سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۶
کد مطلب : 129154
وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای سوری؛

رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد

رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که دیروز وارد دمشق دومین مقصد سفر منطقه‌ای خود شد ضمن اعلام حمایت ایران از فلسطین، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به سوریه  در اولین برنامه کاری خود با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و تبادل نظر کرد.تاکید بر توسعه همکاری‌های همه جانبه فی‌مابین و به خصوص افزایش تعاملات تجاری، بررسی مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله دستورکارها و محورهای مهم تبادل نظر و گفت‌وگوی دو طرف بود.وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای سوری تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد و پاسخ لازم را خواهد گرفت.ما امنیت سوریه را امنیت خود می‌دانیم. نتانیاهو دست‌وپای آخر را می‌زند. لازم به ذکر است او دیروز با بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز دیدار کرد.  
یک رسانه سوری اعلام کرد که وزیر خارجه ایران با همتای سوری خود دیدار و درمورد تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق رایزنی خواهد کرد.روزنامه الوطن به نقل از منابع مطلع گزارش داد: فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه از امیرعبداللهیان استقبال خواهد کرد و گفت‌وگوهای رسمی انجام خواهند داد و پیامدهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق محور اصلی این گفت‌وگوها خواهد بود.یک منبع سوری اعلام کرد که وزیر خارجه ایران در جریان سفرش به دمشق کنسولگری جدید افتتاح خواهد کرد.یک منبع دیپلماتیک سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران که به سوریه سفر کرده است در جریان این سفر یک ساختمان کنسولگری جدید برای کشورش در دمشق افتتاح خواهد کرد.فعالیت بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بعد از چهار روز از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، روز شنبه ازسر گرفته شد. در این میان منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که جناح اپوزیسیون این رژیم خواستار جلسه اضطراری کنست (پارلمان) برای بررسی جنگ علیه نوار غزه و خطر جنگ با ایران شده است.خبرگزاری فلسطینی سما، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری جلسه اضطراری کنست برای بررسی مساله جنگ علیه غزه و منعقد کردن قرارداد مبادله اسیران و توافق آتش‌بس و همچنین خطر جنگ با ایران شده است.
همچنین رییس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در گفت‌وگویی در پی افزایش تنش‌ها در منطقه بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و بیم حمله تلافی‌جویانه ایران، مدعی شد که جان آمریکایی‌ها در منطقه در خطر است. «مایک ترنر» رییس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا روز یکشنبه(دیروز) مدعی شد که در پی گسترش تنش‌ها در منطقه بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، جان آمریکایی‌های منطقه در خطر است.پایگاه خبری هیل در این باره گزارش داد که در پی حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، نگرانی‌ها درباره هدف قرار گرفتن منافع آمریکا در منطقه دوباره بروز یافته است.
مقامات آمریکایی پیشتر به دلیل هراس از هر گونه اقدام تلافی‌جویانه ایران مدعی شدند که هیچ اطلاعی از قصد رژیم صهیونیستی برای انجام این حمله نداشته‌اند.سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد که « پاسخ به مطالبه ملی برای مجازات پشیمان کننده دشمن جنایتکار صهیونیستی به فضل الهی تحقق خواهد یافت.» ترنر در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان در پاسخ به سوالی درباره ماهیت تهدید ناشی از ایران و این که آیا آمریکایی‌ها در خطر هستند، گفت: من فکر می‌کنم که جان آمریکایی‌ها در خطر است. به یاد داشته باشید که با وجود عملکرد کند دولت بایدن در پاسخ به این حملات، نیروهای نیابتی ایران حملات علیه نظامیان آمریکایی در منطقه را ادامه داده‌اند.»
حملات نیروهای مقاومت منطقه به منافع آمریکا در پاسخ به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت واشنگتن از آن انجام شد. با وجود ادعای دولت آمریکا مبنی بر کمک‌های مالی و تسلیحاتی ایران به نیروهای مقاومت و کنترل اقدامات آن‌ها، مقامات ایران این ادعا را رد و تاکید کرده‌اند که نیروهای مقاومت به طور مستقل و طبق صلاحدید خود عمل می‌کنند.
https://siasatrooz.ir/vdcjihevxuqe8vz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی