ها (انصارالله یمن) در آسمان منفجر شده و بقایای آن به ایستگاه مترو «مودیعین» در نزدیکی فرودگاه «بن گوریون» در تل‌آویو اصابت کرده است.در ادامه این بیانیه با اذعان به شکست در رهگیری موشک ارتش یمن، آمده است: تلاش‌هایی توسط سامانه‌های پدافند هوایی «حیتس» و «گنبد آهنین» برای رهگیری موشک پرتاب شده انجام شد و نتایج آن همچنان در دست بررسی است.
چهارم آنکه این عملیات بار دیگر ثابت کرد که اجماع سازی آمریکایی نیز دیگر توان حمایت از رژیم صهیونیستی را ندارد. حقیقت آن است که آمریکا و چند کشور غربی با رزم ناوهایشان در دریای سرخ در برابر یمن قرار دارند حال آنکه یمنی‌ها از یک سو کشتی‌های در مسیر سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار می‌دهند و از سوی دیگر نیز هر زمان که بخواهند عملیات موشکی و پهپادی علیه رژیم صورت می‌دهند و این یعنی شکستی سنگین برای توان نظامی و دفاعی آمریکا. بر این اساس پیام نهایی این عملیات را می‌توان این جمله دانست که امروز تعیین کننده شرایط منطقه و میدان، جبهه مقاومت است و نه آمریکا و رژیم صهیونیستی و در نهایت این غزه و مقاومت است که پیروز نبرد خواهد بود.
 
علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcjayeviuqetmz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی