سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹
کد مطلب : 129086
حمایت‌های غرب از رژیم صهیونیستی همچنان در غزه فاجعه رقم می‌زند

از شهادت ۶۰۵۰ دانش‌آموز تا کشتار کارمندان «آشپزخانه جهانی»

از  شهادت ۶۰۵۰ دانش‌آموز تا کشتار کارمندان «آشپزخانه جهانی»
وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته ۶۰۵۰ دانش‌آموز فلسطینی در این باریکه در حملات ارتش اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیدند در همین حال حمایت های غرب زمینه ساز رسیدن دامنه توهش صهیونیست‌ها به بمباران کارمندان آشپزخانه جهانی شده است.
وزارتخانه آموزش و پرورش غزه عنوان کرد در کنار شهادت 6050 دانش آموز،همچنین ۴۰۸ مدرسه نیز از آغاز جنگ بمباران و تخریب شده است.وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت ۷ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است.این وزارتخانه افزود که در این حملات ۷۱ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰۲ نفر هم زخمی شدند.شمار شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۲۹۱۶ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۵۴۹۴ نفر افزایش یافته است.نزدیک به ۸۰۰۰ نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند.
در همین حال مارتین گریفیث معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اظهار داشت: علیرغم صحبت از آتش‌بس، جنگ بهترین‌ها را از ما می‌گیرد و نمی‌توان از اقدامات کسانی که پشت این کشتارها هستند دفاع کرد.همچنین مدیر بخش اسرائیل و فلسطین در دیده بان حقوق بشر تاکید کرد: بیش از ۱۷۰ امدادگر در غزه کشته شده‌اند و این هدف ‌گیری‌ها باید متوقف شوند.کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز اعلام کرد که از کشته شدن هفت امدادگر در غزه پس از بمباران کاروان آنها توسط نیروهای اسرائیلی متاسف شده‌اند.
سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی توضیح داد که هفت کشته از استرالیا، لهستان و بریتانیا بوده و برخی از آنها دارای تابعیت دوگانه از آمریکا، کانادا و فلسطین بودند.سازمان امدادرسانی آشپرخانه مرکزی جهانی که دفتر آن در آمریکا قرار دارد، پیشتر اعلام کرد پس از کشته شدن هفت تن از کارمندانش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز باریکه غزه، فعالیت‌هایش در منطقه به حالت تعلیق درآمدند.
ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود علیه نیروهای امدادرسان خارجی در نوار غزه خودروی تیم وابسته به نهاد آشپزخانه مرکزی جهانی را در این باریکه هدف قرار داد.این نهاد بین‌المللی مسئولیت توزیع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه را برعهده دارد. خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که هدف قرار دادن این خودرو در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه دست کم هفت قربانی برجای گذاشته است. بر اساس گزارش رسانه‌های خبری شش تن از این قربانیان را نیروهای خارجی تشکیل می‌دهند.در همین راستا دفتر اطلاع رسانی دولت نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست تیم بین‌المللی کمک رسانی متشکل از نیروهای انگلیسی، لهستانی، استرالیایی و دیگر کشورها را در این باریکه هدف قرار داده اند.سخنگوی دفتر اطلاع رسانی دولت نوار غزه در گفت و گو با شبکه الجزیره تصریح کرد: این حمله یک پیام خطاب به کشورهای غربی دارد. جنایت مذکور بعد از جنایت یورش به بیمارستان شفای نوار غزه صورت گرفته است. اشغالگران صهیونیست به دنبال ترویج روایت‌های دروغین خود هستند. در واکنش به این جنایات منابع عبری از حمله پهپادی به فرودگاه نظامی رامون در منطقه صحرایی نقب در جنوب اراضی اشغالی خبر دادند.شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی از حمله به فرودگاه نظامی رامون در منطقه صحرایی نقب در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد؛ بنابراین گزارش در پی این حمله نیرو‌های امدادی و یگان‌های متعددی از ارتش رژیم صهیونیستی به محل وقوع حمله اعزام شده‌اند. خبر دیگر آنکه دفتر اطلاع رسانی دولتی غزه اعلام کرد تعداد شهدای خبرنگار از 7 اکتبر 2023 تا امروز به 138 نفر رسیده است.وزارت بهداشت غزه اعلام کرد نظامیان رژیم صهیونیستی پس از دو هفته حملات نظامی گسترده به این بیمارستان و مناطق اطراف آن سرانجام دیروز دوشنبه عقب نشینی کرد و حجم غیر قابل باوری از ویرانی و ده ها شهید پشت سر خود بر جای گذاشت.
مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی تاکید کرد: قطعنامه شورای امنیت در رابطه با آتش‌بس در غزه باید اجرایی شود. «جوزف بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قتل کارکنان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در حمله ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.واشنگتن خواستار انجام تحقیقات درخصوص هدف قرار دادن امدادرسانان خارجی در غزه شد. آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا از رژیم صهیونیستی خواست تا درخصوص هدف قرار دادن امدادرسانان خارجی در غزه تحقیقات را آغاز کند.نخست‌وزیر اسپانیا در سخنانی خواستار توضیح مقامات رژیم صهیونیستی درباره کشتار کارمندان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در نوار غزه شد.«پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا در سخنانی در شهر «امان» پایتخت اردن تاکید کرد: اسرائیل باید شرایط مربوط به کشته شدن هفت کارگر سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در حمله هوایی تل‌آویو به مرکز غزه را توضیح دهد.طبق گزارش سایت النشره، وی گفت که سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی توسط «خوزه آندرس» آشپز معروف اسپانیایی تأسیس شده بود. در همین حال اتحادیه عرب از نشست اضطراری خبر داد که درباره غزه فردا برگزار خواهد شد.این نشست اضطراری در سطح نمایندگان دائم برگزار خواهد شد و در آن درباره ارتکاب جنایت کشتارجمعی و قحطی در نوار غزه از سوی رژیم صهیویستی بحث و تبادل نظر خواهد شد.حسام زکی دستیار دبیرکل اتحادیه عرب در این باره بیان کرد که این نشست به درخواست فلسطین و با حمایت شماری از کشورهای عربی از این درخواست برگزار خواهد شد تا اقدام عربی در راستای حمایت از فلسطین انجام شود.دستیار دبیرکل اتحادیه عرب بیان کرد: در این نشست درباره اقدام عربی و بین المللی در سایه تهدیدهای مستمر اسرائیل مبنی بر حمله قریب الوقوع به شهر رفح که ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی را در خود جای داده است و مخالفت تل آویو با اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت درباره آتش بس و ورود کمک‌های انسان دوستانه که آخرین آنها قطع نامه ۲۷۲۸ بود که خواستار برقراری آتش بس در ماه رمضان شد، رایزنی خواهد شد.
https://siasatrooz.ir/vdcdjn0f9yt0xz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی