دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
کد مطلب : 130029
برای جلوگیری از تشکیل کشور فلسطین و با حمایت غرب اجرا می‌شود

بزرگ‌ترین مصادره زمین‌های فلسطینیان

بزرگ‌ترین مصادره زمین‌های فلسطینیان
رژیم اشغالگر صهیونیستی، برای جلوگیری ازتشکیل کشور فلسطین، بزرگترین شهرک سازی در چند دهه اخیر را کلید زد و 12.7 هزار کیلومتر مربع از زمین‌های دره اردن را برای آواره کردن فلسطینی ها و گسترش شهرک سازی در کرانه باختری مصادره کرد.  
رژیم صهیونیستی زمانی که هزاران فلسطینی درمناطق محدودی در روستاهای فلسطینی در محدوده منطقه «ب» طبق توافقنامه اسلو، تمرکز کرده اند ، 12.7 هزار کیلومتر مربع از اراضی دره اردن که بیشتر آن متعلق به شهر عقربا در جنوب نابلس یکی از بزرگترین روستاهای فلسطینی است، را مصادره کرده که بزرگترین مصادره زمین های فلسطینیان از سه دهه پیش بوده است.صلاح بنی جابر رئیس شهرداری عقربا به خبرنگار العالم گفت: در کمتر از یک سال و نیم بیش از 25 کیلومتر مربع از اراضی شهر عقربا مصادره شد... و شهرک سازی به شکلی ثابت و بر روی بیش از 80000 دونم از منابع خاموش مرتعی شهر عقربا در حال انجام است.وی خاطرنشان کرد: مقامات رسمی اسرائیل تلاش می کنند تا با سوء استفاده از وضعیت اضطراری و جنگ علیه مردم فلسطین، هر چه بیشتر این اراضی را مصادره کنند و این نقش میان سطوح سیاسی و نظامی و شهرک نشینان در حال تبادل است .دزدی زمین های فلسطینیان؛ سیاست شهرک سازی رژیم اسرائیل در کرانه باختری و پایداری و مقاومت ؛ روش فلسطینی ها برای تثبیت حضور خود در سرزمینشان است.
خبر دیگر آنکه فرماندهان صهیونیست براساس تحقیقات انجام شده دربارهعملیات هفتم اکتبر، بر این باورند که ارتش در مأموریت خود در غزه شکست خورده است. ارتش همچنین در جلوگیری از نفوذ اعضای حماس به شهرک «کیبوتس بئیری» شکست خورده است. همچنین گولان گفت: توصیف فاجعه برای وضعیت کنونی اسرائیل در نوار غزه کافی نیست. ادامه این وضعیت، قربانیان بیشتر و فاجعه‌های دیگری را در راستای بقای سیاسی کابینه شکست خورده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به دنبال دارد.او تصریح کرد: آنچه در جریان است فقط فاجعه نیست بلکه شکست، ننگ و حماقت بی حد و مرز است و ما بدون داشتن هیچ هدفی، تلفات بیشتری (در جبهه نبرد در نوار غزه و جبهه نبرد با حزب الله لبنان) می‌دهیم.روزنامه‌ معاریو اعتراف کرد رژیم صهیونیستی ۹ ماه پس از جنگی که از ابتدا در آن شکست خورده بود، در باتلاق غزه گیر کرده است.روزنامه صهیونیستی معاریو  تاکید کرد این رژیم در جنگی بی پایان است که اقتصاد آن و نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی را متلاشی و هر روز دستیابی به پیروزی را تضعیف می‌کند.منابع پزشکی در نوار غزه اعلام کردند که ۴۳۶ فلسطینی مبتلا به سرطان به سبب محاصره غزه و نبود دارو جان خود را از دست داده‌اند.در همین راستا، دیدبان حقوق بشر اروپایی-مدیترانه نیز دیروز اعلام کرد: اسرائیل به محاصره مجروحان و بیماران نوار غزه ادامه می‌دهد و از سفر آن‌ها برای درمان در خارج غزه جلوگیری می‌کند. اسرائیل بیشتر بیمارستان‌های غزه را تخریب یا از کار انداخته است.ابراز وفاداری عشایر غزه به مقاومت که منجر به اعلام شکست طرح نتانیاهو برای به کارگیری عشایر غزه پس از پایان روزهای نبرد داشت، حکایت از اشتباه محاسباتی رژیم صهیونیستی برای آینده غزه دارد؛ اشتباهی که در عملیات نظامی در غزه نیز کاملا آشکار است.، عملیات طوفان الاقصی، در 7 اکتبر 2023، رژیم صهیونیستی را در بحرانی‌ترین وضعیت این رژیم  از زمان اشغال رسمی فلسطین در سال 1948 میلادی، قرار داد. به همین دلیل، رژیم صهیونیستی، برای خروج از این بحران، راهبرد حذف مقاومت فلسطین را در دستور کار خود قرار داد.
سخنگوی گردانهای قسام شاخه نظامی حماس تأکید کرد: توانمندی‌های انسانی قسام در وضعیت بسیار خوبی است و ما توانستیم هزاران رزمنده جدید را جذب و ساماندهی کنیم. ابوعبیده سخنگوی گردانهای قسام گفت: مردم ما همچنان در معرض تجاوزگری و نسل‌کشی به‌خاطر چنگ‌زدن به سرزمینش قرار دارند.وی افزود: همچنان در غزه بدون هرگونه کمک خارجی می‌جنگیم، و مردم ما همچنان مقاومت می‌کنند. جنبش حماس با اشاره به تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، بر پایداری ملت فلسطین تأکید کرد.این جنبش افزود که افزایش حملات ارتش رژیم اشغالگر و یورش‌های آن به محله‌های شهر غزه، در ادامه نسل‌کُشی مستمر فلسطینیان است.
همچنین «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا در این باره اعلام کرد: حدود ۲۰۰۰ نفر از کارکنان ما تا کنون در طول جنگ در نوار غزه کشته شده‌اند و نهادهای ما در نوار غزه از ابتدای جنگ هدف عملیات نظامی اسرائیل بوده‌اند.کویت و عربستان حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در النصیرات را که آوارگان در آن اقامت داشتند، محکوم کرده و خواستار بازخواست اشغالگران شدند.گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین تاکید کرد بی‌اعتنایی رسانه‌های غربی به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به این معنی نیست که نسل‌کشی و سرکوب متوقف شده است. «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ای انسانیت بیدار شو!
تظاهرکنندگان حامی فلسطین کاروان نخست‌وزیر جدید انگلیس را در جریان سفرش به ادینبرو محاصره کردند.پس از پایان نشست «کر استارمر» نخست‌وزیر جدید انگلیس با «جان سویینی» وزیر اول اسکاتلند در«بوت هاوس»، معترضانی که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند مانع حرکت خودروی وی شدند.براساس نوشته روزنامه «دیلی میل»، معترضان مخالفت خود را با دخالت تیم امنیتی استارمر و پلیس اعلام کردند که به نخست‌وزیر انگلیس اجازه دادند از در پشتی خارج شود.این سفر نخست‌وزیر انگلیس به ادینبرو پس از پیروزی وی در انتخابات سراسری ۲۰۲۴ انجام شده است. خبر دیگر آنکه اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه گفت که توقف جنگ در حال حاضر و اجازه دادن به حماس برای بهبودی حماقت است که آنچه را که او دستاورد‌های جنگی  خواند که رژیم صهیونیستی با خون فراوان به دست آورد، نابود خواهد کرد. ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و بزالل اسموتریچ، تهدید می‌کنند که در صورتی که توافق شامل خروج اسرائیل از نوار غزه و اعلام پایان جنگ باشد، ائتلاف حاکم را ترک خواهند کرد که در این صورت کابینه صهیونیستی از هم می‌پاشد.
https://siasatrooz.ir/vdccixqso2bq1x8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی