سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱
کد مطلب : 129712

تجربیات موفق در تامین مالی + 4 پروژه تامین سرمایه موفقیت آمیز

 

تجربیات موفق در تامین مالی
تامین مالی جمعی که با عنوان کرادفاندینگ شناخته می‌شود، راهی مناسب برای جمع آوری پول به منظور تامین مالی پروژه‌های مالی است. با این روش، صاحبان پروژه‌های مالی می‌توانند از طریق پلتفرم‌های آنلاین، سرمایه مورد نیاز خود را با کمک دیگران جمع آوری کنند. در ادامه، کمک کنندگان را در سود پروژه مالی خود شریک می‌کنند. امروز قصد داریم به تجربیات موفق در تامین مالی دونگی بپردازیم.

تامین مالی جمعی (کرادفاندینگ) چیست؟

کرادفاندینگ روشی برای تامین سرمایه پروژه‌های مالی است که معمولا توسط شرکت‌های تازه تاسیس شده یا کسب‌وکارهای تازه راه اندازی شده استفاده می‌شود. این روش، راه مناسبی برای تامین بودجه، در شروع یک پروژه مالی است. کرادفاندینگ روشی فوق‌العاده موثر برای تامین منابع مالی پروژه‌ها، کسب‌وکارها است.
این روش همچنین می‌تواند راهی برای پرورش یک جامعه پیرامون یک ایده باشد. کارآفرینان، بازرگانان و شرکت‌های مختلف، به ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط می‌توانند برای تامین مالی مورد نیاز خود از این روش استفاده کنند.
پلتفرم‌های مختلفی برای تامین مالی جمعی وجود دارد که از طریق آن سرمایه پذیر و سرمایه‌گذار با هم مرتبط می‌شوند. این پلتفرم‌ها وب سایت‌هایی هستند که تعامل بین جمع آوری کنندگان کمک مالی و جمعیت کمک کننده را فراهم می‌کنند.
این پلتفرم در واقع واسطی بین شرکتی که به سرمایه نیاز دارد و افرادی که این سرمایه را تامین می‌کنند است. شرکت از طریق پلتفرم کرادفاندینگ، تعهدات مالی لازم را طبق اصول بازار سرمایه به کمک کنندگان می‌دهد. کمک کنندگان نیز از طریق پلتفرم، سرمایه خود را به حساب سرمایه پذیر واریز می‌کنند. جمعیت کمک کنندگان همواره انتظار دارند، پلتفرم‌ تامین مالی جمعی، خدماتی امن و آسان برای استفاده به آنها ارائه دهد.

انواع تامین مالی جمعی

انواع مختلفی از تامین مالی جمعی وجود دارد که در زیر توضیح داده شده است. سه نوع متداول سرمایه‌گذاری جمعی مورد استفاده توسط شرکت‌های کوچک و متوسط سودآور و استارت‌آپ‌ها شامل تامین مالی جمعی همتا به همتا، تامین مالی جمعی سهام و تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش است.
علاوه بر این دو روش تامین مالی جمعی مبتنی بر کمک مالی و تقسیم سود یا درآمد نیز بسیار رایج است. قبل از اطلاع از تجربیات موفق در تامین مالی دونگی، با روش های تامین مالی آشنا می‌شویم.

تامین مالی جمعی همتا به همتا

در این روش، افراد پول خود را به یک شرکت وام می‌دهند و بهره آن را دریافت می‌کنند. این روش کرادفاندینگ بسیار شبیه وام دهی سنتی بانک است، با این تفاوت که سرمایه پذیر از سرمایه‌گذاران زیادی وام می‌گیرد.

تامین مالی جمعی سهام

در این روش، سهام یک تجارت به تعدادی از سرمایه‌گذاران در ازای سرمایه‌گذاری واگذار می‌شود. این ایده شبیه خرید و فروش سهام عادی در بورس اوراق بهادار است.

تامین مالی جمعی مبتنی بر پاداش

در این روش، افراد به یک پروژه یا کسب و کار کمک مالی می‌کنند و انتظار دارند در ازای آن پاداش غیر مالی مانند کالا یا خدمات دریافت کنند.

تامین مالی جمعی مبتنی بر کمک مالی

در این روش، افراد مبلغ اندکی را به یک پروژه خیریه خاص اهدا می‌کنند. در حالی که انتظار هیچ بازده مالی یا مادی را ندارند.

تقسیم سود / تقسیم درآمد

با کرادفاندینگ صاحبان کسب‌وکار می‌توانند سود خود را با افرادی که برای تامین مالی به آنها کمک کرده‌اند به اشتراک بگذارند. این همان روشی است که دونگی امکان انجام آن را فراهم می‌کند.

تامین مالی جمعی اوراق بدهی

در این روش، افراد در اوراق بدهی صادر شده توسط شرکت، مانند اوراق قرضه، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مدل ترکیبی تامین مالی جمعی

این روش، به کسب و کارها فرصتی برای ترکیب بیش از یک نوع تامین مالی جمعی را ارائه می‌دهد.

دونگی، یک پلتفرم محبوب کرادفاندینگ

دونگی یک پلتفرم محبوب برای تامین مالی جمعی است که امکان سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران کوچک تا بزرگ را فراهم می‌کند. در این پلتفرم، سرمایه‌گذاری با پول کم (حداقل 1 میلیون تومان) نیز امکان‌پذیر است.
دونگی یک واسطه بین سرمایه‌گذاران و سرمایه پذیران است. تجربیات موفق در تامین مالی دونگی بسیار زیاد است. این پلتفرم وب سایتی است که سرمایه افراد زیادی را به کسب و کارها تزریق می‌کند و امکان دریافت سود برای سرمایه داران را فراهم می‌سازد.
بدین ترتیب سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون هیچ دردسر و مشکلی، به صورت کاملا آنلاین و تنها با چند کلیک ساده، هر مبلغ سرمایه‌ای که در اختیار دارند را در یک طرح توسعه کسب و کار وارد کنند. دونگی امکانات مختلفی را برای هر دو طرف پروژه مالی فراهم می‌کند.
در واقع سرمایه‌گذار در سود و زیان پروژه مالی شریک می‌شود. اما معمولا طرح‌هایی که دونگی پیشنهاد آنها را به سرمایه‌گذاران می‌دهد با موفقیت روبه‌رو خواهند شد و متحمل ضرر نمی‌شوند. دونگی با بررسی تمام جوانب، عملیات مالی بین دو طرف را مدیریت می‌کند.
از آنجا که حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در دونگی تنها یک میلیون تومان است، هم سرمایه‌گذاران کوچک و هم سرمایه‌گذاران بزرگ می‌توانند در طرح‌های توسعه کسب و کار این پلتفرم شرکت کنند. دونگی یک پلتفرم هوشمند است که امنیت، سرعت، راحتی، شفافیت و اعتبار را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. این پلتفرم کاملا آنلاین بوده و بدون اینکه افراد را درگیر کارهای اداری کند امکان سرمایه‌گذاری را برای آنها فراهم می‌سازد.

در مورد پلتفرم دونگی بیشتر بدانید

منافع مالی که دونگی نصیب سرمایه‌گذاران می‌کند معمولا بیشتر از سودی است که اوراق بهادار و صندوق‌های درآمد ثابت ارائه می‌دهند. گاهی اوقات سود سالانه دونگی به ۴۵٪ هم می‌رسد. دونگی حتی گزینه تنوع را نیز برای سرمایه‌گذاران بزرگ در نظر گرفته و امکان داشتن یک سبد سرمایه‌گذاری کاملا متنوع را برای آنها فراهم ساخته است. از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در دونگی، معاف بودن از پرداخت مالیات سودی است که حاصل می‌شود. پس حتی تجربیات موفق در تامین مالی نیز لازم نیست مالیات پرداخت کنند.
مهم نیست چقدر سرمایه در یک پروژه توسعه کسب و کار قرار می‌دهید، در هر صورت می‌توانید در جریان روند عملکرد این پروژه باشید. این در حالی است که پروژه‌های موجود در دونگی معمولا تولیدی و دارای قابلیت توسعه هستند.
علاوه بر این، دونگی امنیت بیشتری را نسبت به روش‌های سرمایه‌گذاری سنتی فراهم می‌کند. این پلتفرم با استفاده از تیم مجربی که در اختیار دارد همواره به دنبال شناسایی طرح‌های تجاری پربازده است. از طرفی برای حفظ امنیت سرمایه سرمایه‌گذاران از سرمایه پذیران وثیقه‌هایی مانند چک، سفته، سند ملکی و… دریافت می‌کند.

مزایای سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه کسب و کار دونگی

مزایای سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه کسب و کار دونگی
اگر بخواهیم به مزایای سرمایه‌گذاری در دونگی اشاره کنیم می‌توانیم به ذکر موارد زیر برای آن بپردازیم:
  • ارائه سود بیشتر نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار سهام، صندوق‌های درآمد ثابت و سپرده‌های بانکی
    بررسی کامل پروژه‌های مالی سرمایه پذیران توسط یک تیم با تجربه که آشنایی کامل با بازارهای مالی دارند
    امکان سرمایه‌گذاری در یک طرح دلخواه توسط سرمایه‌گذار
    امکان سرمایه‌گذاری در چند طرح به طور همزمان و تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری خود
    سرمایه‌گذاری به صورت کاملا آنلاین، در هر مکان و هر زمان از شبانه روز
    امکان مطلع شدن از گزارش‌های مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری
    عدم نیاز به پرداخت مالیات سود سرمایه‌گذاری
    شروع سرمایه‌گذاری تنها با یک میلیون تومان

خدمات ویژه سرمایه‌گذاران حرفه‌ای

دونگی خدمات ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران حرفه‌ای ارائه می‌دهد. از جمله اینکه آنها مجبور نیستند تمام سرمایه خود را در یکی از طرح‌های دونگی قرار دهند. بلکه می‌توانند با سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف مالی، یک سبد سرما‌یه‌گذاری متنوع برای خود ایجاد کنند. بدین ترتیب می‌توانند در سود و زیان پروژه‌های مختلف شریک شوند. البته بیشتر پروژه‌های دونگی منجر به تجربیات موفق در تامین مالی می‌شوند.
از طرفی ایشان با سرمایه‌گذاری در دونگی، سود بیشتری نسبت به صندوق‌های درآمد ثابت و اوراق بهادار دریافت می‌کنند. از طرف دیگر می‌توانند بعد از اطلاع از نسبت سود به ریسک پروژه‌ها آنها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

تجربیات موفق در تامین مالی دونگی

تجربیات موفق در تامین مالی دونگی
دونگی تعداد بسیار زیادی پروژه مالی موفق دارد. ما در اینجا تنها به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم. در واقع اکثر پروژه‌هایی که در این پلتفرم به تامین مالی می‌پردازند معمولا به موفقیت می‌رسند.

تجربیات موفق در تامین مالی: تامین سرمایه در گردش برای خرید اقلام شرکت آوان پخش

در این پروژه ۱۷۷ سرمایه‌گذار مبلغ ۲۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کردند. شرکت آوان پخش از این سرمایه برای تهیه مواد غذایی هتل‌ها، کارخانجات و رستوران‌ها استفاده کرد.

تجربیات موفق در تامین مالی: خرید تجهیزات تست ساق مته و توپک جبران‌پذیر

در این پروژه ۱۲۹ سرمایه‌گذار مبلغ ۴۰ میلیارد ریال را تامین کردند. این شرکت یکی از برترین شرکت‌ها در زمینه ارائه خدمات حفاری در ایران است که در بالاترین سطح از استانداردهای ایمنی فعالیت می‌کند.

تجربیات موفق در تامین مالی: خرید و فروش مواد غذایی و سلولزی آدرین

در این پروژه ۲۳۵ سرمایه‌گذار مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال را تامین نمودند. شرکت قائم پخش آدرین از این سرمایه برای خرید مواد غذایی و سلولزی و فروش آن‌ها به مشتریان خود استفاده کرد.

تجربیات موفق در تامین مالی: خرید مواد اولیه برای تولید ورق کارتن پنج لایه

از دیگر تجربیات موفق در تامین مالی دونگی، طرح شرکت ورق کار پویا است. در این پروژه ۴۳۳ سرمایه‌گذار مبلغ ۱۳۵ میلیارد ریال را تامین کردند. این شرکت در زمینه تولید ورق کارتن چند لایه و جعبه کارتن به همراه چاپ و برش مشغول به فعالیت است.
https://siasatrooz.ir/vdcjvhev8uqe8az.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی