سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۶
کد مطلب : 129152
گزیده‌ای از جلسه علنی دیروز مجلس:

انتقادات از افزایش قیمت ارز

انتقادات از افزایش قیمت ارز
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.
در جریان جلسه علنی دیروز، رئیس مجلس در پاسخ به تذکر ۲ نماینده درباره موضوع ارز گفت که کمیسیون اقتصادی چند ماه قبل درباره بازار ارز گزارشی به دولت داد و پیگیری‌هایی هم صورت گرفت دیروز نیز نامه دیگری از سوی کمیسیون اقتصادی ارائه شد. ما در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای درباره ارز با مسئولان بانک مرکزی و اقتصادی دولت برگزار خواهیم کرد. فرهاد بشیری هم در تذکری با اشاره به نشست دولت و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید این جلسات از جنبه تشریفاتی خارج شده و معطوف به رفع گرفتاری مردم شود خروجی آن هم رسیدن به اقدامات کارگشا باشد. دور هم جمع شدن خوب است اما مهم‌تر از آن رفع مشکلات مردم و بازار ارز و حفظ ارزش پول ملی است. باید به طور جدی در این زمینه تصمیمات قاطع گرفته شود.
در تذکری دیگر، محسن زنگنه بر لزوم اعلام وصول طرح مقاوم‌سازی نظام ارزی کشور تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی برای حوزه ارز طرح دارد اما متاسفانه جریانی در مجلس وجود دارد که اجازه نمی‌دهد این موضوع مطرح شود. بیش از هشت ماه است که طرح مقاوم سازی نظام ارزی کشور آماده شده منتها اعلام وصول نمی‌شود. انتظار می‌رود که هیات رئیسه هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهد. نمایندگان در دستور کار خود، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره جزئیات طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز را بررسی و با کلیات آن موافقت کردند. در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی با تصویب ماده یک این طرح، سلاح‌های شمول مشمول قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز را افزایش یافت. نمایندگان همچنین ایرادات شورای نگهبان در طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را رفع و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را مکلف به صدور مجوز فعالیت پلت‌فرم‌های بخش غیردولتی با اولویت معاملات املاک کردند.
در بخش دیگری از جلسه علنی، مجتبی ذوالنوری در سخنانی ضمن محکومیت شدید حمله تروریستی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرلشکر زاهدی و همرزمانش، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی سیلی پشیمان کننده ای را خواهد خورد.
https://siasatrooz.ir/vdchmwnzi23nizd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی