چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳
کد مطلب : 130851
بازتاب جهانی عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی

«وعده صادق2» طوفان به‌پا کرد

«وعده صادق2» طوفان به‌پا کرد
عملیات وعده صادق نیروهای مسلح ایران در هدف قرار دادن موشکی سرزمین‌های اشغالی در کنار ایجاد فضای رعب و وحشت در رژیم صهیونیستی و حامیانش موجی از واکنش‌ها را به همراه داشته است در حالی که بسیاری آن را طوفان بزرگ و نشانه تعهد ایران به امنیت منطقه عنوان کرده‌اند.
سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولا تبریک عرض می‌کنم اقدام جسورانه و شجاعانه نیرو‌های مسلح را و پاسخ بسیار مناسبی که به رژیم صهیونیستی دادند به دلیل اقدامات تروریستی و جنایت باری که داشتند. وی گفت: باید تاکید کنم که ما صرفاً از حق دفاع مشروع خود استفاده کردیم حقی که بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد برای همه کشور‌ها وجود دارد. اقدام ما کاملاً دفاعی بوده و در پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در داخل تهران و اهداف مربوط به ایران در دیگر جا‌ها بوده است.وزیر امور خارجه افزود: بنده با وزرای خارجه مختلفی که تماس داشتم این موضوع را مطرح کردیم و پیامی هم برای سفارت سوئیس ارسال کردیم و این پیام پس از حمله صورت گرفته است که محتوای آن این بود که آمریکایی‌ها خودشان را وارد نکنند. عراقچی بیان کرد: موشک‌های بالای ۹۰ درصد را نتوانستند رهگیری کنند و به اهداف خودش اصابت کرده است هر کسی که فضای خودش را در اختیار دشمنان  قرار دهد از نظر ما مظنون شناخته می‌شود.
از سوی دیگر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پی عملیات «وعده صادق ۲» ایران علیه تل‌آویو، درباره تهران گزافه‌گویی کرد.کاتز در شبکه اجتماعی «ایکس»، عملیات ایران علیه تل‌آویو را «عبور از خط قرمز» خواند. وی مدعی شد که اسرائیل در واکنش به این حمله ساکت نخواهد ماند.این در حالی است که روزنامه لبنانی الاخبار با اشاره به عملیات انتقام جویانه دیشب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موشکی گسترده به سرزمین‌های اشغالی نوشت که طی ۲۴ ساعت متوالی، عمق سرزمین‌های اشغالی مرکز حملات تمامی گروه‌های جبهه مقاومت بود.
اسپوتنیک در گزارشی نوشت که اگر حمله ماه آوریل ایران به اسرائیل را توانایی تهران برای نفوذ به گنبد آهنین پرطمطراق تل‌آویو بدانیم، عملیات «وعده صادق ۲»، ثابت کرد که ایران دست پُرتری هم دارد.اسپوتنیک در گزارشی با اشاره به عملیات «وعده صادق ۲» ایران علیه رژیم صهیونیستی، نوشت که تهران با عملیات ماه آوریل (فرودین) نشان داد که قادر به نفوذ به سامانه پدافندی پرطمطراق گنبد آهنین است و در عملیات وعده صادق ۲ نیز ثابت کرد که اگر تحریک شود، توانمندی‌های بیشتری در چنته دارد.وبگاه «صحافه ۲۴»، رژیم صهیونیستی نیز تأیید کرد که نیروی هوایی این رژیم دچار آسیب‌های جدی شده است.رسانه‌های عبری زبان به کمبود ذخایر خونی در بیمارستان‌های تل آویو به دلیل حجم بالای تلفات و زخمی‌ها در این منطقه اذعان کردند.روزنامه نیویورک‌تایمز با انتشار یک «اینفوگرافی»، از وقوع انفجار در نزدیکی مقر موساد و برخورد موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه هوایی نواتیم خبر داد.وزیر دفاع انگلیس مدعی شد که نیروهای این کشور در جریان حمله موشکی شامگاه دیروز ایران به رژیم صهیونیستی در آنچه «حمایت از اسرائیل برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها» خوانده است، نقش‌آفرینی داشتند.سفارت ایران در لندن در پیامی خطاب به اروپایی‌ها نوشت: زمانی که رژیم صهیونیستی غزه را ویران و زنان و کودکان را می‌کشد اروپایی‌ها سکوت می‌کنند، اما وقتی ایران درگیر دفاع مشروع از خود می شود، ناگهان صدای محکومیت‌شان بلند می‌شود.سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: پاسخ مشروع و قانونی کشورمان به جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی، در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع، ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد انجام شده است.
ارتش رژیم صهیونیستی به آسیب های وارده به پایگاههای هوایی خود بر اثر حمله موشکی ایران اذعان کرد. همچنین روزنامه لوفیگارو مدعی است که آنچه در دو هفته گذشته در غرب آسیا رخ داد، دلیلی بر ناتوانی دولت آمریکا در تأثیرگذاری بر روند وقایع منطقه است.در پی عملیات «وعده صادق۲» و حمله موشکی موفق ایران به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و اصابت بیش از ۹۰درصد از موشک‌ها به اهداف، کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی را تبریک گفت. در مقابل عالی‌ترین مقام نظامی رژیم صهیونیستی هرتزی هالوی، فرمانده «سنتکام» مایکل کوریلا را در جریان وضعیت اسرائیل پس از عملیات وعده صادق 2 قرار داد.رئیس شورای عالی سیاسی یمن مهدی المشاط نیز  با تأکید بر این‌که محور مقاومت هراسی به دل ندارد، از پاسخ موشکی ایران به اشغالگران استقبال کرد.کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز  خطاب به رژیم اسرائیل و حامیانش گفت که ایران به آنچه می‌گوید قاطعانه عمل می‌کند و یک‌بار دیگر اثبات شد دستان بلند ایران به هر نقطه‌ای که اراده کند، می‌رسد.اما شولتز صدراعظم آلمان در واکنش به حملات موشکی سپاه پاسداران به قلب اراضی اشغالی از حزب‌الله و جمهوری اسلامی خواست حمله به رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.یک کارشناس چینی در مورد پاسخ تنبیهی و تلافی‌جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شرارت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد که پاسخ تهران مشروع است. اما اورزولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای با نادیده گرفتن اقدامات متجاوزانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه، مدعی شد که پاسخ نظامی مشروع ایران به این اقدامات طی عملیات «وعده صادق 2» اقدامی خطرناک برای ثبات منطقه است.خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که فون درلاین در بیانیه‌ای در واکنش به این موضوع با نادیده گرفتن اقدامات متجاوزانه و ثبات‌زدای رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: من حمله دیروز ایران با موشک‌های بالستیک به اسرائیل را به قوی‌ترین شکل محکوم می‌کنم. چنین اقداماتی ثبات منطقه‌ای را به خطر انداخته و تنش‌ها را در وضعیتی به شدت ناپایدار گسترش می‌دهند.مردم موریتانی  با تجمع مقابل سفارت ایران در نواکشوت نسبت به حملات ایران علیه رژیم صهیونیستی ابراز شادمانی کردند.
سخنگوی سفارت رژیم صهیونیستی در انگلیس پاسخ مشروع ایران به اقدامات تجاوزکارانه این رژیم را عملیات «آخرالزمانی» و «بشدت ترسناک» توصیف کرد.ساعاتی پس از آنکه عملیات غرورآفرین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مراکز نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد، اورلی گولداشمیدتس سخنگوی سفارت این رژیم در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز انگلیس اعتراف کرد: این بزرگترین حمله ایران علیه اسرائیل بود. شما دیروز موشک‌های ایران که به اسرائیل شلیک شد را پخش کردید، به نظر خیلی آخرالزمانی بود و میلیون‌ها اسرائیلی مجبور شدند به پناه‌گاه‌ فرار کنند. وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز گفت که ورود آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به سرزمین‌های اشغالی به دلیل عدم واکنش او به عملیات موشکی ایران و اظهار محکومیت این عملیات ممنوع شده است.کاتز گفت: «هرکسی که نتواند به صراحت عملیات موشکی ایران علیه اسرائیل را محکوم کند، همانطور که تقریباً همه کشورهای جهان انجام داده‌اند، شایسته پا گذاشتن در خاک اسرائیل نیست.»
https://siasatrooz.ir/vdcftxdyyw6dmca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی