دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶
کد مطلب : 130824

آرایش جدید آمریکا برای چیست

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که به دنبال شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، دولت بایدن با اسرائیل مشغول همکاری برای تقویت مواضع دفاعی خود است.این مقام به سی‌ان‌ان گفت که با تغییر در مواضع نظامی آمریکا، تل آویو و واشنگتن مهیای دفاع مشترک و برخورد با هر گونه تهاجم می‌شوند.
همچنین کربی سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید  مدعی شد که واشنگتن حضور نظامی خود را در منطقه حفظ خواهد کرد.از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، با توجه به شرایط بحرانی خاورمیانه نیروهای بیشتری را در حالت آماده‌باش برای اعزام قرار داده است. بنا بر اعلام پنتاگون، لوید آستین به ارتش آمریکا در خاورمیانه اجازه داده است که با توسل به توانمندی‌های پشتیبانی دفاع هوایی و آماده‌باش نیروهایش، به تقویت حضور خود در منطقه بپردازد. جو بایدن نیز به پنتاگون دستور داد تا موقعیت نیروی ایالات متحده در منطقه را برای تقویت بازدارندگی و تضمین حفاظت از نیروها ارزیابی کرده و آماده عملیات کند. تحرکات نظامی آمریکا در منطقه سندی دیگر بر آن است که نقطه عطف تاریخی در منطقه نه قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی بلکه افزایش اقتدار مقاومت و حامیانش می‌باشد که موجب سراسیمگی آمریکا برای اعزام نیرو و تقویت سازماندهی نظامی‌اش در منطقه شده است.
هر چند که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برآنند تا چنان وانمود سازند که پیروز معادلات لبنان هستند و توانسته‌اند خاورمیانه‌ای جدید را رقم زنند اما حقیقت آن است که آنها نیز از شکست اهداف تروریسم دولتی صهیونیستی در لبنان آگاهند و لذا در برابر واکنش مقاومت اجبارا به افزایش تحرکات نظامی در منطقه روی آورده‌اند. با توجه به این مولفه‌ها می‌توان گفت که نقطه عطف تاریخی را نه جنون و تروریسم صهیونیستی -آمریکایی بلکه مقاومت رقم زده است و با خون فرماندهان مقاومت همچون سید حسن نصرالله وارد مراحل تازه‌ای شده‌است که پایان بخش آن قطعا نابودی خودکامگی های صهیونیست‌ها و آمریکا خواهد بود.
 
سید مهدی لنکرانی
https://siasatrooz.ir/vdcf0xdyjw6dmca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی