دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
کد مطلب : 93251

مهدی هاشمی‌رفسنجانی روانه زندان اوین شد

مهدی هاشمی‌رفسنجانی روانه زندان اوین شد

سرانجام مهدی هاشمی ‌رفسنجانی که از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به حبس، جزای نقدی، ردّ مال و شلاق محکوم شده بود، برای اجرای حکم حبس خود، وارد زندان اوین شد.
به گزارش تسنيم ، پيش از ورود مهدي هاشمي به محوطه بيروني زندان سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی و وحید ابوالمعالی وکلای مهدی هاشمی‌رفسنجانی زودتر از مهدی هاشمی در محوطه بیرونی زندان اوین حضور یافته بودند.
مهدی هاشمی بعد از خروج از خودرو، متنی را مقابل خبرنگاران از جیب خود خارج کرد و تأکید فراوان داشت که حتماً این متن از صدا‌و‌سیما پخش شود.
وي گفت: ملت بزرگ و فهیم ایران اکنون که بر‌اساس حکم محاکم قضایی برای تحمل کیفری که آن را عادلانه و قانونی ندانسته بلکه اغراض سیاسی را در آن عامل اصلی می‌دانم، مهیا گشتم به‌عنوان یک عضو بزرگ خانواده انقلاب اسلامی که همواره در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده و خواهم بود به‌منظور صیانت و دفاع از حیثیت و شخصیت مبارز و نستوه یار دیرین و وفادار حضرت امام خمینی(ره) و همراه و وفادار همیشگی مقام معظم رهبری، پدر مظلوم و بزرگوارم، با توجه به عدم پذیرش خواست اینجانب مبنی بر علنی برگزار شدن دادگاه بار دیگر درخواست اجازه پخش کامل و بدون حاشیه کلیه، جلسات محاکمه اینجانب از صدا‌و‌سیمای جمهوری اسلامی ایران را دارم و امیدوارم که این تقاضا مورد پذیرش واقع شود و رجاء واثق دارم که این اقدام از سوء‌استفاده افراد افراطی و مغرض و ضربه زدن به یکی از ارکان مهم جمهوری اسلامی پیشگیری خواهد کرد.
پس از اين سخنان، فاطمه هاشمی، عفت مرعشی، محسن هاشمی و برخی از نزدیکان مهدی هاشمی او را همراهی كردند.
مهدی هاشمی‌‌رفسنجاني مسافتی را تا نزدیکی ورودی زندان پیاده طی کرد، سپس با همه خانواده خداحافظی کرد و با وسیله نقلیه وارد زندان اوین شد.
وي بابت اختلاس و جعل (جعلی که در دل اختلاس است) به ۱۰ سال حبس و رد مال به‌مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان و جزای نقدی معادل ۲ برابر مبلغ رد مال به ‌میزان یک ‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان محکوم شده است. همچنین به‌دلیل ارتشا به ۱۰ سال حبس، رد مال به‌مبلغ ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و جزای نقدی معادل همین میزان، محکوم شده است.
این متهم همچنین به‌دلیل ارتشا، به انفصال دائم از خدمات دولتی و ۵۰ ضربه شلاق و به‌دلیل مسائل امنیتی نیز مطابق ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی به ۵ سال حبس محکوم شده است.
براساس قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲، این متهم صرفاً ۱۰ سال از ۲۵ سال محکومیت خود را تحمل خواهد کرد.
حکم صادر شده برای پرونده مهدی هاشمی در دادگاه بدوی، مجموعاً ۱۵ سال حبس بود که این حکم برای اعلام نظر به دادگاه تجدید‌نظر ارسال شده بود اما بعد از پایان رسیدگی در دادگاه تجدید‌نظر، قضات شعبه تجدید نظر مجموع محکومیت در نظر گرفته شده برای ۳ اتهام مهدی هاشمی‌رفسنجاني را ۱۰ سال افزایش دادند.
طبق ماده ۱۳۴ در جرائم موجب تعزیر هرگاه جرائم ارتکابی بیش از سه جرم نباشد دادگاه برای هریک از آن جرائم حداکثر مجازات مقرر را حکم می‌کند و هرگاه جرائم ارتکابی بیش از سه جرم باشد، مجازات هریک را بیش از حداکثر مجازات مقرر قانونی مشروط به اینکه از حداکثر به‌اضافه نصف آن تجاوز نکند، تعیین می‌کند. در هریک از موارد فوق فقط مجازات اشد قابل اجراست و اگر مجازات اشد به یکی از علل قانونی تقلیل یابد یا تبدیل یا غیرقابل اجرا شود، مجازات اشد بعدی اجرا می‌‌شود.

https://siasatrooz.ir/vdcjv8eh.uqetizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

سید
زندانی این کوچولوی فتنه 88 با چندتا زندانی سیاسی اصولگرای مظلوم برابری میکنه ؟؟؟؟؟؟
ازقوه قصاییه ممنون ام
احمد
نمی دونم اگر یک بیچاره گرسنه یک قرص نان دزدیده بود با او چه می کردند آیا اجازه میدادند با خانواده اش چند دقیقه خدا حافظی کند و بعد به زندان برود . وای بر مسئولین قوه قضائیه.