فضای رسانه فضای دیده شدن است، رسانه ابزاری است برای دیدن و دیده شدن، توجه کردن و مخاطب داشتن برای یک رسانه حکم هوا را دارد.
حال اگر این رسانه در فضای کنونی که شبکههای گوناگون رسانهای همه جا را تسخیر کرده است، رادیو تلویزیون کشور باشد، قاعدتاً باید سعی کند تأثیر گذاری خود را بر افکار عمومی افزایش دهد. صدا و سیمای ما چندی است که مخاطب خود را از دست داد و با ریزش بیننده و شنونده روبرو است این را ما نمیگوییم بلکه مسئولان ارشد صدا و سیما به آن اعتراف دارند.
محمد حسین لطیفی، کارگردان سینما و تلویزیون که فیلم سینمایی «غریب» او خوش درخشید درباره برنامههای صدا و سیما گفت: تلویزیون برای موفقیت و جذب مخاطب بیشتر باید از همه نظر، جاذبهاش را افزایش دهد. جذب چهرههای مطرح و بازگشت آنها به تلویزیون که از سرمایههای سازماناند، حرکت خوبی بود که در برنامههای سال تحویل از سوی رسانه ملی انجام شد.
لطیفی که سریال «سنجرخان» جزو کارهای اخیر او در تلویزیون محسوب میشود، با اشاره به برنامههای شبکههای تلویزیونی سازمان صداوسیما در نوروز ۱۴۰۳ و جذب چهره ها به تلویزیون به ایسنا گفت: تلویزیون باید در همه زمینهها جاذبهاش را بالا ببرد و برای همین امر از چهرهها استفاده کند؛ چراکه این چهرهها فرزندان این مملکتاند و هرکدام از آنها در یکی دو سال تبدیل به این چهره معروف نشدهاند، بلکه سالها بر روی آنها سرمایهگذاری شده است و در واقع هرکدام دارای ارزشهایی هستند و امیدوارم که این نزدیکی بین چهرههای تلویزیونی و رسانه ملی اتفاق بیفتد.
لطیفی درباره دوره جدید تحول در سازمان صداوسیما گفت: این تحول به آرامی و به تدریج باید شکل بگیرد و یک شبه نمیشود به همه اهداف رسید و زمان خواهد برد؛ البته همین که این دوره در زمان آقای جبلی آغاز شده حرکت بسیار خوبی است. در این دوره ما شاهد این تحول هستیم، اما برای جذب بیشتر مخاطبان تلویزیون، نمیتوان از حالا گفت که مثلاً از فردا مخاطبان رسانه ملی به ۷۰ درصد افزایش پیدا میکنند. این به نظرم درست نیست، مطمئناً حرکتی که به نام تحول در صداوسیما آغاز شده، نوید آینده خوبی را برای رسانه ملی میدهد.
لطیفی که با فیلم سینمایی «غریب» در چهلویکمین جشنواره فیلم فجر توانست هفت جایزه را از آن خود کند، درخصوص کار جدیدش هم گفت: امسال یک فیلم سینمایی با موضوع دفاع مقدس به نام «پل» را در دست اقدام دارم و الان کارهای مقدماتیاش در حال انجام است که بهزودی فیلمبرداریاش آغاز خواهد شد.
حال اگر این رسانه در فضای کنونی که شبکههای گوناگون رسانهای همه جا را تسخیر کرده است، رادیو تلویزیون کشور باشد، قاعدتاً باید سعی کند تأثیر گذاری خود را بر افکار عمومی افزایش دهد. صدا و سیمای ما چندی است که مخاطب خود را از دست داد و با ریزش بیننده و شنونده روبرو است این را ما نمیگوییم بلکه مسئولان ارشد صدا و سیما به آن اعتراف دارند.
محمد حسین لطیفی، کارگردان سینما و تلویزیون که فیلم سینمایی «غریب» او خوش درخشید درباره برنامههای صدا و سیما گفت: تلویزیون برای موفقیت و جذب مخاطب بیشتر باید از همه نظر، جاذبهاش را افزایش دهد. جذب چهرههای مطرح و بازگشت آنها به تلویزیون که از سرمایههای سازماناند، حرکت خوبی بود که در برنامههای سال تحویل از سوی رسانه ملی انجام شد.
لطیفی که سریال «سنجرخان» جزو کارهای اخیر او در تلویزیون محسوب میشود، با اشاره به برنامههای شبکههای تلویزیونی سازمان صداوسیما در نوروز ۱۴۰۳ و جذب چهره ها به تلویزیون به ایسنا گفت: تلویزیون باید در همه زمینهها جاذبهاش را بالا ببرد و برای همین امر از چهرهها استفاده کند؛ چراکه این چهرهها فرزندان این مملکتاند و هرکدام از آنها در یکی دو سال تبدیل به این چهره معروف نشدهاند، بلکه سالها بر روی آنها سرمایهگذاری شده است و در واقع هرکدام دارای ارزشهایی هستند و امیدوارم که این نزدیکی بین چهرههای تلویزیونی و رسانه ملی اتفاق بیفتد.
لطیفی درباره دوره جدید تحول در سازمان صداوسیما گفت: این تحول به آرامی و به تدریج باید شکل بگیرد و یک شبه نمیشود به همه اهداف رسید و زمان خواهد برد؛ البته همین که این دوره در زمان آقای جبلی آغاز شده حرکت بسیار خوبی است. در این دوره ما شاهد این تحول هستیم، اما برای جذب بیشتر مخاطبان تلویزیون، نمیتوان از حالا گفت که مثلاً از فردا مخاطبان رسانه ملی به ۷۰ درصد افزایش پیدا میکنند. این به نظرم درست نیست، مطمئناً حرکتی که به نام تحول در صداوسیما آغاز شده، نوید آینده خوبی را برای رسانه ملی میدهد.
لطیفی که با فیلم سینمایی «غریب» در چهلویکمین جشنواره فیلم فجر توانست هفت جایزه را از آن خود کند، درخصوص کار جدیدش هم گفت: امسال یک فیلم سینمایی با موضوع دفاع مقدس به نام «پل» را در دست اقدام دارم و الان کارهای مقدماتیاش در حال انجام است که بهزودی فیلمبرداریاش آغاز خواهد شد.