پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۷
کد مطلب : 129852
رئیس سازمان اداری و استخدامی خبر داد:

تهیه لایحه هوشمندسازی فرآیند گزینش

تهیه لایحه هوشمندسازی فرآیند گزینش
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از تهیه لایحه‌ای خبر داد که زمینه ساز بهره‌گیری از شیوه‌های نوین گزینش خواهد شد.
میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور دیروز در نشست خبری مشترک با سخنگوی دولت و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پاسخ به سوال سیاست روز درباره رویکرد اصلاحی سازمان امور استخدامی آیا در زمینه نوع و سبک گزینش ها گفت رئیس جمهور شهید دستوری برای هوشمندسازی فرایند گزینش صادر کرده بودند که بر اساس آن منطقی کردن سوالات گزنیش ، گزینش جامع که شامل شایستگی‌های دینی، عمومی و تخصصی در کنار هم است پیگیری می‌شود. کارگروهی با محوریت معاون اجرایی رئیس جمهور، هیات عالی گزینش، مکلف شده تا لایحه ای برای این مهم تهیه کند که پیس نویس آن در سازمان امور اداری استخدامی در 20 ماده تهیه شده است. این امر زمینه ساز بهره گیری از شیوه‌های نوین گزینش خواهد شد. وی در ادامه عنوان داشت در دولت سیزدهم اتفاقات ارزشمندی رخ داده است؛ برای نخستین بار ۶ جهت‌گیری را در حکمرانی ایرانی- اسلامی اتخاذ کردیم که مطالعات آن را قبل از ورود دولت انجام داده بودیم.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: امروز بر اساس آخرین آماری که در حوزه کارکنان دولت داریم ۲ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۳۹۷ نفر در دولت در حال خدمت به مردم هستند که ۱۴ درصد این افراد به شکل پیمانی، ۱۳ درصد قرارداد کار معین، ۵ درصد کارگری و یک میلیون و ۵۳۶ هزار نفر به صورت رسمی فعالیت می‌کنند که سهم آقایان یک میلیون و ۲۴۷ هزار نفر و خانم‌ها ۹۹۸ هزار نفر است.‌لطیفی گفت: عموما سالنامه اداری را بعد از ۱۵ سال منتشر می‌کنیم که آخرین بار در سال ۱۳۸۴ منتشر شد و پس از آن مورد دیگری نداشته‌ایم. با الگویی که در حوزه هوشمندسازی و تجمیع اطلاعات انجام دادیم، سعی کردیم اطلاعات را جمع‌اوری کرده و اکنون به شکل برخط در دسترس برای پژوهشگران است.لطیفی با بیان اینکه مجوز استخدام برای ۳۴۱ هزار و ۲۲۸ نفر در دولت سیزدهم صادر شده است، گفت: در این سه سال ۳ آزمون فراگیر و ۱۸ آزمون اختصاصی دستگاه‌ها برگزار شده است و برای جذب نخبگان با همکاری بنیاد ملی نخبگان مسیر ویژه‌ای تهیه کردیم.
وی با بیان اینکه در سازمان اداری و استخدامی کشور بر سه عنصر حمایت، رضایت و هدایت و واگذاری تصدی‌گری به بخش غیردولتی تاکید داریم، اضافه کرد: یکی از مشکلات در کشور تعدد شوراها است که نزدیک به ۳۰۰ کمیسیون در کشور داریم. در شورای عالی اداری این مسئله بررسی کردیم و مقرر شد ۶۴ شورایی که عملاً کارکردی نداشتند را حذف کردیم تا به تصمیم گیری آسان‌تر در دستگاه‌های اجرایی کمک کنیم.رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه دولت ۶ هزار خدمت را به مردم ارائه می‌دهد که باید شناسنامه‌دار شود، گفت: ۵ هزار و ۲۷۸ خدمت قابلیت الکترونیکی شدن را دارد و نباید با غیر الکترونیکی کردن آن، مردم را معطل کنیم و برای آنها هزینه بتراشیم. ابتدای دولت عهد ۲ جانبه‌ای میان وزارت ارتباطات و سازمان اداری استخدامی منعقد شد که به این سمت برویم تا دولت مانند یک آیکون روی دولت باشد و مردم بتوانند ۲۴ ساعته و هفت روز هفته خدمات بگیرند که امروز ۴۷ میلیون نفر به این پنجره متصل شده‌اند.لطیفی گفت: در دولت سیزدهم ۷۸۰ درصد رشد تراکنش‌های تبادل داده و ۸ میلیارد تراکنش بین مردم و دستگاه‌ها داشتیم که منجر به افزایش بهره‌وری می‌شود. در حوزه بهره‌وری ۱۰ اقدام مهم انجام شده و رشد متوسط شاخص بهره‌وری عوامل تولید در سه ساله دولت سیزدهم ۴.۳ درصد است، در حالی که دهه ۹۰ منتهی به ۱۴۰۰ منفی ۰.۸ درصد بود و بالاترین رتبه برای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ملی نفت بوده است.
 
مهدی یوسفی
https://siasatrooz.ir/vdceno8zwjh8wvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی