چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
کد مطلب : 129670

خطوطی که هرگز نمی‌آید

جهان این روزها در حالی سوگوار جنایت بزرگ صهیونیست‌ها در رفح و قتل‌عام دهها آواره است که در مواضعی سوال برانگیز کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، سیاست خود را در قبال اسرائیل پس از حمله مرگباری که منجر به کشته شدن بیش از ۴۵ فلسطینی شد، تغییر نمی‌دهد و این نشان می‌دهد که این حادثه هنوز از خط قرمزی که موجب تغییر در حمایت آمریکا شود، عبور نکرده است!»
 جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، گفت اسرائیلی‌ها درباره آن تحقیق خواهند کرد. ما علاقه زیادی به آنچه آنها در آن تحقیق پیدا می‌کنند خواهیم داشت و خواهیم دید که در نهایت چه خواهد شد. آمریکایی‌ها در حالی بر عبور نکردن رژیم صهیونیستی از خط قرمز تاکید می‌کنند که جهانیان این حملات را جنایت علیه بشریت دانسته‌اند چنانکه کاترین راسل، مدیر یونیسف گفت: «تصاویر کودکان و خانواده‌های سوخته که از چادرهای بمباران شده در رفح بیرون می‌آیند همه ما را شوکه می‌کند. سازمان عفو بین‌الملل نیز عنوان می‌کند که حملات هوایی هولناک به غیرنظامیان در رفح آخرین مورد از حملات نیروهای اسرائیلی در نوار غزه بود و این حملات نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.مارگارت هریس سخنگوی سازمان جهانی بهداشت نیز هشدار داد که هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد که مردم فلسطین به آن پناه ببرند.
بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز نوشت: من از خبر حملات اخیر اسرائیل که منجر به کشته شدن ده‌ها آواره از جمله کودکان در رفح شده است، وحشت‌زده شده‌ام. در همین حال برخی نمایندگان پارلمان فرانسه نیز علی‌رغم حمایت دولت از رژیم صهیونیستی، با بلندکردن پرچم فلسطین جنایت این رژیم در رفح را محکوم کردند. در بسیاری از کشورها نیز تظاهرات علیه این جنایت برگزار شده است. با توجه به این شرایط مواضع آمریکایی ‌ها مبنی بر اینکه تل آویو از خطوط قرمز عبور نکرده است را دو جمله می توان خلاصه کرد. یک جمله آنکه این کشتارها با تسلیحات آمریکایی انجام شده و واشنگتن شریک این رژیم است و جمله دیگر آنکه آمریکایی‌ها خطوط قرمز را همان خطوط قرمز خود در عراق و افغانستان می‌دانند که در نتیجه آن دهه هزار نفر قتل عام شدند. به عبارتی دیگر برای آمریکا واژه‌ای به نام خطوط قرمز در جنایت وجود ندارد و این رویه‌ای را در قبال رژیم صهیونیستی نیز اجرا می‌کند.
 
فرامرز اصغری
https://siasatrooz.ir/vdccmoqsx2bqie8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی