دوشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
کد مطلب : 130521
دروغین بودن ادعای بایدن مبنی بر پیگیری آتش‌بس بار دیگر برملا شد

صادرات ۵۰ هزار تن سلاح آمریکایی به اسرائیل

صادرات ۵۰ هزار تن سلاح آمریکایی به اسرائیل
در ادامه مشارکت آمریکا در کشتار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی ماه‌هایی که درحال حمله به غیرنظامیان غزه بوده، بیش از ۵۰ هزار تن سلاح از آمریکا دریافت کرده است.
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بیش از ۵۰ هزار تن سلاح، موشک و تجهیزات نظامی از  آمریکا از ۷ اکتبر سال گذشته از طریق ۵۰۰ پرواز و ۱۰۷ محموله دریایی دریافت کرده است.ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای اعلام کرد که (رژیم) اسرائیل هفته گذشته شاهد فرود هواپیمای ۵۰۰ به عنوان بخشی از حمل و نقل هوایی گسترده تجهیزات و تسلیحات نظامی آمریکایی به اسرائیل بوده است.از زمان اعلام تأسیس رژیم صهیونیستی، این رژیم بیش از هر کشور دیگری کمک‌های آمریکا را دریافت کرده است.
در سال ۲۰۱۶، آمریکا و کابینه صهیونیستی یادداشت تفاهم ۱۰ ساله را امضاء کردند که از اول اکتبر ۲۰۱۸ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۸ را پوشش می‌دهد. در همین حال رژیم صهیونیستی به منظور پیدا کردن محل اختفای یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس دست به دامن امریکا شده و قرار است به همین منظور، واشنگتن رادارهای مخصوص تحرکات زیر زمینی در اختیار تل آویو قرار دهد.رادارهای امریکایی نفوذکننده به اعماق زمین نیز که واشنگتن برای پیدا کردن یحیی السنوار رهبر حماس در تونل‌های زیر زمینی غزه، در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است؛ تا کنون در پیدا کردن محل اختفای رهبر نامرئی حماس ناکام بوده‌اند.
از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی مصر اعلام کرد که مذاکرات غزه در قاهره بدون رسیدن به توافق به پایان رسیده است.«اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس دیروز در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه «الاقصی» اعلام کرد: توقف تجاوز اولویت اول ماست، اما اسرائیل همچنان تعلل می‌کند. رژیم اشغالگر شروط جدیدی را برای پذیرش توافق تعیین کرده و آنچه را که قبلاً با آن موافقت کرده بود پس گرفت.وی همچنین اضافه کرد: رژیم اشغالگر درباره تغییر موقعیت در محور فیلادلفیا و مدیریت غیر فلسطینی گذرگاه رفح صحبت می‌کند و دولت آمریکا نیز با صحبت از توافق قریب الوقوع برای اهداف انتخاباتی، امید کاذبی را القا می‌کند.
از سوی دیگر تحلیلگر رسانه صهیونیستی «معاریو» نوشت: به سبب فقدان خلاقیت در سطوح بالای سیاسی و نظامی در اسرائیل، ما به سمت معادلات حزب الله کشیده می‌شویم. اسرائیل برتری نظامی و منطقه ای خود را در مقابل این سازمان(حزب الله) در هم می‌شکند.«آوی اشکنازی» تحلیلگر رسانه صهیونیستی «معاریو» با اشاره به حملات کوبنده حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست به ویژه کوه «میرون» آورده است: تشدید حملات به ویژه شلیک موشک به میرون نشان دهنده این است که حزب الله همواره در راستای ایجاد موازنه وحشت با اسرائیل حرکت می کند.این تحلیلگر افزود: به سبب فقدان خلاقیت در سطوح بالای سیاسی و نظامی در اسرائیل، ما به سمت معادلات حزب الله کشیده می‌شویم. اسرائیل برتری نظامی و منطقه ای خود را در مقابل این سازمان(حزب الله) در هم می‌شکند.
خبر دیگر آنکه منابع صهیونیستی گزارش دادند که یک پهپاد وارد منطقه «حمه غدیر» واقع در مثلث مرزی سرزمین‌های اشغالی فلسطین، سوریه و اردن شده است.این منابع می گویند که تحقیقات درمورد مکان پرتاب این پهپاد ادامه دارد، آیا این پهپاد از اردن، سوریه و یا عراق پرتاب شده است؟در همین حال ۶۰ سازمان رسانه‌ای و حقوق بشری در نامه‌ای از اتحادیه اروپا خواستند تا هرگونه توافقنامه همکاری با اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد.
از تارنمای بارونز، سازمان گزارشگران بدون مرز (RSF) و ۵۹ سازمان دیگر در واکنش به افزایش شمار روزنامه‌نگاران شهید در غزه و سایر موارد نقض آزادی مطبوعات از زمان آغاز حملات (رژیم) اسرائیل در باریکه غزه توسط این رژیم، خواستار تعلیق توافقنامه‌های همکاری اتحادیه اروپا با اسرائیل شدند. این گروه‌ها در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که اتحادیه اروپا باید در اعتراض به کشتار خبرنگاران در غزه تحریم‌های هدفمندی را علیه اسرائیل اجرایی کند.ده‌ها سازمان رسانه‌ای با نگارش نامه‌ای خطاب به مقام‌های اتحادیه اروپا خواستار اعمال تحریم علیه رژیم صهیونیستی بابت قتل‌عام بی‌سابقه خبرنگاران شده‌اند.
https://siasatrooz.ir/vdcj8yevvuqetiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی