پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۵
کد مطلب : 130488
سخنگوی وزارت امور خارجه:

ننگ به شهادت رساندن شهید سلیمانی از پیشانی آمریکا پاک نمی‌شود

ننگ به شهادت رساندن شهید سلیمانی از پیشانی آمریکا پاک نمی‌شود
سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز گفت: ننگ به شهادت رساندن رذیلانه سردار ایرانی و قهرمان مبارزه با تروریسم، در حالی‌که در مصونیت دیپلماتیک قرار داشته و عازم ماموریتی سیاسی و صلح‌طلبانه بوده، هیچگاه از پیشانی دولت آمریکا پاک نخواهد شد.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در هشتمین همایش اسوه‌های صبوری که به همت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و همزمان با ۲۱ اگوست روز بین‌المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم، برگزار شد، طی سخنانی گفت: شعار امسال روز جهانی یادبود و ادای احترام به قربانیان تروریسم، «صداهایی برای صلح»، با تکیه بر نقش بازماندگان حوادث تروریستی، بر ایفای وظیفه آنها به‌ عنوان مربیان صلح تأکید کرده است.سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: امسال در شرایطی به استقبال این روز می‌رویم که بزرگترین تروریست دولتی جهانی، رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی، با حمایت تمام عیار و نامحدود برخی دولت‌های مدعی حقوق بشر مانند آمریکا و انگلیس، در حال انجام قبیح‌ترین جنایات و فجیع‌ترین خونریزی‌ها در سرزمین مقدس همه ادیان آسمانی، فلسطین عزیز است.وی بیان کرد: صحبت کردن از «احترام به قربانیان تروریسم» در شرایطی که در هر ساعت، چهار کودک فلسطینی به دست ارتش سفاک و تروریست رژیم اسرائیل به شهادت می‌رسند و هر روز حدود ۴۰ کودک فلسطینی مادر خود را در حملات تروریستی این جانیان از دست می‌دهند، شعاری توخالی بیش نیست.
وی همچنین پرسید به راستی چه کسانی داعش را به وجود آورده و آنها و دیگر گروه‌های تروریستی خطرناک را به جان ملت‌ها و به ویژه ملت‌ها و کشورهای اسلامی انداخته‌اند؟ تسلیحات مرگبار رژیم تروریست اسرائیل و بمب‌های ممنوعه آن را چه کسانی تامین می‌کنند؟ منابع مالی و تسلیحاتی گروه‌های خطرناک تروریستی را چه کسانی تامین می‌کنند؟ گروهک منفور منافقین را که دستان پلیدشان به خون بیش از ۱۷ هزار ایرانی اعم از سران دولتی، نمایندگان مجلس، نیروهای نظامی و انتظامی و خاصه شهروندان ایرانی اعم از زن و مرد و کودک آغشته است، چه کسانی حمایت کرده و اکنون میزبانی و حمایت می‌کنند؟ این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: تروریست‌هایی که در دهه‌ ۶۰ هزاران نفر از ملت ایران را بی‌رحمانه به خاک و خون کشیدند و از جمله در یک بمبگذاری تروریستی ۷۲ نفر از مسئولان بلندپایه، نخبگان سیاسی، علمی و سیاسی و نمایندگان ملت را و در اقدام تروریستی دیگری، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ایران را به شهادت رساندند، اکنون در حمایت همین دولت‌ها در آمریکا و اروپا و تحت حمایت آنان زندگی می‌کنند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ننگ به شهادت رساندن رذیلانه سردار ایرانی و قهرمان مبارزه با تروریسم، در حمله پهپادی در محیط فرودگاه بغداد، در حالی‌که او در مصونیت دیپلماتیک قرار داشته و عازم ماموریتی سیاسی و صلح طلبانه بوده است، هیچگاه از پیشانی دولت آمریکا پاک نخواهد شد.
وی گفت: اخیرا نیز رژیم غاصب صهونیستی به‌عنوان تحت الحمایه و همپیمان راهبردی آمریکا در در رفتاری مشابه اقدام ننگین دولت آمریکا در ترور سردار سلیمانی، در اقدامی پست و رذیلانه و با نقض تمامی قوانین و مقررات موضوعه و عرفی بین المللی، آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در تهران در حالی که وی مهمان دولت ایران بود، ترور کرد و به شهادت رساند. سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: همزمان با روز بین‌المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم، جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی باید هر چه سریع‌تر برای توقف نسل کشی، محاکمه آمران و عاملان و حامیان آن و یاری رسانی به مردم فلسطین و بازسازی غزه مظلوم اقدام فوری و موثر انجام دهند.وی خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که دولت، دستگاه قضایی و یا دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در مسیر احقاق حقوق ملت ایران، استیفای حقوق قربانیان ترور و خانواده‌های عزیز و رنجدیده آنان و اجرای عدالت در حق تروریست‌ها و حامیان آنها، از همه ظرفیت‌های سیاسی، حقوقی، قضایی در سطح ملی و بین‌المللی استفاده خواهد کرد. وی ضمن قدردانی از انجمن دفاع از قربانیان تروريسم از آنها و همه کسانی که می‌توانند، خواست که صدا و فریاد تظلم خواهی کودکان و زنان مظلوم غزه نزد جهانیان باشند و خون آشامان صهیونیست و حامیان آنان را رسواتر کنند.
خبر دیگر آنکه نمایندگی ایران نزد سازمان ملل در پاسخ به وال‌ استریت ژورنال در مورد این‌که ایران تعمداً تا مشخص شدن نتیجه گفتگو‌های آتش‌بس، پاسخ به رژیم صهیونیستی را به تعویق می‌اندازند، اعلام کرد که پاسخ به‌گونه‌ای خواهد بود که این رژیم کمترین احتمال را می‌دهد.نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در پاسخ به وال‌ استریت ژورنال در مورد این‌که ایران تعمداً تا مشخص شدن نتیجه گفتگو‌های آتش‌بس، پاسخ به رژیم را دارد به تعویق می‌اندازند، تصریح کرد: پاسخ ایران باید دو نتیجه مشخص داشته باشد. نخست، باید متجاوز را به دلیل ترور و نقض حاکمیت ملی ایران مجازات کند.
 نمایندگی ایران با تاکید بر اینکه این پاسخ باید قدرت بازدارندگی ایران را تقویت کند و پشیمانی شدید رژیم را به همراه داشته باشد تا از تکرار هرگونه تجاوز در آینده جلوگیری شود، گفت: پاسخ ایران باید از یک اثر سلبی احتمالی تاثیرگذار بر آتش‌بس احتمالی اجتناب کند. نمایندگی ایران در ادامه افزود: احتمالا پاسخ ایران در زمان، شرایط و به‌گونه‌ای خواهد بود که این رژیم کمترین احتمال را می‌دهد؛ شاید هنگامی که چشمانشان به آسمان و صفحه رادار است، از زمین متحیّر شوند و شاید هم ترکیبی از این دو.
https://siasatrooz.ir/vdcbwgb8wrhbfap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی