سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶
کد مطلب : 130837

معنای یک ورود

همزمان با ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر آغاز عملیات زمینی علیه لبنان «سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، گفت: ما برای تقویت امنیت غرب آسیا و ایجاد آمادگی برای دفاع از اسرائیل، چند هزار نیروی نظامی دیگر به این منطقه اعزام می‌کنیم. وی، اعزام تعدادی جت جنگنده اف-۱۵، اف-۱۶، اف-۲۲ و هواپیمای پشتیبانی ای-۱۰ به غرب آسیا را نیز بخشی از این برنامه عنوان کرد.
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که کارنامه یک ساله آمریکا از طوفان الاقصی نشان می‌دهد که آنها رسما در نسل‌کشی غزه، لبنان و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه نقش داشته‌اند. از ارسال میلیاردها دلار تسلیحات گرفته تا حمایت‌های سیاسی در صحنه جهانی برای مجازات نشدن رژیم صهیونیستی تنها گوشه‌ای از مشارکت آمریکا در جنایات این رژیم است.
در باب لبنان نیز که آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند به دنبال گسترش دامنه جنگ نیستند نیز رفتار آمریکا رسما جنگ طلبانه بوده است چنانکه آنها از محکوم کردن نسل‌کشی لبنان‌ها در حمله تروریستی پیجرها خودداری کردند. همچنان با شور و شوق از جنایت ترور فرماندهان و رهبران حماس استقبال کردند در همین حال آمریکایی‌ها همزمان با ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر حمله زمینی به لبنان تمام قد به حمایت از این رژیم پرداخته ‌اند.رایدر سخنگوی پنتاگون گفت: وزارت دفاع ایالات متحده اقداماتی را برای تقویت بیشتر موقعیت دفاعی نیروهای آمریکایی در سراسر منطقه خاورمیانه برای جلوگیری از تهاجم و کاهش خطر یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر انجام داده است. لوید آستین وزیر دفاع آمریکا نیز از تمدید حضور ناوشکن آبراهام لینکلن در منطقه خبر داده بود.همچنین آستین وزیر دفاع آمریکا، در تماس تلفنی با یوآوگالانت، همتای اسرائیلی خود، تاکید کرد که واشینگتن از حق اسرائیل برای دفاع در برابر ایران، حزب‌الله لبنان، حماس، حوثی‌ها و دیگر گروه‌های «تروریستی مورد حمایت ایران» حمایت می‌کند. مجموع این رفتارها نشان می‌دهد که آمریکا رسما در جنگ افروزی رژیم صهیونیستی مشارکت دارد و ادعای حمایتی بودن رفتارهایش یک دروغ بزرگ برای فریب افکار عمومی‌ باشد و لذا نمی‌تواند انتظار استثنا شدن از مجازات‌ها علیه رژیم صهیونیستی را داشته باشد. این مسئله یعنی آنکه آمریکا و پایگاه‌های هدفی هستند که کشورهای منطقه در دفاع از امنیت خود و فلسطین حق هدف قرار دادن آنها را دارند.
وزارت دفاع امریکا با اعلام اعزام صدها سرباز و ده‌ها جنگنده پیشرفته به منطقه برای حمایت از رژیم اسرائیل، رسما وارد جنگی شد که نتانیاهو آن را آغاز کرده است. طبیعتاً از این پس و درچارچوب حق دفاع، همه پایگاه‌های آمریکا به میزبانی هر کشوری در منطقه، برای جبهه مقاومت هدف مشروع خواهد بود. آمریکا نمی‌تواند با ادعای حاشیه‌نشین بودن، خود را از پاسخگویی تبرئه سازد. او شریک جنایات صهیونیست‌هاست.
 
علی تتماج
https://siasatrooz.ir/vdcjtyevauqetoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی