دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹
کد مطلب : 129831

اخلاق رمز پیروزی واقعی در رقابت انتخاباتی

اخلاق رمز پیروزی واقعی در رقابت انتخاباتی
نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام 1403 دیشب با حضور 6 تن از نامزدها برگزار شد.
همواره مناظرات انتخاباتی پان هم انتخابات ریاست جمهوری جذاب، چالشی و داغ می‌شود. یکی از ابزارهایی که برای داغ کردن فضای انتخاباتی کشور وجود دارد همین مناظرات انتخاباتی است.
در سال 88 که مناظرات انتخاباتی برگزار شد کار به بگم بگم کشید و همین رفتارهای غیر اخلاقی و ‌بی‌احترامی طرفین باعث ملتهب شدن فضای سیاسی و انتخاباتی کشور شد و پان فتنه و پاشوب سال 88 شکل گرفت.
با توجه به تدکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از بی‌اخلاقی در تبلیغات انتخاباتی به ویژه مناظره‌ها، انتظار می‌رود که نامزدهای انتخاباتپف ستادهای تبلیغاتی آنها و هوادارانشان این توصیه مهم و اکید ایشان را اجرایی کنند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی درباره رعایت اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی گفته بودند؛«در رقابت‌های انتخاباتی بین نامزدها اخلاق حاکم باشد. لجن پراکنی کردن به آبروی ملی لطمه می زند. ان شاءالله یک رئیس جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد.
هر چند پوشش خبری مناظره دیشب به روزنامه نرسید اما امروز بازتاب‌های آن نشان خواهد داد که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تا چه اندازه اخلاق سیاسی را رعایت کردند.
هر چند تاکنون در برخی مواقع نامزدها و هوادارانشان بی اخلاقی‌هایی کرده‌اند اما بسیار کمتر از دوره‌های گذشته بوده است.
کشور تاب یک اغتشاش و آشوب دیگر را به مانند فتنه‌های گذتشه ندارد و مدتی است به یک آرامش دست یافته است پس نامزدهای انتخابات، تیم‌های تبلیغاتی و هواداران هواسشان باشد که با یک سخن و رفتار اشتباه باعث بر هم خوردن این آرامش نشوند و سعی کنند تا با اخلاق مداری مردم را به پای صندوق‌های رای بیاورند و یک مشارکت بالا رقم بخورد.

گروه سیاسی
https://siasatrooz.ir/vdcbf9b88rhb5wp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی