يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳
کد مطلب : 129199

«وعده صادق» و آنچه بر سر اسرائیل آمد

عملیات وعده صادق انجام شد، این عملیات ابعاد گسترده‌ای دارد که مدت‌ها باید درباره آن سخن گفت و تحلیل کرد چرا که دشمن درصدد آن است تا این عملیات پیروزمندانه را کم اهمیت جلوه دهد زیاد برای آن که از خود واکنشی نشان ندهد نیازمند چنین فضایی است تا افکار عمومی داخلی خود را قانع کند و البته از همه مهمتر خود را نیز فریب دهد که اتفاقی نیفتاده است!
پس از جنگ های اعراب و اسرائیل در سال‌های 1967 و 1973، تاکنون هیچ کشور و رژیم عربی جرأت و جسارت اقدام نظامی علیه اسرائیل را نداشته است آن هم با این ترکیب از عملیات که در نوع خود کم نظیر است.
مصر در سال 1967با پیروزی آغاز کرد اما در میان راه دیگر کشورهای عربی پشت جمال عبدالناصر با خالی کردند و جنگی که می‌رفت به پیروزی اعراب و مسلمانان ختم شود، به شکست مصر کشیده شد و صحرای سینا سال‌ها در اشغال ارتش رژیم صهیونیستی باقی ماند تا این که انور سادات با سازش ذلت بار با اسرائیل صحرای سینا را در قبال این خفت پس گرفت که تا به امروز نیز مصر در حال پرداخت این حقارت است چنانکه امروز حتی جرات بازگشایی مرز رفح برای حمایت از غزه را ندارد.
جمهوری اسلامی ایران در عملیاتی که در بامداد 26 فروردین علیه مواضع و پایگاه‌های مهم رژیم صهیونیستی انجام داد،‌ در تاریخ یک اقدام مقتدرانه،‌ جسارت آمیز، منتطقی و بجا باقی خواهد ماند و چنین عملیاتی در میان مسلمانان جهان با افتخار و سربلندی از آن یاد خواهد شد.
ایران بدون واهمه از واکنش‌های احتمالی، وعده انتقام و مجازات اسرائیل را داده بود، عملیات وعده صادق در کمتر از دو هفته از اقدام تروریستی اسرائیل علیه سفارت ایران در سوریه انجام شد و نشان داد که یک عملیات پیچیده و مهم در یک زمان کوتاه با برنامه ریزی و شناسایی دقیق می‌تواند با سرعت طرح ریزی و انجام شود که البته با توجه به اظهار نظر کارشناسان نظامی و سیاسی که در ارودگاه دشمن و در رسانه‌های وابسته به آن فعالیت می‌کنند، غیر منتظره بود.
اسرائیل و آمریکا و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی سعی داشتند تا ایران را مرعوب کنند و از انجام عملیات تنبیهی بازدارند، تماس‌ها زیادی از سوی مقامات کشورها به ویژه کشورهای اروپایی با ایران انجام شد و در آنها تهدیدات و هشدارهایی هم داده شد با این وجود ایران تصمیم راهبردی خود را برای عملیات انتقامی گرفته بود. جنگ افروزی در عملیات ایران علیه اسرائیل در کار نبود و فقط در این مقطع زمانی رژیم صهیونیستی نیازمند یک گوشمالی کوچک داشت تا دیگر دست از پا خطا نکند.
عملیات محدود اما تأثیر گذار بود،‌ اگر ایران پاسخ نمی‌داد،‌ این توهم در میان سران رژیم صهیونیستی شکل می‌گرفت که ایران اسلامی توان،‌ جرأت و جسارت آن را ندارد تا بتواند نسبت به تجاوز اسرائیل واکنش نشان دهد.
عملیات پهپادی و موشکی ایران حساب شده و دقیق انجام شد تا جایی که هیچ مکان مسکونی و غیر نظامی هدف قرار نگرفت بلکه مناطق نظامی، پایگاه و فرودگاهی که هواپیماهای نظامی رژیم صهیونیستی از آنجا علیه ایران عملیات انجام می‌دهند هدف موشک‌های کروز و بالستیک سپاه پاسداران قرار گرفت.
ناتوانی در رهگیری و انهدام موشک‌ها و پهپادهای شلیک شده از سوی ایران با وجود لایه‌های متعدد پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی و حامیانش ضعف این سامانه‌ها را به خوبی نشان داد. گنبد آهنین که اسرائیلی‌ها به آن می‌نازند نتوانست مقابل موشک‌های ایران توانایی خود را نشان دهد هرچند اسرائیلی‌ها سعی دارند تا آسیب‌هایی که برخورد موشک‌ها و پهپادهای ایران به فرودگاه «نواتیم» وارد کرده کتمان کنند اما تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که خسارات و قطعاً تلفات زیادی به صهیونیست‌ها وارد شده است.
حال که عملیات برای مجازات رژیم جعلی اسرائیل با موفقیت انجام شده است،‌ سران رژیم صهیونیستی به حامیان آن باید متوجه این خط و نشان ایران شده باشند که از این پس هر گونه تهدید و تعرضی به منافع جمهوری اسلامی، با پاسخی کوبنده تر همراه خواهد بود.
آنچه در بامداد 26 فروردین ماه دیده شد،‌ تنها بخش کوچکی از توانمندی‌های موشکی و پهپادی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بود.
اخبار عملیات ایران در اسرائیل به شدت تحت سانسور است. اگر صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند آسیبی به مراکزی که هدف قرار گرفته وارد نشده،‌ فیلم‌های آنجا را منتشر کنند.
 
محمد صفری
https://siasatrooz.ir/vdci33az3t1arz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی