دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶
کد مطلب : 130374
در سایه حمایت‌های غرب رقم خورده است

آماری هولناک از ۳۱۱ روز وحشیگری صهیونیست‌ها

آماری هولناک از ۳۱۱ روز وحشیگری صهیونیست‌ها
با گذشت ۳۱۱ روز از تجاوزات رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، دفتر رسانه‌ای غزه آمار هولناکی از وحشیگری این رژیم و کشتار غیرنظامیان فلسطینی ارائه داده است.
بر اساس این بیانیه، نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی تاکنون 39 هزار و 897 غیرنظامی را به شهادت رسانده‌اند که 16 هزار و 456 نفر از آن‌ها کودک و 11 هزار و 88 نفر آن‌ها زن هستند و این در حالی است که هنوز نزدیک 10 هزار نفر از شهدا زیر آوار قرار دارند و همچنین هزاران نفر نیز هستند که مفقود شده‌اند و اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در ادامه گزارش خود اعلام کرد که تیم‌های این سازمان 3 هزار و 486 جنایت وحشتناکی را که ارتش اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی مرتکب شده است، مستند کرده‌اند. براساس شواهدی که وجود دارد نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی غیرنظامیان را تبدیل به اهداف «قانونی» خود کرده‌اند، علاوه بر آن تاکنون 168 روزنامه‌نگار و 885 تن از اعضای تیم‌های پزشکی و 79 نفر از اعضای تیم‌های دفاع مدنی در حملات اسرائیل به شهادت رسیده‌اند.بر اساس این گزارش همچنین بعد از گذشت 311 روز از جنگ غزه 92 هزار و 152 فلسطینی مجروح شده‌اند که اغلب آنها از غیرنظامیان هستند و 69 درصد قربانیان قتل‌عام‌های اسرائیل علیه غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
در ادامه این گزارش به گورهای جمعی کشف‌شده در بیمارستان‌های نوار غزه اشاره شده و آمده است که پدیده گورهای دسته‌جمعی برای اولین بار در تاریخ درگیری‌های جهان به این اندازه و شکل ظاهر شده است، زیرا بیش از 7 گور دسته‌جمعی در بیمارستان‌های مناطق مختلف نوار غزه کشف شده‌اند که 520 شهید در این گورها مدفون گشته‌اند. در نتیجه ویرانی گسترده‌ای که ارتش رژیم صهیونیستی در غزه به وجود آورده است، بیش از 60 درصد ساختمان‌های نوار غزه عملاً غیرقابل زندگی هستند و ویران شده‌اند و اغلب ویرانی‌ها با بمباران و انفجار انجام شده است. اطلاعات نشان می‌دهد که اسرائیل بیش از 79 هزار تن مواد منفجره را بر سر مردم غزه ریخته است و علاوه بر آن عملیات‌های متجاوزانه زیادی از طریق بولدوزرها برای تخریب منازل مسکونی مردم غزه انجام شده است.دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین افزود که آمار اولیه و غیرنهایی حاکی از تخریب کامل حداقل 150 هزار واحد مسکونی به‌طورکامل و 200 هزار واحد مسکونی به‌صورت جزئی است.
در ادامه این گزارش آمده است که نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی هزاران کیلومتر از خیابان‌ها را در نوار غزه با خاک یکسان کرده‌اند.در سطح زیرساخت‌های غیرنظامی نیز تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی اغلب ساختمان‌های عمومی در نوار غزه از جمله صدها بنای فرهنگی و مراکز خدماتی و چاه‌های آب، 121 مدرسه و مؤسسه آموزشی و همه دانشگاه‌های غزه، 610 مسجد و 3 کلیسا را به‌طورکامل نابود کرده است.در این گزارش همچنین به بحران فجیع انسانی در غزه اشاره شده و آمده است که رژیم صهیونیستی از روز اول حمله به نوار غزه از گرسنگی به‌عنوان یک سلاح جنگی علیه غیرنظامیان استفاده کرده و با بستن گذرگاه‌ها مانع ورود کمک‌های انسانی به‌ویژه غذا و دارو به این منطقه شده است؛ موضوعی که منجر به جان‌باختن صدها نفر از مردم غزه بر اثر شدت گرسنگی شده است. سیاست گرسنگی به‌طور خاص ساکنان استان و شمال غزه را مورد هدف قرار داده است؛ جایی که 350 هزار مریض فلسطینی در این مناطق درگیر یک قحطی واقعی شده‌اند و تاکنون بیش از 36 نفر در شمال غزه که اغلب آنها کودک بودند بر اثر گرسنگی جانشان را از دست داده‌اند.همچنین شمار قابل‌توجهی از مردم غزه به‌دلیل آوارگی و نبود مراقبت‌های بهداشتی مبتلا به انواع بیماری‌ها شده‌اند.
وزارت بهداشت فلسطین در غزه از ابتلای 1 میلیون و 737 هزار و 524 نفر در غزه به بیماری‌های عفونی خبر داده اعلام کرد که 71 هزار و 338 نفر نیز به عفونت هپاتیت ویروسی دچار شده‌اند، همچنین 350 هزار نفر مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند که به‌دلیل عدم‌وجود دارو زندگی آنها در معرض خطر قرار گرفته است، همچنین زنان باردار از جمله بزرگترین قربانیان این جنگ هستند که بر اساس آمار موجود 60 هزار زن باردار در غزه به‌دلیل عدم مراقبت‌های بهداشتی با خطر جدی مواجه می‌باشند.
بر اساس این گزارش اسرائیل به‌طور سیستماتیک برای نابودی نظام بهداشتی غزه تلاش کرده و 34 بیمارستان از 36 بیمارستان غزه را از کار انداخته است، همچنین 80 مرکز بهداشتی غزه نیز کاملاً از خدمت خارج شده است و 162 مؤسسه بهداشتی مورد هدف حملات ارتش صهیونیستی قرار گرفته است.در پایان این گزارش آمده است که نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی 310 نفر از کادر درمان و 21 نفر از اصحاب رسانه را در نوار غزه ربوده‌اند. رژیم صهیونیست در 260 روز جنگ علیه مردم بی‌دفاع غزه 131 خودروی امداد را هدف قرار داده و 206 اثر باستانی را تخریب کرده است.بر اساس گزارش فوق، نظامیان رژیم صهیونیستی بیش از 5 هزار فلسطینی از جمله صدها زن را از خانه‌ها و مراکز پناهگاهی در حین تردد در جاده‌ها بازداشت کرده‌اند و اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.
دفتر رسانه دولت فلسطین در نوار غزه اضافه کرد: طی این مدت 311 روز بیش از 3 هزار نفر از کودکان فلسطینی به‌دلیل سوءتغذیه در معرض مرگ قرار دارند و 17 هزار کودک نیز والدین خود را از دست داده‌اند.در این میان ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که این تشکیلات طرحی را برای بازگرداندن آوارگان و بازسازی فراگیر نوار غزه در اختیار دارد. از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از تماس تلفنی لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد.جنبش حماس در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر ثابت کرده به دنبال توافق نیست و جنایات خود علیه مردم غزه را تشدید کرده، از میانجی‌های مصری و قطری خواست تا به جای برگزاری مذاکرات جدید، صهیونیست‌ها را مجبور به اجرای پیشنهاد اخیر آتش‌بس کنند.وزیر خارجه رژیم صهیونیستی خواستار آن شد که برای جلوگیری از قاچاق سلاح، موانعی در سراسر مرز اراضی اشغالی و اردن نصب شود. در این میان سی ان ان گزارش داد: همزمان با نگرانی‌ها از حمله ایران به مواضع اسرائیل، وزیر دفاع آمریکا دستور اعزام زیردریایی هسته‌ای به خاورمیانه را صادر کرد.مرکزی صهیونیستی پس از تحقیقاتی اعلام کرد میزان استفاده از مواد مخدر، الکل و مسکن‌ها در اراضی اشغالی پس از جنگ به شدت افزایش یافته است. خبر دیگر آنکه جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با اشاره به اینکه در سایه تداوم و تشدید جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه نوار غزه، هر مذاکره جدیدی بی‌معناست، تاکید کرد، آمریکا و رژیم اشغالگر از مذاکرات به عنوان پوششی برای ادامه جنگ نسل‌کشی ضد ملت فلسطین استفاده می‌کنند.
https://siasatrooz.ir/vdcfexdyjw6dmma.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

آخرین عناوین