پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
کد مطلب : 129105
پاسخ کوبنده مردمی به اسرائیل

تشییع شهدای دمشق در روز قدس

تشییع شهدای دمشق در روز قدس
پیکر شهدای اقدام تروریستی اسرائیل در دمشق، فردا در مراسم روز قدس تهران تشییع می‌شود.
سردار رمضان شریف دبیر ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دیروز در نشست خبری روز جهانی قدس از برگزاری مراسم تشییع شهدای حمله اخیر به دفتر کنسولگری ایران در سوریه در راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران خبر داد و افزود: این مراسم همزمان با برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران رأس ساعت 10 از میدان فردسی به‌سمت میعادگاه نماز جمعه دانشگاه تهران  برگزار می‌شود. وی افزود: پس از برگزاری مراسم تشییع در تهران پیکر شهدا به استان‌ها و شهرهای خود اعزام می‌شود.
سردار شریف گفت: سخنران مراسم روز جهانی قدس در تهران سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران است.
وی در ادامه نشست خبری با بیان این که امسال روز جهانی قدس را در شرایطی برگزار می‌کنیم که مردم غزه طی ماه‌های اخیر بیش از 30 هزار شهید و ‌70 هزار مجروح داده‌اند، گفت: با وجود این، از فرزندان خود در حماس حمایت می‌کنند و آرزوی اسراییلی‌ها که نابودی و جدایی مردم غزه با رزمندگان بود محقق نشده است. رفتارهای جنون‌آمیز صهیونیست‌ها نه از سر قدرت بلکه از سر استیصال است، این کاری است که طوفان الاقصی و‌ پایداری مردم غزه رقم زد. رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و روز جهانی قدس تصریح کرد: مردم ایران با انگیزه الهی و اعتقادی در طول 45 سال گذشته در راهپیمایی روز قدس فریاد حمایت از قدس سر داده و می‌دهند و با عنوان یک ملت فهیم، شجاع و آگاه راهی را روشن کرده است که امروز افکار عمومی جهان آن را پی می‌گیرند. آگاه‌سازی مردم جهان نسبت به ظلم صهیونیست‌ها یکی از دستاوردهای طوفان الاقصی بود و می‌بینیم که امپریالیسم خبری صهیونیست‌ها امروز خفه شده است. وی با اعلام اینکه راهپیمایی سراسری روز قدس در  کشور ساعت 9 صبح روز جمعه جاری در همه شهرها، استان‌ها و روستاها به‌ سوی میعادگاه‌های نماز جمعه برگزار می‌شود، تأکید کرد: این مراسم در بیش از 2 هزار نقطه برگزار می‌شود. وی خاطرنشان کرد: بیش از 500 عنوان برنامه فرهنگی در این راستا در نظر گرفته شده که بخشی در حال انجام  است. اعزام 1700 مبلغ برای تبیین وضعیت جبهه مقاومت و فلسطین به مناطق کشور از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده است.
سردار شریف مسئله قدس را موضوع واحدی بین گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی کشور دانست و گفت: در این یکی دو روز گذشته موج حمایت مردم از فلسطینی‌ها و رزمندگان کشور را که در سوریه به شهادت رسیدند، شاهد بودیم. شهادت افسران سپاه انگیزه مردم و سپاهیان را برای مقابله با رژیم صهیونیستی بیشتر می‌کند. صهیونیست‌ها انتقام شکست‌های خود را از سرداران سپاه می‌گیرند اما راه به جایی نمی‌برند و انگیزه آنها برای مقابله بیشتر می‌شود، البته در پاسخ به این حمله شاهد پاسخ کوبنده خواهیم بود و‌ جبهه مقاومت هم به وظایف خود عمل خواهند کرد.
شریف با بیان اینکه طوفان الاقصی موضوع فلسطین را جهانی کرد و افکار عمومی از این طریق با ماهیت نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و مسئله قدس آگاه شدند، تصریح کرد: شاهد تجمعات وسیع مردمی در  کشورهایی که صهیونیست‌ها اصلاً انتظار نداشتند در آن کشورها علیه خودشان شعاری بشنوند، هستیم. تجمعاتی که در آن مردم کشورها از حکام خود می‌خواهند در حمایت از رژیم صهیونیستی تجدید نظر کنند، تظاهرات نیم‌میلیونی اخیر لندن از جمله این تجمعات بود. وی گفت: اگر می‌خواهیم به دستاوردهای روز قدس پی ببریم امروز جبهه مقاومت با گستردگی جبهه خود یکی از این دستاوردهاست. امروز یهودیان هم‌ معترض رفتارهای صهیونیست‌ها هستند و آنها در این 6 ماه جز خباثت، نسل‌کشی، هجمه به بیمارستانها، مدارس، مساجد، کلیسا و سکونتگاه‌های مردم چیزی از خود باقی نگذاشتند.
وی یادآور شد: آمریکایی‌ها در ابتدای روزهای عملیات با یک کانال هوایی تجهیزاتی را به رژیم صهیونیستی رساندند و قطعنامه‌ها را وتو کردند اما 6 ماه پایداری رزمندگان و مردم غزه باعث شد به‌شکل نمایشی هم شده کمک‌هایی را به مردم غزه داشته باشند هرچند افکار عمومی جهان از نیت این رفتارهای منافقانه آگاه هستند و به کمتر از پایان محاصره غزه راضی نمی‌شوند.
https://siasatrooz.ir/vdcfx1dytw6d0ya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی