پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
کد مطلب : 130173
یورش مجدد پلیس آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ

اسلام ستیزی برلین در روز روشن

اسلام ستیزی برلین در روز روشن
در ادامه رویکردهای ضد اسلامی و همسو با خواست صهیونیست‌ها،  وزارت کشور آلمان در تداوم ادعاها و اتهام‌های بی‌پایه علیه مرکز اسلامی هامبورگ، فعالیت این نهاد اسلامی را ممنوع اعلام کرد.
به رغم ادعاهای حقوق بشری و ازادی بیان غرب، پلیس آلمان به این ساختمان یورش برده و اموال آن را مصادره کرده است. به گفته یک منبع مطلع، ماموران پلیس در زمان انتشار این خبر در منزل رئیس مرکز اسلامی هستند.
وزارت کشور آلمان مدعیست که مرکز اسلامی هامبورگ (IZH) اهداف اسلام‌گرایی افراطی را دنبال می‌کند. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۵۳ ساختمان این سازمان توسط مقامات در هشت ایالت آلمان در اوایل روز چهارشنبه با حکم دادگاه بازرسی شده است.علاوه بر مرکز اسلامی هامبورگ که شامل یکی از قدیمی‌ترین مساجد آلمان است و به خاطر نمای بیرونی فیروزه‌ای‌اش معروف است، نهادهای وابسته به آن در فرانکفورت، مونیخ و برلین نیز ممنوع شدند. در نتیجه این اقدام آلمان چهار مسجد شیعیان بسته خواهد شد.وزارت کشور آلمان مدعی شد: شواهد حاصل جستجوی قبلی از 55 ملک که در ماه نوامبر انجام شد، مبنایی برای ممنوعیت روز چهارشنبه مرکز اسلامی هامبورگ بوده که در آلمانی به نام «Islamisches Zentrum Hamburg» شناخته می شود.این وزارتخانه در عین حال ادعا کرد: این مرکز به عنوان نماینده مستقیم رهبری ایران عمل می کند و به دنبال ایجاد یک انقلاب اسلامی در آلمان است.نانسی فائزر، وزیر کشور آلمان مدعی شد که «این ممنوعیت مطلقاً در مورد عمل مسالمت‌آمیز مذهب شیعه اعمال نمی‌شود».پلیس آلمان آبان ماه سال گذشته به بهانه حمایت مرکز اسلامی هامبورگ از فعالیت های حزب الله، به این نهاد اسلامی یورش برد. سازمان اطلاعات این کشور آن زمان مدعی شد که این مرکز بر برخی مساجد و گروه های دیگر نفوذ یا کنترل کامل دارد. به اعتقاد سازمان اطلاعات آلمان، آنها اغلب از «نگرش آشکارا یهودستیزانه و ضد اسرائیل» حمایت می کنند.مرکز اسلامی هامبورگ همواره تاکید کرده است که هر شکلی از خشونت و افراط گرایی را محکوم و همواره از صلح، مدارا و گفتگوی بین ادیان حمایت کرده است.
لازم به ذکر است در ادامه سرکوب‌گری‌های حقوق بشری آلمان‌ها که رسوا کننده دروغ‌ها و ادعاهای بشر دوستی آنهاست؛ چندین فعال آب و هوا در اقدامی اعتراضی علیه سیاست‌های آب و هوایی دولت فدرال آلمان مسیر تاکسی وی فرودگاه کلن/بن را مسدود و اختلالاتی در حمل و نقل هوایی این فرودگاه ایجاد کردند.
این فعالان اقلیم باعث اختلال یک ساعته در حمل و نقل هوایی فرودگاه کلن/بن شدند. سخنگوی پلیس کلن گفت: این فعالان صبح زود در تردد فرودگاه اختلال ایجاد کرده بنابراین حمل و نقل هوایی متوقف شد. فعالان این بار خود را به یکی از باند های فرودگاه ها نچسباندند بلکه در حرکت تاکسی وی های این فرودگاه اختلال ایجاد کردند. تاکسی وی مسیری در فرودگاه است که باند فرودگاه را با رمپها، آشیانه‌ها، ترمینال‌ها و دیگر امکانات فرودگاه متصل می‌سازد.
https://siasatrooz.ir/vdccmxqs12bq1s8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی