پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
کد مطلب : 129102

روزی برای انسانیت

شش ماه است که  انسانیت و آنچه اخلاق، روش، منش و خوی انسانی، حقوق بشر، حق حیات، رفتارهای بشر دوستانه نامیده می‌شود در برابر توحش و اندیشه شیطانی قرار گرفته است بگونه‌ای که دیگر نقطه‌ای خاکستری در تشخیص و درک این مفاهیم و معانی وجود ندارد. شش ماه است که خط میان ظالم و مظلوم، انسانیت و توحش همچون روز بر همگان آشکار شده است و دور از حقیقت نیست اگر بگوییم که دیگر کسی نمی‌تواند این همه شفافیت را انکار و در شناخت مسیر حق و حقیقت تردیدی داشته باشد. آری شش ماه است که رژیم صهیونیستی تمام قوای نظامی خویش را به کار گرفته است و نه‌تنها غزه بلکه در کرانه باختری، اراضی اشغالی ۴۸ و حتی در مسجد الاقصی از هیچ جنایتی فروگذار نیست که ده‌ها هزار شهید و زخمی و مفقودی برجای گذاشته است. این توحش و نسل‌کشی چنان است که نهادهای بین‌المللی نیز که رسما به ان اذعان و رژیم صهیونیستی را آپارتاید و قاتل بشریت نامیده‌اند.
در طول 6 ماه جنگ غزه، رژیم صهیونیستی با نقض تمامی قوانین وکنوانسیون‌های بین‌المللی از قوانین چهارگانه ژنو و مقررات جنگی گرفته تا منشور ملل متحد و منشور حقوق بشر 1948 و.. را زیر پا گذاشته است. حمله به بیمارستان و مراکز درمانی و بهداشتی، موشک باران آمبولانس‌هایی که در حال حمل مجروحان بوده‌اند، حمله نظامی به بیمارستان‌ها که فاجعه انسانی همچون بیمارستان الشفا و المعمدانی با صدها شهید و زخمی و دفن و زنده‌به‌گور کردن افراد در گورهای دسته جمعی تنها بخشی از آن می‌باشد.
رژیم صهیونیستی حتی به مراکز وابسته به آژانس کار و امداد سازمان ملل حامی آوارگان فلسطینی (آنروا) و سازمان‌ها و نهادهای بشر دوستانه وابسته به نهادهای بین‌المللی نیز رحم نکرده است چنانکه در جنایتی بزرگ صدها نفر را که در انتظار دریافت کمک‌های غذایی بودند به خاک و خون کشیدند.  در این میان مدعیان حقوق بشر غربی در کنار سازمان‌های بین‌المللی نیز اقدامی جهت مقابله با این نسل‌کشی صورت نداده‌اند.
در این میان نگاهی واقع بینانه به تحولات فلسطین بیانگر حقیقتی است که در بنگاه‌های رسانه‌ای غرب به حاشیه رانده شده و تلاش می‌شود تا مخاطبان از آن ناآگاه بمانند و آن اینکه مسئله فلسطین نه مسئله چند میلیون فلسطینی، جهان عرب و یا حتی مسلمانان بلکه مسئله برای تمام بشریت است که با سرنوشت تک‌تک انسان‌ها در ارتباط است. اذعان نهادهای بین‌المللی به ماهیت آپارتاید رژیم صهیونیستی در حالی حق مشروع ملت فلسطین بر اساس منشور ملت متحد در دفاع از خویش به صورت مسلحانه را بیان می‌دارد که مقابله با این آپارتاید را به عنوان وظیفه‌ای جهانی در پیشگاه جامعه بشری و نهادهای بین المللی قرار می‌دهد.
نکته مهم دیگر آنکه نسبت دادن مسئله فلسطین به مسئله‌ای صرفا اسلامی نیز دروغی بزرگ است که غرب به دنبال القا آن به بشریت است حال آنکه این رژیم تهدیدی علیه تمام ادیان الهی از جمله مسیحیت و حتی یهودیان است.  ماهیت ضد بشری و غیر انسانی و غیر دینی رژیم صهیونیستی حتی فریاد اعتراض یهودیان و پیروان واقعی این دین الهی را نیز به همراه داشته که برپایی تظاهرات و اعلام برائت یهودیان از این رژیم در این چارچوب قابل توجه است. در همین حال رسانه‌ها و محافل صهیونیستی و فارسی زبانان معاند  در حالی سعی دارند تا دشمنی با این رژیم را صرفا به ایران نسبت دهند که جام جهانی قطر و حمایت گسترده تماشاچیان و تیم های حاضر در جام در کنار موج گسترده تظاهرات‌های جهانی در شش ماه جنگ غزه بگونه‌ای که حتی در کشورهای متحدان صهیونیست‌ها همچون انگلیس تظاهرات چند صد هزار نفری برگزار شده است.
بر این اساس می‌توان گفت که مقابله با رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین نه امری صرفا اسلامی بلکه تکلیف و رسالتی جهانی است که بر دوش یکایک آحاد بشریت قرار دارد. روز جهانی قدس، فرصتی است بزرگ برای جهانیان که یکپارچه فریاد حمایت عملی از فلسطین سر داده و گامی بلند برای نابودی آپارتاید صهیونیستی بردارند و با اتحاد و یکپارچگی ضمن حمایت از مقاومت فلسطین، دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی به مقابله با رژیم صهیونیستی وادار سازند. امروز جهان در آزمون انسانیت به سر می‌برد و روز قدس روزی است که وجدان‌های بیدار بار دیگر فریاد شرافت انسانی را با کلید واژه لبیک یا فلسطین را سر خواهد داد.
 
قاسم  غفوری
https://siasatrooz.ir/vdccxoqsi2bqis8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی