پنجشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۵
کد مطلب : 130486
پپرونی برای دیکتاتور به روی صحنه می‌رود

بازارِ داغِ تئاتر داغ‌تر می‌شود

بازارِ داغِ تئاتر داغ‌تر می‌شود
تا چند سال پیش کمتر کسی برای دیدن تئاتر سعی می‌کرد به تماشاخانه‌های شهر مراجعه کند و اعتقاد بر این بود که دیدن فیلم بر روی پرده سینما لذت بیشتری دارد و راحت تر می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند . اما در دهه 90 و شروع قرن جدید ظاهراً افکار به این هنر علاقه‌مندتر شده‌اند و حداقل سالی دو یا سه بار به دیدن نمایش و تئاتر می‌روند.
برای کسانی که به هنر علاقه‌مندند و دغدغه آن را دارند، دیدن صندلی‌های پر و به فروش رفتن صندلی‌های یک نمایش آن هم تنها در عرض چند دقیقه بسیار لذت بخش است، امری که این روزها بیش از پیش در حال تکرار است.
خرید یک بلیط تئاتر و یا حتی تماشای دست جمعی آن به همراه خانواده حتی با توجه به گران بودن بلیط این اجراها نسبت به سینما، می‌تواند تجربه خاطره انگیزی برای تک تک اعضای خانواده باشد، به همین منظور قصد داریم که در این شماره از روزنامه اجراهایی که مورد توجه مخاطبان بوده معرفی کنیم تا شاید شما هم برای دیدن آنها به تماشاخانه‌ها رفته و چراغ این هنر را روشن‌تر کنید.

بی پایانی
سالن سایه از مجموعه تئاتر شهر از روز سی ام مرداد ماه میزبان نمایش «بی پایانی» به کارگردانی صحرا فتحی است. این نمایش که تا روز 23 شهریور ماه ادامه دارد و هر شب از ساعت 18:15 دقیقه روی صحنه می‌رود، در یکی دو روز اول با استقبال خوبی مواجه شده و مردم برای دیدن این نمایش بلیط‌هایی را برای آخر هفته تهیه کرده‌اند. الهام شعبانی، حدیث میرامینی و مهسا طهماسبی سه بازیگر این نمایش هستند که به تهیه کنندگی رها جهانشاهی در این شب‌ها در سالن سایه به اجرای نمایش می‌پردازند. در خلاصه این نمایش آمده است؛ «بی‌پایانی» قصه سه دوست قدیمی است که بعد از مدتها دور هم جمع می‌شوند و دست تقدیر سرنوشتشان را زیر و رو میکند.

شکستن خط فرضی
این نمایش به کارگردانی رسول کاهانی پنج اجرای دیگر تا یک ماهگی فاصله دارد. شکستن خط فرضی که کار خود را از 4 مرداد آغاز کرده تنها تا 7 شهریور در تماشاخانه ملک روی صحنه می‌رود. این اجرا به تهیه کنندگی سیدعماد عامری هر شب و از ساعت 20:30 برای علاقه‌مندان به نمایش درخواهد آمد. صادق برقعی، یسنا میرطهماسب و هدیه حسینی نژاد از بازیگران مطرح این اجرا هستند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است؛ اگر خدایی نکرده، مادرتون مریض باشن و به دستگاه وصل باشن و دکتر بگه که براشون بهتره که از دستگاه جداشون کنین، شما چه می‌کنین؟

چاپلین
نمایش چاپلین به کارگردانی مهران رنجبر که این روزها در سالن اصلی تئاتر شهر سروصدای زیادی به پا کرده و به سختی می‌توان بلیط آن را خریداری کرد، تنها تا دوم شهریور ماه روی سن سالن اصلی خواهد بود و علاقه‌مندان باید شانس خود را برای خرید این اجرا امتحان کنند.چاپلین به تهیه کنندگی بهزاد مرادنژاد هر شب و از ساعت 20 روی صحنه می‌رود. مدت زمان این نمایش حدوداً 90 دقیقه است. بهزاد خلج، میثم یوسف، بیتا عزیز و محمد موعدنیا از بازیگران مطرح این نمایش هستند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است؛ جهان برزخ است و چارلی چاپلین به عنوان شخصی که در سینمای صامت در قامت دفاع از مردم قرار گرفت مقابل زورگویی‌های ادولف هیتلر می‌ایستد و تنها راه نجات بشریت را مردم‌سالاری می‌داند اپرا و معماری باروک اساس فرمیک این اجرا می‌باشد.

ریش آبی
آروند دشت آرای این بار ریش آبی را برای کارگردانی انتخاب کرده و این روزها هر شب و از ساعت 19:30 در سالن کُر‌هال پردیس تئاتر موسیقی باغ کتاب میزبان علاقه‌مندان به تئاتر است. اجرایی که به دلیل حضور کاظم سیاحی و ستاره پسیانی این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و مخاطبان زیادی را به سالن نمایش کشانده است.
این اجرا کار خود را از 14 مرداد آغاز کرده و احتمالا تا 5 شهریور به روی سن خواهد بود. در خلاصه داستان این نمایش آمده است؛ دن المیریو مردی نجیب‌زاده و ثروتمند اسپانیایی است که شهرتی مخوف دارد؛ او از بین مستأجران یک زن را به عنوان همخانه انتخاب می‌کند و حقیقت آن است که همه چیز را بر پایه اعتماد به زنان قرار داده است.

ده و ده دقیقه
مرتضی امینی تبار بازیگری که با بازی در سریال زخم کاری مطرح شد، این روزها در سالن تئاتر‌هامون، نمایش ده و ده دقیقه را روی صحنه برده است. این اجرا به کارگردانی سیدامیر پیشوایی از 17 تیر آغاز شده و تا 9 شهریور ادامه دارد. تنها بازیگر این اجرا مرتضی امینی تبار است که به زعم بسیاری از بینندگان کاری تمیز را برای مخاطبان آماده کرده است. در خلاصه داستان این نمایش آمده است؛ گردنشو گرفتم بردمش تو مرکزی ترین نقطه اتاق زل زدم تو تخم چشماش گفتم فقط باید قول بدی هر هفته یکی از این دیسک‌هارو گوش بدی.

پپرونی برای دیکتاتور
بعد از مدت‌ها دوباره پژمان جمشیدی و محسن کیایی در کنار هم اینبار روی سن تئاتر، پپرونی برای دیکتاتور را برای علاقه‌مندان اجرا می‌کنند. این اجرا که از 15 تا 30 شهریور به روی صحنه خواهد رفت در روزهای پیش فروش با استقبال عجیبی روبرو شده و تقریبا تمام بلیط‌های آن در سالن اصلی تئاتر شهر به فروش رفته است. این اجرا به تهیه کنندگی خسرو احمدی از 15 شهریور هر شب ساعت 20:30 به روی صحنه می‌رود. پژمان جمشیدی، محسن کیایی، رویا میرعلمی و علی احمدی از بازیگران مطرح این اجرا هستند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است؛ در یک مهمانی خانوادگی، مرد از نام عجیبی که برای فرزندش انتخاب کرده صحبت می‌کند که با مخالفت همه اعضای مهمانی مواجه می‌شود و درگیری‌هایی بین آنها شکل می‌گیرد که باعث افشا شدن رازهایی می‌شود و زندگی همه را دگرگون می‌کند.

علی کلانتری
https://siasatrooz.ir/vdcjoyevmuqetxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی