سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۹
کد مطلب : 129511
رسانه‌های صهیونیستی ضمن اذعان به توهم بودن پیروزی در «رفح»

مانند یک جذامی منزوی شده‌ایم

مانند یک جذامی منزوی شده‌ایم
همزمان با زمین‌گیر شدن ارتش صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین، یک رسانه صهیونیستی رژیم اشغالگر را در جهان منزوی دانست و پیروزی بر مقاومت فلسطین را باز طریق حمله به منطقه رفح توهم ارزیابی کرد.
روزنامه صهیونیستی «معاریو» در گزارشی با عنوان «پیروزی در رفح یک توهم است»، نوشت: اهداف جنگ غزه نه تنها محقق نشده است، بلکه وضعیت اسرائیلی‌ها بسیار بدتر از ماه اکتبر(زمان عملیات طوفان الاقصی) شده است زیرا اسرائیل در آن زمان، فقط در یک جبهه می جنگید اما اکنون باید با چند جبهه مختلف بجنگد.این رسانه صهیونیستی با اشاره به حمایت محور مقاومت از گروه های مقاومت فلسطین و انزوای رژیم اشغالگر در منطقه و جهان، افزود: از یک طرف، تحت حملات پهپادی و موشکی حزب الله لبنان و حوثی ها (انصارالله) در یمن هستیم و از طرف دیگر، مثل کسی که جذام دارد، منزوی شده ایم.معاریو، رژیم اشغالگر را حتی در میان متحدانش منزوی ارزیابی کرد و نوشت: از یک طرف، احتمال صدور حکم بازداشت مقامات ارتش اسرائیل از سوی دادگاه بین المللی لاهه وجود دارد و از طرف دیگر مهمترین متحد اسرائیل یعنی آمریکا، در مواضع گذشته خود در قبال تل آویو تجدید نظر کرده و دیگر حاضر نیست به نفع اسرائیل از حق وتو استفاده کند یا به آن سلاح و مهمات بفروشد. نظامیان رژیم صهیونیستی زیر ضربات سنگین گروه های مقاومت فلسطین در دروازه شرقی شهر «رفح» در جنوب نوار غزه زمین گیر شده اند.
گروه های مقاومت فلسطین پس از گذشت ۲۲۰ روز از تجاوزگری رژیم صهیونیستی به نوار غزه و درحالی که ادعای درهم شکستن مقاومت در مناطق مختلف این منطقه را دارند، با ضربات کشنده رزمندگان فلسطینی در شرق شهر رفح دست و پنجه نرم می کنند.دیده‌بان حقوق بشر گزارش داد که نیرو‌های اشغالگر از اکتبر گذشته حداقل ۸ حمله به کاروان‌ها و ساختمان‌های امدادگران در غزه انجام داده‌اند. این سازمان در تحقیقاتی که در وب‌سایت خود منتشر کرد، توضیح داد که حملات رژیم صهیونیستی علی‌رغم اینکه سازمان‌های امدادی مختصات مکان‌های خود را به مقامات صهیونیست برای اطمینان از حفاظت از آنها ارائه کردند، رخ داده است.
جو بایدن در پیامی به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد تاسیس رژیم منحوس اسرائیل، آمریکا را حامی مادام‌العمر اسرائیل توصیف کرد.به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد تاسیس رژیم منحوس اسرائیل (روز نکبت)، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی به اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی بر حمایت واشنگتن از تل آویو تاکید و تکرار کرد که «تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل آهنین است». در ادامه حمایت سران آمریکا از رژیم صهیونیستی، سیتی کالج نیویورک (CUNY) دانشجویانی را که در اعتراض به حمله رژیم صهیونیستی به غزه دست به اعتراض و تحصن زده بودند را به تعلیق تهدید کرد.مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که پیروزی قاطع و همه‌جانبه اسرائیل علیه حماس در غزه محتمل نیست.
در پی تشدید حملات رژیم صهیونیستی به «رفح» در جنوب نوار غزه، آنروا از آوارگی نزدیک به ۴۵۰ هزار فلسطینی در این منطقه خبر داد. در واکنش به این جنایات،مقاومت اسلامی عراق از دو حمله پهپادی به یک هدفی در شهر ایلات اشغالی واقع در جنوبی‌ترین نقطه فلسطین اشغالی خبر داد.سازمان ملل متحد درباره وجود هزاران تن مهمات منفجر نشده در سراسر غزه که زیر آوارها پنهان مانده هشدار داده و اعلام کرد که این مسئله جان ساکنان غزه را حتی در دوره بعد از جنگ به شدت تهدید می‌کند و فاجعه‌بار خواهد بود. سازمان ملل متحد در گزارشی درباره خطرات دوره بعد از جنگ در نوار غزه به دلیل وجود 6500 تن مهمات منفجر نشده که هنوز زیر 37 میلیون تن آوار پنهان است هشدار داد.رژیم اشغالگر طی حدود ۸ ماه جنگ نسل‌کشی علیه نوار غزه، به‌شکل سیستماتیک برای نابودی همه نشانه‌های زندگی در این منطقه و ازبین‌بردن هویت فلسطینی‌ها تلاش کرده و از هیچ اقدام وحشیانه‌ای به این منظور دریغ نکرده است.
بر اساس آمار دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه ، اشغالگران از 7 اکتبر 2023 تاکنون دست‌کم 3123 مورد قتل‌عام در غزه انجام داده‌اند که منجر به شهادت بیش از 35 هزار نفر شده است. در جریان این قتل‌عام‌ها همچنین حدود 80 هزار نفر مجروح و بیش از 10 هزار تن نیز مفقود شده‌اند.افسر اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکا در اعتراض به سیاست‌های دولت بایدن درباره جنگ اسرائیل و حماس، از سمت خود استعفا داد. طارق احمد معاون وزیر امور خارجه انگلیس در تداوم حمایت تمام قد دولت لندن از رژیم صهیونیستی و چشم‌پوشی از جنایات وحشیانه این رژیم علیه مردم بی‌گناه فلسطین، نسبت به وضعیت قحطی در نوار غزه ابراز تردید و ادعا کرد که مردم این منطقه دچار سوء تغذیه هستند.
https://siasatrooz.ir/vdcgqy9qqak9xn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی